2015-10-05, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
/– Vi har skrapat ihop det som finns./ Oavsett vad som sägs så jobbar vi brett och vi tittar även på alternativa gärningsmän.
Så det verkar inte finnas mer en ihop skrap, det låter inte bra!
Också jobbar vi brett och vi tittar även på alternativa gärningsmän?
Det låter i mina öron fel, för det har bara varit NB, dom har koncentrerat sig på!
Hur uppfattar du text egentligen - ett slags filter som slår rött om det inte passar?
Det står tydligt att det är välgranskat, de har kollat upp tipsen.
Alternativa gärningsmän har kontrollerats.

Här har du mer läsning i kronologisk ordning att förkovra dig i. Antar att underlaget säger en hel del om vad som granskats:
Citat:
Omkring 700 tips har strömmat in till polisen och det har hållits ett hundratal förhör, men ingen har gripits.
– Det finns personer som är hörda under gårdagen (i torsdags), som vi har kunnat avföra från utredningen, säger Christer Fuxborg.
http://m.bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.4064597-tre-personer-forhors-om-forsvinnande
Citat:
Under utredningen har polisen förhört över hundra personer och fått in runt tusen tips som alla har blivit följda. Dessutom finns det enligt Anette Olsson vittnesuppgifter i utredningen som är betydelsefulla.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 20692
Citat:
Hittills har närmare 400 förhör hållits i utredningen, och dessutom handlar det om att hantera 1 000 tips som kommit in.
http://www.skaraborgslanstidning.se/article/400-forhor-om-lisa-holm/
Sistnämnda är fram till den 15 juli vill säga. Det är garanterat MER..
Det är mycket rykten som kommer in nu. Vi har en arbetshypotes som vi arbetar efter, som styrs av det teknikerna och NFC kommer med, säger Lars Johansson.
Han avfärdar resonemanget om att utredarna ska ha missat något spår.
Citat:
– Vi har skrapat ihop det som finns. Oavsett vad som sägs så jobbar vi brett och vi tittar även på alternativa gärningsmän.
http://www.smalanningen.se/article/m...en-gar-vidare/
Senast redigerad av develi 2015-10-05 kl. 21:46.
2015-10-05, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det låter långsökt att ränna hem och ringa mamma vid 35-års ålder och likaså prata om x antal meter till platsen hon hittades på. Även om mamman sen läser media. Hon kan inte ha nån koll på avstånden gällande Martorps lokaler. När de identifierats och fick fortsätta hem så verkar de inte veta att de ska gripas ens - med tanke på motstånd.

Skuggats hela veckan tror jag rakt inte på iom med att polis fick tillkallas på plats av MPS och köra ikapp dem.
Ja, visst finns det en hel del som är svårt att förstå i den relationen. Liksom i den informationen som Mamman återger så tvärsäkert. Samtidigt som hon svävar på andra mål, tex varifrån den aktuella informationen verkligen kommer ifrån.
2015-10-05, 21:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
(...)
Sammanfattningsvis så är du ute och snurrar och har inget fog för din kritik angående detta förlängningsbeslut.

Hm...
Jag hade bara inte uppfattat att det redan kommit ett förlängningsbeslut, sorry

Vilket iofs betyder att du är ute och snurrar med att jag kritiserar påstådda förlängningsbeslut
2015-10-05, 21:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hur uppfattar du text egentligen - ett slags filter som slår rött om det inte passar?

Här har du mer läsning i kronologisk ordning att förkovra dig i. Antar att underlaget säger en hel del om vad som granskats:

Belägg det fetstilta.
2015-10-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Ja.

Jag ser inte rimligheten i att ha gjort detta, sitta och neka på det här sättet och samtidigt aldrig haft med polis att göra tidigare.

Kanske inte vill förlora resten av sin tid genom att sitta inne?
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja.

Jag ser inte rimligheten i att ha gjort detta, sitta och neka på det här sättet och samtidigt aldrig haft med polis att göra tidigare.

Det är mycket som inte är rimligt här i världen. Konstigare saker har hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Varför blev männen misstänkta för mord och inte frugan i början? Nåt som gjorts som bara män kan göra. Och inget sexuellt. Hmmmm.

Jag undrar detsamma!
2015-10-05, 21:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Belägg det fetstilta.
Om det hållits FYRAHUNDRA förhör och kontrollerats TUSEN tips fram till den 15 juli och för övrigt återberättas att alternativa gärningsmän kontrolleras:

Då är det vad som finns hittills återberättat och det är därmed garanterat mer efter det.
Till exempel tips via flashback och den "fjärde mannen" som sen avfärdats..
2015-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Mycket märkligt är det hur den häktade kan vara så inbiten härdad rå-kriminell, sinneskall person att han sitter och blånekar sig genom alla dessa förhör han genomgått.

Vem måste man vara för att neka sig genom detta på det här sättet?

Man kan vara en storebror som vet att om man faller igenom så är hoppet ute inte bara för en själv utan även för sin lillebror... Jag misstänker att han hade erkänt vid det här laget om det bara vore hans eget öde som låg i hans händer.
2015-10-05, 21:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Ja, fast för att väcka åtal måste åklagaren faktiskt tro på fällande dom. Därför är det anmärkningsvärt att han efter tingsrättsdomen plötsligt ser det som utsiktslöst att försöka få upp målet i hovrätten. Om ingen viktig ny information tillkom under rättegången, vill säga.
Man kan alltid komma till olika slutsatser pga den fria bevisvärderingen. L-GW gjorde en annan bedömning/bevisvärdering än domstolen (som också efterlyste teknisk bevisning). Efter TR-domen inkl. domskäl fann L-GW det utsiktslöst att överklaga (även åklagare kan låta sig övertygas av goda domskäl...).
2015-10-05, 21:51
Medlem
Citat:

Det är mycket rykten som kommer in nu. Vi har en arbetshypotes som vi arbetar efter, som styrs av det teknikerna och NFC kommer med, säger Lars Johansson.
Han avfärdar resonemanget om att utredarna ska ha missat något spår.

Ber om ursäkt, om jag missuppfattade ditt inlägg
2015-10-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En oskyldig?

En annan vinkel.

Jag känner flera Litauer privat varför jag tar mig friheten och drar paralleller mellan personlighetstyper. Litauen fanns inte som land när den häktade var liten, det delade sig när han var i tioårsåldern. Detta är en inbiten ryss från första början. Ryssar är otroliga. Jag talar av erfarenhet.

Vi förbereder oss på alla tänkbara sätt för en stor fysisk påfrestning, till exempel en tävling som pågår i en halvdag. De sover en timma bara, dricker konstant alkohol före den fysiska ansträngningen, röker, ramlar, slår sig, får sy ansiktet, blöder så blodet sprutat, men de fullföljer ta mig fan in i mål. Varje svensk hade lagt ner fem ggr på vägen. Men inte ryssen (Litauern)

Det är inte konstigt att ryssen vunnit alla krig han varit med i. De har en tjurskallighet och en vilja som vi inte kan föreställa oss.

Därav nekandet. Det är en sådan person. Han har haft tio resor värre innan, utan att ha haft med polis att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in