3-0 till Motherwell i returen, 6-1 sammanlagt. Ett redigt spelarbråk samt planinvasion följde efter slutsignalen. Bara Hearts som går upp, får vänta på Hibs och Rangers än ett tag.
Och högländska Inverness vann cupfinalen över andradivisionens Falkirk med 2-1.
Intresset för skotsk fotboll är inte stort nog för separata säsongstrådar. Sammanfoga trådar!
Aberdeen spöade Celtic med 2-1 idag på ett blött, fullsatt och kokande Pittodrie. Vände underläge och satte 2-1 i slutet med en man mindre. Sex raka segrar nu och serieledning. Det här kan vara Säsongen. Den första på 31 år. Celtic kändes ju darriga och rent av svaga mot Malmö, och nu har de tappat en av deras främsta spelare, Van Dijk. Hoppas kan man ju. TV4Sport ska sända några matcher i oktober, bland annat Celtic-Aberdeen.
Aberdeen har fått ett rejält uppsving de senaste säsingerna och var bra redan ifjol, nu slog man ju ut meriterade Hajduk Split i EL-kvalet också. Kanske kan de nå Fergusons glansdagar
Succén fortsätter för Aberdeen. Åttone raka segern igår borta mot det för säsongen starkt startande Hearts. 3-0 redan i paus. Niall McGinns 2-0 är så jäkla snyggt. https://www.youtube.com/watch?v=gg6I1JnkmEQ
Jag ber om ursäkt ifall jag hajpat Aberdeen lite för mycket här. Först 2-0-förlust i ligacupen mot Championship-laget Hibernian, sedan 2-1-förlust borta mot Inverness i ligan (första poängtappet där) och så i helgen, när laget skulle ta sig samman och hoppa på vinnarspåret igen, förlorar man med hela 5-1 HEMMA mot MITTENLAGET St Johnstone. Leder ligan med en poäng fortfarande men det känns som att man bevittnar ett rangligt byggt korthus som raseras i slow motion.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov2 2015-10-05 kl. 21:12.
Jag ber om ursäkt ifall jag hajpat Aberdeen lite för mycket här. Först 2-0-förlust i ligacupen mot Championship-laget Hibernian, sedan 2-1-förlust borta mot Inverness i ligan (första poängtappet där) och så i helgen, när laget skulle ta sig samman och hoppa på vinnarspåret igen, förlorar man med hela 5-1 HEMMA mot MITTENLAGET St Johnstone. Leder ligan med en poäng fortfarande men det känns som att man bevittnar ett rangligt byggt korthus raseras i slow motion.
Charmen med SPL. Skönt att ligan inte leds av the Old firm för en gångs skull.