2020-12-10, 22:50
Medlem
McKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De fick en möjlighet att likt Fiorentina i Serie A att få en genväg. Korta av vägen tillbaka till översta ligan. Men de tackade nej. De valde att ta den långa vägen. För de förstod att de skulle bygga sitt lag långsamt, och låta de andra lagen i översta ligan lida av deras frånvaro. Utan dem fanns inget utländskt intresse och de andra lagen skulle sakna deras publik.

Vad snackar du om?

150m£ i skulder. Likviderades. Startade en ny klubb. Blev utkastade av SPL.
10 av 12 klubbar röstade såklart nej till återinträde.

https://www.bbc.com/sport/football/18703183
Senast redigerad av McKarlson 2020-12-10 kl. 22:53.
Citera
2020-12-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McKarlson
Vad snackar du om?

150m£ i skulder. Likviderades. Startade en ny klubb. Blev utlastade av SPL.
10 av 12 klubbar röstade såklart nej till återinträde.

https://www.bbc.com/sport/football/18703183

Just därför tackade de nej till att ta en snabb väg tillbaka till översta ligan.

De ville straffa de andra klubbarna ekonomiskt, medan de kunde återvända skuldfria.

Ansträng dig. Försök.

Den Skotska ligan har naturligtvis lidit enormt av deras frånvaro. Vilket var anledningen att man ville ha dem tillbaka. Fast svaga.

De tog sitt öde i egen hand och avancerade i sin egna takt. Med ständigt hög publik i de lägre ligorna.

De andra lagen, framförallt Celtic har såklart haft en tuff period i deras frånvaro, men har inte haft samma möjlighet att rensa sina skulder.
Citera
2020-12-10, 23:14
Medlem
McKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Just därför tackade de nej till att ta en snabb väg tillbaka till översta ligan.

De ville straffa de andra klubbarna ekonomiskt, medan de kunde återvända skuldfria.

Ansträng dig. Försök.

Den Skotska ligan har naturligtvis lidit enormt av deras frånvaro. Vilket var anledningen att man ville ha dem tillbaka. Fast svaga.

De tog sitt öde i egen hand och avancerade i sin egna takt. Med ständigt hög publik i de lägre ligorna.

De andra lagen, framförallt Celtic har såklart haft en tuff period i deras frånvaro, men har inte haft samma möjlighet att rensa sina skulder.

Ska försöka säga det så tydligt jag kan:

The Rangers valde inte ett skit. 10/12 SPL klubbar röstade emot återinträde.
Citera
2020-12-11, 00:47
Medlem
Il.Malizias avatar
Starkt av Celtic att som gruppjumbo med inget att spela för slå gruppledaren Lille (som ligger 2a i franska ligan) i Europa League. 3-2.
En seger som dessutom gjorde att Milan slutade som gruppsegrare. Grazie!
Citera
2021-04-04, 06:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Enligt flera brittiska medier, så är det nu klart att Eddie Howe blir ny manager i Celtic f.o.m. nästa säsong. Kan Howe klara av att lyfta Celtic tillbaka till samma höjder som det de var under Martin O’Neill och/eller Brendan Rodgers?

Har alltid gillat Eddie Howe, en underskattad tränare.
Citera
2021-08-11, 19:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Celtic åker ut mot Midtjulland.

Rangers åker ut mot Malmö trots ledning 1-0 hemma och en man mer.

Skotsk fotboll blir sämre för varje år. Nu var det ett tag sen men kommer ihåg hur Celtic och Rangers ville spela i Premier league för mer utmaning. Dagens läge skulle dom få nöja sig med typ League 1. Bättre än så är dom inte.

Lite trist ändå. Tänker tillbaka till matcherna på Celtic park under 00 talet som var ganska häftiga och ingav en respekt även för eliten när dom kom dit och spelade.
Citera
2021-08-11, 22:31
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Celtic åker ut mot Midtjulland.

Skotsk fotboll blir sämre för varje år. Nu var det ett tag sen men kommer ihåg hur Celtic och Rangers ville spela i Premier league för mer utmaning. Dagens läge skulle dom få nöja sig med typ League 1. Bättre än så är dom inte.

Lite trist ändå. Tänker tillbaka till matcherna på Celtic park under 00 talet som var ganska häftiga och ingav en respekt även för eliten när dom kom dit och spelade.

Kan bara instämma.
Pinsamt, både danske o svenska mästarlag är bättre.
Citera
2021-08-12, 01:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Kan bara instämma.
Pinsamt, både danske o svenska mästarlag är bättre.
Nu är det väl inte så pinsamt att åka ut mot Malmö FF? Vi är asbra.
Citera
2021-10-25, 14:36
Medlem
Il.Malizias avatar
Skotska Premier League

(Jag vill minnas att jag har sett en tråd om detta, men kan inte hitta hur jag än söker. Mod får sammanföra detta inlägg med den tråden om den finns)

Sökte av en slump på skottska ligan och ser att den verkar jämnare än på länge.
Rangers leder, men på 23 poäng och 2an är Hearts på 20 poäng.
Sen har vi Dundee som trea med 20 poäng och Celtic först 4a med 19 poäng.

Håller Rangers och Celtics dominans på att avta? Jag har alltid tyckt att det är märkligt att Edinburgh inte kan producera en bra fotbollsklubb; kanske är det var Hearts börjar göra?

Ska bli intressant att följa. Senast ett icke-Glasgow-lag vann var 1984/85 med Aberdeen.
Citera
2021-10-25, 15:08
Medlem
Celtic började egentligen spela sämre förra året, och ändå blev man en klar tvåa i tabellen. Kan ju poängtera att Rangers hade en sån där galen säsong (som Celtic också haft 13/14 och 16/17) så det stod klart ganska tidigt att ingen annan skulle bli mästare.

Med tanke på att Rangers haft 5 säsonger efter uppflyttningen där man slutat bakom mästarna Celtic så kan man väl räkna med några säsonger nu där det blir ombytta roller. De har stadigt byggt upp sig till den bästa truppen i ligan, och jag tippar ändå att Celtic kommer klara av andraplatsen till slut.

Det roliga med toppen just nu är dock att United blev uppflyttade till förra säsongen, och Hearts blev det till den här säsongen. Så ett kort besök i andradivisionen för Hearts, som snabbt rättat till problemen? Vore kul om båda klubbarna kunde hänga i nu.
Citera
2021-10-25, 19:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
(Jag vill minnas att jag har sett en tråd om detta, men kan inte hitta hur jag än söker. Mod får sammanföra detta inlägg med den tråden om den finns)

Sökte av en slump på skottska ligan och ser att den verkar jämnare än på länge.
Rangers leder, men på 23 poäng och 2an är Hearts på 20 poäng.
Sen har vi Dundee som trea med 20 poäng och Celtic först 4a med 19 poäng.

Håller Rangers och Celtics dominans på att avta? Jag har alltid tyckt att det är märkligt att Edinburgh inte kan producera en bra fotbollsklubb; kanske är det var Hearts börjar göra?

Ska bli intressant att följa. Senast ett icke-Glasgow-lag vann var 1984/85 med Aberdeen.
(FB) Skotsk fotboll

Här är den. Men sökfunktionen på Flashback är skit så inte konstigt om man inte hittar ibland.

Men intressant spaning. Har inte tittat in på skotksa tabellen på ett tag men vill minnas att Celtic låg illa till och hade en bedrövlig start på säsongen. Och på tal om den andra tråden kommenterade jag det i samband med lagens fiasko i europacupspelet att dom är sämre än på länge.

Citat:
Celtic åker ut mot Midtjylland.

Med detta i åtanke så är det kanske logiskt att tabellen i Skottland är jämnare i år än på länge. Vill dock minnas att Hearts för, iförsig ganska många år sen nu var uppe och nosade och hotade lite grann. Men inget som höll så läge. Men vore väl kul om det blev en annan mästare för en gång skull. När det nu hände senast att ett annat lag än Celtic och Rangers vann? Aberdeen 1984 om jag hittat rätt i statistiken. Var ett tag sen.
Citera
2021-10-25, 20:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Är varken Celtic eller Rangers fan. Fast jag har alltid haft en önskan om att få uppleva ett Old Firm live.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-25 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in