2015-10-05, 15:03
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Bilevicius lär inte få en kul vistelse i fängelset...
Inte roligare blir det om det blir pengar på honom där inne...
Misshandel en summa, grov sådan högre summa osv
Isolerinscell år efter år är nog inte kul!!

Men nu är han varken åtalad eller dömd så vad utgången av det hela blir kan ingen säga.
2015-10-05, 15:11
Medlem
Leif GW Persson uttalar sig igenom om fallet nu när brodern och hustrun avförts från fallet:
Citat:
Leif GW Persson är inte alls förvånad över att brodern och hustrun avförts utredningen kring mordet på Lisa Holm, 17.
Nu säger han:
– Jag har haft mina dubier mot den där utredningen redan från början. Jag hoppas att jag har fel och de har rätt. Annars blir det ett helvete kan jag tala om.

http://www.expressen.se/gt/gw-om-fallet-lisa-holm-kanner-oro/
2015-10-05, 15:12
Medlem
Kexet65s avatar
GW:
2015-10-05, 15:13
Medlem
[quote=Southharbor|54924462]Blod och tvättade kläder......
Hur har LH kunnat blöda?
Kvävning, strypning har det talats om, är det styckning ändå?
Eller var det inte blod, annan DNA ?
Jag har ingen aning vill få igång spekulation kring detta[/QUOAvskuren trachea kväver/blöder
2015-10-05, 15:16
Medlem
Något som det talas för lite om här i tråden och som jag skulle vilja ha svar på är varför de bägge bröderna från första början misstänktes så kraftigt att de häktades för mord. Det faktum att kroppen hittades i Martorp kan ju inte varit det enda skälet (och för övrigt skulle man ju då lika gärna ha gripit godsherren). Att de uppträdde konstigt vid sökandet är inte heller tillräckligt graverande för att man ska slå till på det sätt de gjorde med handfängsel och allt. Och vad kan det ha varit för skäl att lillebror misstänktes för mord och inte hustrun? Knappast bara det faktum att han var man. De måste haft något tyngre skäl.

Vad har ni för teorier om detta?
2015-10-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Mitt intryck är att han är av den försiktiga typen. Att han inte är den som bufflar på och slår fast det ena eller det andra utan att ha fullständiga belägg för det.
Och varför skall han vilja sätta dit en oskyldig arbetare i det mest uppmärksammat fall på senaste åren? Han vet att kändiskåta experter väntar med sina förstoringsglas och mikroskop för att hitta minsta hål i utredningen för att säga: "ser ni, jag sa det från början att han var oskyldigt men idioten lyssnade inte på mig!"

Nej! Åklagaren är inte så dum. Rätt man sitter inne.
2015-10-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Jag ställde inte frågan för att jävlas.
Vet du med all säkerhet att man inte har hittat även broderns dna.
Han hade kanske en vettigare förklaring!

Vettig förklaring skulle kunna vara att man påstår att man hittat något och lagt tillbaka det t.ex.
Jag hade inte tidigare läst att man funnit blod på LHs tillhörigheter bara att man funnit blodspår och dna på LHs tillhörigheter. Det tolkade jag som två lika saker.
Nu är det utrett.
2015-10-05, 15:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Och varför skall han vilja sätta dit en oskyldig arbetare i det mest uppmärksammat fall på senaste åren? Han vet att kändiskåta experter väntar med sina förstoringsglas och mikroskop för att hitta minsta hål i utredningen för att säga: "ser ni, jag sa det från början att han var oskyldigt men idioten lyssnade inte på mig!"

Nej! Åklagaren är inte så dum. Rätt man sitter inne.
Det vet vi inte. Vi vet inte om rätt man sitter. Det vi vet är att diverse domstolar gång på gång har bedömt bevisningen som så stark att det är motiverat med häktning.

För mig framstår åklagaren som en försiktig herre. Det skulle till och med gå att drista sig till att säga att han framstår som osäker på sitt case, men det är just där jag gärna vill stoppa eftersom han lika gärna kan vara sådan för det mesta. Det vore intressant att se honom uttala sig om andra fall. Hur han uttrycker sig då.

Givetvis kan en person uttrycka sig olika beroende på om det aktuella fallet innehåller ett erkännande samt absolut klockrena bevis eller om det innehåller ett icke erkännande och en indiciekedja, men ett hum om personligheten kanske skulle gå att få om andra klipp med honom fanns att tillgå.
2015-10-05, 15:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
GW:

"– Om det är så jävla illa att mina farhågor besannas – och att han ändå blir dömd – ska jag lägga mer än två strån i kors och se till att han får någon som är kompetent att sköta ärendet åt honom. Så att det inte blir en sådan här resningshistoria som pågår år efter år.
Det är något i utredningen som bekymrar GW."

så här långt håller jag med GW är jag inte alls säker på att det är rätt GM de har låst in, men säker på att åklagare kommer att ge allt (och lite till) för att sätta dit honom till varje pris
2015-10-05, 15:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag är den ena som berättat detta, och är 99,99% säker på att inte den som hört detta ljög.
Tycker ändå det är märkligt, för jag tror inte SUV har med försvinnandet att göra, och de som berättade detta trodde inte heller denna SUV hade med försvinnandet att göra. MGM borde då varit i ladan och ropat på LH när SUV åkt.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Mitt fetande.

Och varför tror ni båda att SUV'en inte har med försvinnandet att göra ?
2015-10-05, 15:36
Medlem
Stina-Linas avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/aklagare-lagger-ner-forundersokning-i-lisa-holm-fallet

Förundersökningen nerlagd för de två som är i Litauen

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/yngre-bror-lattad

3 minuter sen Den friade brodern lättad

Häktningen emot den äldre brodern förlängd med två veckor.Man har inte möjlighet att väcka åtal på onsdag som bestämt
Senast redigerad av Stina-Lina 2015-10-05 kl. 15:44. Anledning: Tillägg
2015-10-05, 15:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är det riktigt blodigt mord el dito hantering av liket, dessutom blödande skada på MGM, kan säkert klädernas skick anas... Också möjligt att tvätten inte gav tänkt resultat
Om det fanns små blodfläckar kvar efter tvätt går det inte att avgöra hur mycket blod det fanns före tvätt. Det kan vara att tvätten inte har tagit bort något blod alls, eller att den har tagit bort mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Artikeln uppdaterad:

"Åklagaren Lars-Göran Wennerholm kommenterar mordet på Lisa Holm och bevisningen mot 35-åringen så här:
– Jag har en bild av vad som har hänt, hur det har gått till och så. Sen, varför? Ja, det är ju egentligen bara han som kan svara på det. Man kan naturligtvis ha olika teorier.
Men tycker du att du har fått en förklaring till varför det skedde?
– Det är svårt att prata i de delarna. Jag passar där. Jag har en bild av vad som har hänt. Sen varför – det är svårt att tala om egentligen när han inte ger någonting själv.
...
Redan då fanns det misstankar om att 17-åringen bragts om livet, säger Lars-Göran Wennerholm till GT:
– Hon hittades på ett sådant sätt att man starkt kunde misstänka att det var frågan om mord."

http://www.expressen.se/gt/tva-atalas-inte-for-mordet-pa-lisa-holm/
Det var alltså inte uppenbart att det var mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in