Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det är en viss skillnad mellan 16 jämfört med 60, det finns givetvis en möjlighet att da Costa kan ha hört fel men å andra sidan så verkar det felaktigt (?) nedklottrade numret till "Vincent" ha omöjliggjort någon tätare kontakt med honom ?
Du skriver (i sedvanlig ordning) så svamligt att man får grovsortera innan man svarar. Gäsp. Vi pratar om numret då.
Telefonnumret är ju knappast supercentralt. Det är en ingång, och det visar såklart att Vinof och da Costa kände varandra, men kopplingarna är många
De kände varandra i "ett par år", de hade internhumor och en utvecklad relation, de träffades på Malmskillnadsgatan, de umgicks offentligt, och de umgicks säkerligen under året 1984 (i fjol, enligt uttalande från 1985).
Att da Costas och Vinofs kontakt var utvecklad framgår av förhör (1985).
Att han köpte sex av henne är troligt, och dessutom var båda kriminella missbrukare. Vinof hotade bla folk och var ekobrottsling, och da Costa sålde knark, åkte fast för bedrägerier och stal.
Det har funnits en speciell person som kunde berätta ordentligt om Vinofs missbruk (vad han missbrukade för grejer), men namnet på personen är försvunnet, tyvärr.
Både Vinof och da Costa hade också nära till Vasaparken, och enligt Vinof var han på dekis 1984, och satt och söp i "konstiga lägenheter", vilket ingen behöver betvivla. Att han hamnade i parken är troligt. Vidare snurrade Vinof omkring i da Costas närområde i juni 1984 (Norrmalm/Stureplan), och lustigt nog är han i city samma dag som JE berättade om (15/6), den dag då da Costa ska varit i city.
Hm. Jobbet med Sexorama ska du fan inte lasta på mig

Sätt igång du, fastställ den exakta adressen och berätta vad den har för betydelse.
Sexklubbar fanns här och var på 80-talet, och att Vinof och hans polare glodde på striptease och drack öl tvivlar jag inte på, men da Costa hade inget intresse av sådan verksamhet vad jag vet ...
Visa gärna nåt som tyder på motsatsen.