Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det bränns lite iaf. Jag är den andra som berättat, och uppgiften jag fått är helt fri från tvivel. Samt du och jag är såvitt jag vet - oberoende av varandra:
Antag att föraren av denne SUV då kan vara den näst sista att se Lisa.
En förare som är såpass bekant med Lisa att hon kan stå i godan ro och samtala kort genom dörrutan, samtidigt som den andra bekanta kan vara den som allra sist såg Lisa i livet.
Så - Vem har en mörk/svart SUV som legitimt står still intill ladan, tillika bekant med den som är misstänkt för mord och även såpass bekant med Lisa att ett kortare samtal kan ha förekommit.
Var det någon som sa "Händelseförlopp"?
En åker iväg, den andre (LH) börjar samtidigt avlägsna sig.
Den tredje stannar upp och det brinner upp i skallen på honom..
Det har varit många Suvisar i tråden.
Är väldigt nyfiken på om uppgiften är relevant - den har presenterats i två varianter så den bränner sig kvar.
Men nu hettade det till lite om tänkbart händelseförlopp i mitt tycke - givetvis under förutsättning att den är korrekt, att vittnet identifierat bilen och likaväl att denna ägare sagt sitt.
Kom denna bil nån minut innan så ger det iaf en förklaring till att hon befinner sig på andra sidan vägen.
Critical point kan vara sms, på väg mot mopeden om hon då iakttagits av MGM som tar kontakt eller mer aggressivt slår till.
Är även nyfiken på vad slags "aktivitet" på området som den antytts av en person från trakten (tror jag det var?).