Jag är den ena som berättat detta, och är 99,99% säker på att inte den som hört detta ljög.
Tycker ändå det är märkligt, för jag tror inte SUV har med försvinnandet att göra, och de som berättade detta trodde inte heller denna SUV hade med försvinnandet att göra. MGM borde då varit i ladan och ropat på LH när SUV åkt.
Det bränns lite iaf. Jag är den andra som berättat, och uppgiften jag fått är helt fri från tvivel. Samt du och jag är såvitt jag vet - oberoende av varandra:
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inkommet PM från skribent som vill vara anonym. Sanningshalt är upp till var och en att bedöma.
Saxat från social media 8 juni 9:27 pm:
"Tipsade precis polisen om en bil som stod parkerad nära ett träd på ladsidan, 40 min innan.. Mellan porten där de gräver och entren till cafeet. Stod parkerad bakom ett träd. De är ju skugga på denna sida av ladan vi denna tiden. Så mörk bil gömd bakom ett träd lite snett bortåt. Uppmärksammar man nog inte när man lämnar cafeet. Samt att den bilen har full uppsikt över entren. Lämnade bilmärke å delar av reg nummer."
------------------------------------------------------------------
Anledningen att jag lägger upp det är att det sammanfaller med annat vittne som kan ha sett samma bil, men senare, och då med LH stående intill.
Antag att föraren av denne SUV då kan vara den näst sista att se Lisa.
En förare som är såpass bekant med Lisa att hon kan stå i godan ro och samtala kort genom dörrutan, samtidigt som den andra bekanta kan vara den som allra sist såg Lisa i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Där sa du nåt. Om nu denna SUV finns med och kan avskrivas - så kan det ändå vara anledningen till att hon befann sig på den sidan vägen och MGM slår till direkt i samband med detta då bilen lämnar platsen. Kanske parkerat på baksidan och kommer via genomgången på ladan.
Så - Vem har en mörk/svart SUV som legitimt står still intill ladan, tillika bekant med den som är misstänkt för mord och även såpass bekant med Lisa att ett kortare samtal kan ha förekommit.
Var det någon som sa "Händelseförlopp"?
En åker iväg, den andre (LH) börjar samtidigt avlägsna sig.
Den tredje stannar upp och det brinner upp i skallen på honom..
Tack för dina länkar som du hittar och man kan följa, nån här som är på alerten .
Nej, om man hjälpt till med tvätt av blodiga kläder är det nog inget man går och skriker högt om, lika lite som vetskapen brodern KAN ha om den häktade MGM och hur det gått till och om han själv hjälpt till eller är inblandad på något vis .
Tack för dina länkar som du hittar och man kan följa, nån här som är på alerten .
Nej, om man hjälpt till med tvätt av blodiga kläder är det nog inget man går och skriker högt om, lika lite som vetskapen brodern KAN ha om den häktade MGM och hur det gått till och om han själv hjälpt till eller är inblandad på något vis .
Ursäkta, bråttom som vanligt, detta var till XeniaOnatopp, sorry!
Så sjukt trött på att de skjuter upp och skjuter upp...
De måste vara otroligt osäkra... Ja jag förstår varför det finns tvivlare om man säger så!
Om inte IB döms för detta så bör alla som varit inblandade i denna förundersökning avgå eller få sparken!
Väntan är olidlig för mig, kan inte föreställa mig hur det är för föräldrar och släktingar
Man får försöka tyda det åklagaren säger. I mina öron blir det att IB bland annat tvättade kläder. Ser man då till vem som är MGM och vad för brott han misstänks för så bör man då ha bevis för att det något från LH som har varit på NBs kläder, tex blod.
För att hon ska bli misstänkt för det brott som hon var bör det vara fastslaget att det hon har försökt att tvätta bort kommer från offret.
Problemet var att det inte gick att bevisa att IB visste det, men klart att det var spår från BO.
Sen kan det ju då klart vara så att man hör det man vill höra.
De måste vara otroligt osäkra... Ja jag förstår varför det finns tvivlare om man säger så!
Om inte IB döms för detta så bör alla som varit inblandade i denna förundersökning avgå eller få sparken!
Väntan är olidlig för mig, kan inte föreställa mig hur det är för föräldrar och släktingar
Nej denna förlängning anser att ge försvarsadvokaten tid att läsa in åtalet. Åklagaren är säker.
Åklagaren sade i den muntliga intervjun i länken här nedan på frågan om det blir en eller två veckors förlängning att han skulle prata lite med försvaret om hur mycket tid de behöver, men att det lutar åt två veckor.
Det tyder på att det inte bara är åklagarsidan som behöver extra tid, utan även försvaret. Det kan väl kanske vara rimligt att försvaret får en vettig möjlighet att gå igenom undersökningen och bygga upp ett försvar?