Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Din glorifiering av Putin är ju rent barnslig. Tror inte Putin har intresse av att stifta bekantskap med något så simpelt som en vanlig enkel människa som sjunger hans lov. Schackpjäser är ju till för att flyttas. Ser du inte gangstern och roffaren i Putin är du att beklaga. Siffror på hur Krim störtdykt kan inte ju suddas ut av billig rysk propaganda. Och när ukrainaren försvann som turist blev Krims öde nästan beseglat, för är det något som finns i överflöd på Krim så är det lediga solstolar och hotellrum.
Med tanke på den nästan non-existenta internationella konkurrensen, så spelar VP i en egen division, men jag ser mer än så. Han är en verkligen en statsman i egen rätt. Kinas president håller också hög klass och det finns några andra.
Inte är VP intresserad av en sådan som jag, mitt inlägg var mera skoj än allvar, men jag har sett honom umgås med vanligt folk och visa dem respekt. Snobb är han inte och korrupt är han inte, hur mycket du än upprepar ditt mantra. Han är en man av folket och minns sin enkla bakgrund. Han är kristen och besöker Vaalamo-klostret före viktiga beslut.
Tillbaka till Krim. Där finns ekonomiska problem, precis som i fasta Ryssland, men mitt intryck är att det går bättre än väntat trots att många ukrainska turister slutat komma. Ännu lever folk på Krim bättre än i Ukraina av idag, som jag tolkar det. Jag har redan skrivit ett inlägg om vissa verkliga och potentiella problem på Krim. Turist-problemet måste lösas och vatten-tillgången säkras (åtminstone delvis gjort redan). Den nya elkabeln från fasta Ryssland säkrar halvön från straffåtgärder av Ukraina. Jag har inte sett statistiken, men skörden är troligen bra i år när det finns mera vatten.
Jag försäkrar dig, Moskva kommar inte att tillåta att Krim inte går bra. Det kommer att ta lite tid, men turist-problemet kan lösas. Som Estland lade om sina varuströmmar efter Sovjets fall, så måste Krim lägga om turismen. Kanske det redan görs. Krim är inte på löpsedeln varje dag precis och jag saknar information.
Krim försöker attrahera utländska politiker, investerare och celibriteter. Ett viktigt grundarbete.