2015-10-04, 04:39
Bannlyst
Tror mycket på att man får kännas vid i början, sätta på tv:n, hälsa på mr.handy (vad plåtburken nu hette) och sådant.
Den där mannen som vi såg plingar på dörren för en påskrift angående närmaste vault (plockar från minnet).
Kriget utbryter med nyheter från radion och alla måste emigrera till den vault som just tackats ja till.

Väl nere så bryter atombomben ut ovanför och man får befinna sig underjord en stund för att komma i bekantskap med quests och dylikt.
Prata lite och så.

När det sedan är möjligt (eller igenombrutet) så får man lämna sin vault och får då skåda massförstörelsen (det starka ljuset som Bethesda är kända för).

Väl uppe så blir det till att bekanta sig med det som var, och där träffar man även på Dogmeat som snabbt blir en god vän.
Kanske är det en sak du såg innan allt hände som kan komma till användning, alternativt lootas nu senare?
Folk har redan byggt upp kolonier då du har tvingats att stanna i vaulten under en längre tid (Overseer från 3:an minns man säkert samt snabbspolningen).

Ursäktar för krock med andras liknande inlägg, men hade ju påbörjat med impuls.
Senast redigerad av Sakrasonto 2015-10-04 kl. 04:47.
Citera
2015-10-04, 12:52
Medlem
Reggaemans avatar
Vad tror ni händer nere i valvet då?

Det springer ner hundratals(?) människor ner i valvet men man kommer ut helt själv...jag kan ha fel men Bethseda säger väl aldrig rakt ut att alla andra är döda?

Är alla andra nere i valvet döda pga sjukdom eller nåt annat eller tror ni att de väljer att stanna kvar och att man helt enkelt kommer att återvända till valvet för att hämta upp de överlevande?

Kanske kommer man att få göra ett val senare i storyn där man får välja att tala sanning dvs att det är ofarligt att komma upp och att de kan flytta in till städerna eller man ljuger och säger att det är farligt och att alla borde stanna kvar?
Citera
2015-10-04, 13:23
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Det springer ner hundratals(?) människor ner i valvet men man kommer ut helt själv...jag kan ha fel men Bethseda säger väl aldrig rakt ut att alla andra är döda?

Är alla andra nere i valvet döda pga sjukdom eller nåt annat eller tror ni att de väljer att stanna kvar och att man helt enkelt kommer att återvända till valvet för att hämta upp de överlevande?

Kanske kommer man att få göra ett val senare i storyn där man får välja att tala sanning dvs att det är ofarligt att komma upp och att de kan flytta in till städerna eller man ljuger och säger att det är farligt och att alla borde stanna kvar?
Jag tror att Bethesda medvetet har valt att inte berätta vad som hände nere i valvet, eftersom detta troligtvis är en nyckel till själva handlingen i spelet. Det har spekulerats om det här tidigare i tråden, men på något sätt måste man ju förklara att så mycket tid har gått mellan det att Bomben föll och att protagonisten tar sig ut ur valvet (t.ex. cryosömn). Min gissning är att något gick fel med cryosömnen, protagonisten vaknar och beger sig ut ur valvet för att försöka hitta sin familj som kan ha överlevt och tagit sig ut (eller "tagits ut" i fångenskap).
Citera
2015-10-04, 13:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Jag tror att Bethesda medvetet har valt att inte berätta vad som hände nere i valvet, eftersom detta troligtvis är en nyckel till själva handlingen i spelet. Det har spekulerats om det här tidigare i tråden, men på något sätt måste man ju förklara att så mycket tid har gått mellan det att Bomben föll och att protagonisten tar sig ut ur valvet (t.ex. cryosömn). Min gissning är att något gick fel med cryosömnen, protagonisten vaknar och beger sig ut ur valvet för att försöka hitta sin familj som kan ha överlevt och tagit sig ut (eller "tagits ut" i fångenskap).

Så du menar att protagonisten vaknar upp helt ensam i valvet och därmed så är en del av storyn att man måste ta reda på vad som hänt de andra?
Citera
2015-10-04, 13:41
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Så du menar att protagonisten vaknar upp helt ensam i valvet och därmed så är en del av storyn att man måste ta reda på vad som hänt de andra?
Jag menar att det är min gissning, inte mer än det.
Citera
2015-10-04, 14:17
Medlem
Sammanfattning av Fallout 4 nyheter på sistonde:

S.P.E.C.I.A.L. & Perks Explained, Map & Story Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=iVous6qUD0A
Citera
2015-10-04, 16:30
Medlem
Citat:

Jag tror stenhårt på att Vault 111 är ett av de vault i Enclaves regi, där syftet inte nödvändigtvis är att bedriva moraliskt tvivelaktiga experiment på människor (likt mutant- eller psykosgas-vaultet i 3:an). Tror snarare att 111:an är ett vault som hänger ihop med spekulationerna om kryonik, och Boston med verklighetens Massachusetts Institute of Technologys (MIT) ställning som epicentrum i västerländsk teknisk och medicinsk forskning.

En annan teori som dyker upp i skallen är att Fallouts motsvarighet till MIT bedriver arbete med artificiell intelligens (någonting som ju ligger i tiden rent populärkulturellt) och att vår protagonist är en android, kort och gott; att prologen med en lycklig kärnfamilj i en idyllisk förort är helt och hållet fabricerade minnen - implementerade för att studera hur en android agerar i sin övertygelse av att vara människa. Det här experimentet ska sedermera slå bakut, där protagonisten börjar handla helt i egen regi och inte kan kontrolleras från ett laboratorium - ett labb som vi skulle få upptäcka under spelets gång. Det vore ju en förbannat vass story förresten.

I övrigt är inne på samma spår som Clayton; att någonting har gått snett, vilket föranleder att protagonisten vaknar upp för tidigt/för sent.
Senast redigerad av SlaktarBosse 2015-10-04 kl. 16:35.
Citera
2015-10-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Jag tror stenhårt på att Vault 111 är ett av de vault i Enclaves regi, där syftet inte nödvändigtvis är att bedriva moraliskt tvivelaktiga experiment på människor (likt mutant- eller psykosgas-vaultet i 3:an). Tror snarare att 111:an är ett vault som hänger ihop med spekulationerna om kryonik, och Boston med verklighetens Massachusetts Institute of Technologys (MIT) ställning som epicentrum i västerländsk teknisk och medicinsk forskning.

En annan teori som dyker upp i skallen är att Fallouts motsvarighet till MIT bedriver arbete med artificiell intelligens (någonting som ju ligger i tiden rent populärkulturellt) och att vår protagonist är en android, kort och gott; att prologen med en lycklig kärnfamilj i en idyllisk förort är helt och hållet fabricerade minnen - implementerade för att studera hur en android agerar i sin övertygelse av att vara människa. Det här experimentet ska sedermera slå bakut, där protagonisten börjar handla helt i egen regi och inte kan kontrolleras från ett laboratorium - ett labb som vi skulle få upptäcka under spelets gång. Det vore ju en förbannat vass story förresten.

I övrigt är inne på samma spår som Clayton; att någonting har gått snett, vilket föranleder att protagonisten vaknar upp för tidigt/för sent.

Hur huvudpersonen överlever är i princip confirmed redan, men inte varför hen kallas "Sole Survivor"
Citera
2015-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Hur huvudpersonen överlever är i princip confirmed redan, men inte varför hen kallas "Sole Survivor"

Tror inte vi ska läsa in alltför mycket i namnet - det betyder ju ingenting egentligen. "Lone Wanderer" från F3 har ju ett otal kompanjoner att värva under spelets gång, till exempel.
Citera
2015-10-06, 00:08
Medlem
LVX156s avatar
Citat:

"You then emerge 200 years later as the sole survivor of Vault 111." Todd Howard, E3 2015. Ganska klart, tycker jag. Alla andra är döda.
Citera
2015-10-06, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Vet vi verkligen hur huvudpersonen överlever?
Citera
2015-10-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Vet vi verkligen hur huvudpersonen överlever?

Se videon ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in