2015-10-04, 14:29
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det här är ju så intressant , har du hört något om tid/när hon såg detta ?
Nej, ingen exakt tid.
2015-10-04, 14:35
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är det specifikt LH som nämnts eller är det en "tjej" som sågs göra detta?

Är LH och MS så lika att en som inte känner dem kan ta fel på dem om man ser dem på avstånd eller är det en uppenbar stor skillnad på tjejerna?

Det är vad jag hört, men det är klart att det kan vara som du säger om det inte är nåt byskvaller.
2015-10-04, 14:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett klargörande svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag vet inte vilket språk det var, och jag har inte den kontakten med honom längre att jag kan ringa och fråga. Men jag har känt honom i 25 år och vi umgicks mkt under 90-talet, så jag vet att han talar sanning.

Eftersom han pratade med bröderna ibland och ofta mötte/såg bröderna på väg till jobbet, så tror jag att den MGM hade koll på vad de hade för bilar, och att det var nån hemma.

Tack för ditt klargörande svar!

Bra att du känner den här mannen och vet att han talar sanning.

Utifrån ditt svar så kan det mycket väl ha varit som så, att MGM hade koll på familjens bilar och om någon var hemma.
2015-10-04, 14:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det är vad jag hört, men det är klart att det kan vara som du säger om det inte är nåt byskvaller.

Det är ju mycket intressanta uppgifter. Stämmer de förtydligar de bilden av vad som hänt.
2015-10-04, 14:52
Medlem
Citat:
Det är ju mycket intressanta uppgifter. Stämmer de förtydligar de bilden av vad som hänt.

Hur då menar du?
Stämmer de förtydligar de bilden av vad som hänt?
Vad hände?
2015-10-04, 15:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Hur då menar du?
Stämmer de förtydligar de bilden av vad som hänt?
Vad hände?

Jo ju mer som blir känt, om de stämmer, så sammantaget ger ju uppgifterna en bild av det som hände. Ju mer säkra uppgifter som läggs till desto tydligare blir det ju.
I dagsläget är det ju för allmänheten fortfarande mycket diffust men polis har, min åsikt, en tydlig bild av läget.
2015-10-04, 15:12
Medlem
Citat:
Jo ju mer som blir känt, om de stämmer, så sammantaget ger ju uppgifterna en bild av det som hände. Ju mer säkra uppgifter som läggs till desto tydligare blir det ju.
I dagsläget är det ju för allmänheten fortfarande mycket diffust men polis har, min åsikt, en tydlig bild av läget.

Kan du berätta hur du tänker där?
2015-10-04, 15:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tror också det. Sen har vi ju uttalandet: Dom var aktuella i och med att dom dök upp i den här ladan.
Och Söderlund (MP) har vid ett tillfälle sagt att det avgörande fyndet gjorts i en lada.
(Om nu reportern hörde rätt. Han kan ju ha sagt "vid".)

Jag tror vi kan vara ganska säkra på det du där sammanfattar.
2015-10-04, 15:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ja där är vi överens. Förloppet har gått mycket fort. Och jag tror att hon flyttades från Blomberg i direkt anslutning till brottet.

Av de få variabler allmänheten har att spekulera i resulterar ju en mängd olika scenarion och motivbilder. Allt som oftast övergår de tyvärr i rena fantasier och skräckvisioner.
En del av dessa skräckvisioner har nog jag stått för men inte de värsta. Har utgått från osäker information som kommit fram - en del man hör kan ju faktiskt vara sant -och tänkt mig in i vad som kan ha hänt utifrån detta, väl vetande att det kanske är åt skogen fel. Senast var det den obekräftade snaran och rykte som användare skrivit om här om att vittnen i förhör fått frågan om de visste någon som vet hur man hänger upp djur i "fötterna" som fick igång fantasin. Ber om ursäkt för det.
Citat:
Jag vet inte vilket språk det var, och jag har inte den kontakten med honom längre att jag kan ringa och fråga. Men jag har känt honom i 25 år och vi umgicks mkt under 90-talet, så jag vet att han talar sanning.

Eftersom han pratade med bröderna ibland och ofta mötte/såg bröderna på väg till jobbet, så tror jag att den MGM hade koll på vad de hade för bilar, och att det var nån hemma.
Det här har du berättat tidigare och många av oss har antagligen tagit med detta att huset bakom caféet var tomt i "beräkningarna". Visst var det så att du träffade din gamle bekant, som du inte hade träffat på länge, i affären och ni då kom att pratas vid om detta? Därför ingen nära kontakt idag.

Inte så konstigt att det blir misskommunikation när vi kommer ihåg olika och har tagit till oss olika information men man ändå utgår från att andra "vet" ungefär detsamma som man själv.

Det här med att de var två flickor som åkte moped den här dagen komplicerar saker lite. Bägge var dessutom smala, medellånga, ljushåriga och unga. Undrar om det ev vittnet som ska sett LH vid en SUV mittemot caféet är klar över vilken tid det var. Hoppas det.
2015-10-04, 15:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Kan du berätta hur du tänker där?

Alltså om du vid en händelse får ett visst antal uppgifter som är bekräftade så börjar man ju spåna på hur det kan ha gått till.

Kommer det in fler uppgifter som visar sig vara korrekta lägger man ju till det i det som man spånat på.
Utefter det kan man ju då bekräfta för sig själv att det antingen bekräftar eller förnekar ens eget scenario av händelseförloppet.
Stämmer Qwarts uppgifter förändrar de en del i vad jag har fått för bild av händelserna vid kaféet.
2015-10-04, 15:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
En del av dessa skräckvisioner har nog jag stått för men inte de värsta. Har utgått från osäker information som kommit fram - en del man hör kan ju faktiskt vara sant -och tänkt mig in i vad som kan ha hänt utifrån detta, väl vetande att det kanske är åt skogen fel. Senast var det den obekräftade snaran och rykte som användare skrivit om här om att vittnen i förhör fått frågan om de visste någon som vet hur man hänger upp djur i "fötterna" som fick igång fantasin. Ber om ursäkt för det.

Det här har du berättat tidigare och många av oss har antagligen tagit med detta att huset bakom caféet var tomt i "beräkningarna". Visst var det så att du träffade din gamle bekant, som du inte hade träffat på länge, i affären och ni då kom att pratas vid om detta? Därför ingen nära kontakt idag.

Inte så konstigt att det blir misskommunikation när vi kommer ihåg olika och har tagit till oss olika information men man ändå utgår från att andra "vet" ungefär detsamma som man själv.

Det här med att de var två flickor som åkte moped den här dagen komplicerar saker lite. Bägge var dessutom smala, medellånga, ljushåriga och unga. Undrar om det ev vittnet som ska sett LH vid en SUV mittemot caféet är klar över vilken tid det var. Hoppas det.

Inget att be om ursäkt för.
Jag har också skrivit om det. Jag har hört, från en för mig mycket trovärdig källa, att kroppen var i illa skick. Men det var också det som sades, inga detaljer om varför eller vad som var bakomliggande orsaker.
Dock var personen i området när LH hittades.
Hur och varför vill jag inte gå in på.
Men det innebär ju inte med 100 % säkerhet att det är den hela sanningen.
Bara det att ett lik ligger i värmen, om hon nu gjorde det, i 5 dygn gör väl bara det att det ser illa ut.
2015-10-04, 16:32
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Kan inte hålla truten utan måste komma med lite OFFTOPIC.. Saida var som alla sierskor och medium duktig på att lura folk men hitta försvunna saker och personer lyckades hon inte särskilt bra med. Hon låg faktiskt under slumpen... Naturligtvis ska inte skattepengar gå till dyligt bondfångeri.
NEJ! Jag har ingen källa eftersom jag läste en undersökning för över tio år sedan när en kompis till mig blivit lurad av henne men hade väldigt svårt att inse det själv.
Jag har som sagt inte koll på Saidas track record, resonemanget var hypotetiskt. Medium som tar betalt för är väl normalt bondfångare, där är vi nog överens.

Men alla som kallar sig medier behöver kanske inte kastas direkt i papperskorgen, det är det jag menar att även om jag inte tror på övernaturligheter så kan en som kallar sig medium ev ha något att komma med i vissa fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in