2015-10-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Du kan ju inte riktigt jämföra piss med sperma. Piss är kroppens avfall medans sperma är det som ger upphov till liv och dessutom kommer från en helt annan plats i kroppen.

Det du gör är att jämföra saliv med spya.

Vad menar du nu?

Kiss kommer ifrån de nedre regionerna på kvinnan, låt oss kalla det fittan. Om han slickar så är det så att kiss kan komma ur henne när han slickar och även när hon får en utlösning. Om hon nu gillar att kissa lite i en mans mun medan han håller på så vore det väl inte så konstigt om hon gjorde det då.

Det kommer ju inte från en helt annan plats i kroppen liksom. Det var ditt argument här.

Om hon frågar om det är okej och han säger nej för fan det vill jag inte så får han sluta vara så slampig och sex med någon han nyss har träffat?

Han kan nog anses vara WT också i fall hon kissar lite i hans mun. Inte hennes fel, och killar gillar ju detta (oavsett vad de själva tror).
Citera
2015-10-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetongNasse
Ett feministiskt sprutluder i karriären, kan bli en ny dokusåpan på TV3

Enda chansen att få det till våldtäkt är om kanske de mentala förmågorna för att kunna samtycka saknas?

Nu samtalade de om saken och hon uttryckte att hon inte ville bli sprutad i ansiktet. Men som du säger, de mentala förmågorna var inte riktigt på topp här. Det var svårt för honom att begripa en så lång och komplicerad mening.
Citera
2015-10-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jösses du inser att detta bara en är någon ynka persons åsikt? Det mesta jag läst i denna tråd från män är jo det var dumt kan tom vara tal om övergrepp men icke våldtäkt.

Käre Z. det är inte nån ynka persons åsikt utan ett 2000 årigt synsätt som fortsatt idag existerar och som många inlägg i denna tråd just speglar.
Vilket jag försökte sätta ett tydligt finger på.

Det hindrar dock inte att vi har upplysta killar och tjejer som inte faller ner i denna typ av tänkande, men tyvärr de utgör inte direkt en majoritet på detta forum.
Citera
2015-10-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Du kan ju inte riktigt jämföra piss med sperma. Piss är kroppens avfall medans sperma är det som ger upphov till liv och dessutom kommer från en helt annan plats i kroppen.

Det du gör är att jämföra saliv med spya.

Jisses.

Vad är urin?
Det är 95% vatten
sen ett fåtalig radda ämnen som
ex Urea, som är nerbrutna aminosyror/ Klorid/ Natrium/ Kalium etc.

en ganska ren och prydlig vätska alltså, som först vid nerbrutet skick blir hälsovådligt. Fräscht urin har som bekant används inom de flesta kulturer som desinfektion av sår etc. Så hur är det avfall?
Bajs är avfall där det är mer berättigat med äckelkänslor, urin skulle jag säga är mer kroppens sätt hålla vätskebalansen och i sig inte så äckelframkallande.

Sperma?
Här har du en härlig coctail av allt möjligt mellan himmel och jord. Den har om du ursäktar en konsistens och utseende som inte direkt associeras till "renhet".
Och den kommer som bekant ut ur samma urinrör som män kissar ur.
så om nu människor enligt dig ska vara äckelmagade vad gäller piss, varför skulle kvinnor överhuvudtaget gilla tanken på att ha med snoppar att göra tror du? Associationen att mannen pissar när han ejakulerar är väl avsevärt mer framträdande och också mer riktigt faktamässigt. (samma rör)

kvinnor har sitt urinrör separerat från sin vagina, kan man inte säga män har.

men visst, vi kan dra en tredje jämförelse…vad med kivnor som gillar att gnida in fejjan på män när de menstruerar?
Ska män tycka det beteendet vore helt ok vid sexakter?
Och om de går ut och klagar på detta beteende mötas på samma sätt som Lisette?

Citera
2015-10-04, 13:58
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppolino
Absolut. Det är något vi alla bör fundera över resten av året. Kan tänka mig att frågan kan bli ordentligt genomlyst vid nobelpristagarnas årliga diskussion. Det finns ju så många aspekter i denna din fråga att man med spänning ser fram emot nobelpristagarnas slutsatser i ansiktet på ja på om det kanske är någon kvinna som får nobelpriset. Kanske hon då kan uttala sig? Eller vad tror du?
Tror att du medvetet missuppfattade mig.
Om man krämar i med det grövsta ordet våldtäkt, för en dum, men inte särskilt uppseendeväckande händelse, vad har man för ord kvar att tillgå när något riktigt grovt inträffar ?

Det kommer knappast nobelpristagarna att dryfta, så nu får du hitta på något annat om du ska larva dig igen.
Citera
2015-10-04, 14:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Käre Z. det är inte nån ynka persons åsikt utan ett 2000 årigt synsätt som fortsatt idag existerar och som många inlägg i denna tråd just speglar.
Vilket jag försökte sätta ett tydligt finger på.

Det hindrar dock inte att vi har upplysta killar och tjejer som inte faller ner i denna typ av tänkande, men tyvärr de utgör inte direkt en majoritet på detta forum.

Jo kanske är det så. Ibland blir man faktiskt rätt mörkrädd av att läsa vissa kommentarer men man tänker där liksom det måste vara ett troll ju. Men blir det flera så börjar man lite undra.
Citera
2015-10-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tror att du medvetet missuppfattade mig.
Om man krämar i med det grövsta ordet våldtäkt, för en dum, men inte särskilt uppseendeväckande händelse, vad har man för ord kvar att tillgå när något riktigt grovt inträffar ?

Det kommer knappast nobelpristagarna att dryfta, så nu får du hitta på något annat om du ska larva dig igen.

Precis. Som någon sa för ett tag sen, det var så jävla många tjälskott så jag kände mig helt misshandlad när vi väl kom fram till sommarstugan.

Jag menar VAD ska man säga sen, vilka ord har man att tillgå??

Förstår vad du menar. Alla dessa överdrifter. Skrämmande utveckling och ett av våra större problem vi har i dagens samhälle, parallellt med jordbävningarna i Asien de senaste åren. Vart är Sverige på väg? Va?

Det är så skrämmande när man läser det som Lizette skrivit. "Känner sig våldtagen". Vart är världen på väg?

Tycker att folk borde tänka på det. Att använda liknelser som är tydliga på det där sättet borde få folk att inse vad har de för ord att tillgå? Tillgå sen? Tillgå sen liksom?
Citera
2015-10-04, 14:16
Medlem
Citat:
Värdefull poäng! Men just i Assange fallet blev det ju faktiskt till mer än en liknelse och faktiskt åtal. Nu i detta fallet blir det väl inte det men grejen där är väl att gränserna pushas mer och mer och när man talar om just våldtäkt så är det per automatik tal om att det måste bli laga prövning. Just en sådan här historia läggs då till om det också ska vara det.'

Det är ju faktiskt ett övergrepp om man ska se krasst på lagen och borde då generera en villkorlig dom förutsatt att killen är ostraffad.

Men är det ett sånt samhälle vi vill ha? När liksom allt ska gå till domstol för saker som detta som de flesta bara skriver under på kontot av otrevliga händelser/personer man inte ska ha sex med mera...

Citat:
Jo kanske är det så. Ibland blir man faktiskt rätt mörkrädd av att läsa vissa kommentarer men man tänker där liksom det måste vara ett troll ju. Men blir det flera så börjar man lite undra.

Precis för inte vill vi ha ett samhälle där brott är brottsliga? Ett sånt samhälle vill vi ju inte ha.

Man hoppas ju att den som skriver att brott inte ska vara brottsliga och gå till domstol verkligen trollar. Men jag tror inte att det är trolleri tyvärr.

Särskilt med tanke på att Lizette inte ens har andats om att dra något till domstol.
Citera
2015-10-04, 14:31
Medlem
Att spruta någon ofriviligt i ansiktet bör väl vara ungefär jämlikt med att spotta på någon och därmed falla inom brottet "ofredande".

Det är ju bara för Lizette att polisanmäla.
Citera
2015-10-04, 14:44
Medlem
JanneMotpoohls avatar
Visst ska tjejens önskemål respekteras, men att jämställa med våldtäkt är absurt. Särskilt som Lizette haft den dåliga smaken att ställa upp som spermahink till sprutaren inte bara en gång trots den dåliga första erfarenheten. Troligen är Lizette lite efterbliven som går på killens etikettering av sig själv som "feminist", typiskt modernt raggningsknep, men desto större anledning för killen att respektera hennes faciala spermafobi.
Citera
2015-10-04, 14:58
Medlem
Men alltså är det ett skämt? Jaja isf får the joke vara on me då.

Hur kan man blivit så intrasslad i sin egen offerkofta att man ältar en sats i ansiktet..? Skriver en krönika och nämner ord som våldtäkt?
Jag fattar inte. Har människor INGEN förmåga att kliva ur sin bubbla, se sig omkring och få lite PERSPEKTIV.
Ja han var ett jävla svin. Som många andra. Det var jobbigt och äckligt. Han får inte knulla mig nå mer.
Och sen GÅR MAN VIDARE. Hoppas verkligen aldrig såna som hon råkar ut för en verklig våldtäkt..för hur i hela fan skulle det gå om detta är reaktionen på ovälkommen sperma?
Citera
2015-10-04, 14:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Det är inte samma sak. Ordet våldtäkt används konstant oerhört godtyckligt av feminister med tveksam agenda och ordet håller helt på att förlora sin tyngd.

Fast det är knappast bara feminister. Att våldta verkar ibland få ersätta "krossa" (vilket inte heller är direkt sanningsenligt, för när bk häcken vinner över brommapojkarna med 11-0 så har de faktiskt inte sönder dem). Tydligen kallas det facerape att ändra någons facebookprofil utan dennes vetskap (jag som inte har facebook kommer ihåg för några år sen när en bekant sa att hans lillebror hade blivit utsatt för facerape, jag tyckte det var fruktansvärt och undrade hur min bekant kunde vara så lugnt med tanke på vad som hade hänt.. tills jag fick förklarat för mig vad det handlade om).

Kollar man på esport så verkar det helt normalt att använda ordet rape i en annan innebörd än att faktiskt våldta. I den debatten kan man hitta pärlor som
“This is a victory for rapists everywhere,” said one fan. “And by rapist I don’t mean someone who forcibly performed sexual intercourse with someone else without consent. I mean someone who beat someone else really badly at a video game.”

Men när en tjej säger att hon känner sig våldtagen efter att ha varit med om att en kille utför sexuella handlingar mot hennes vilja, ja då tycker du att det är hennes liknelse som det ska klagas på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in