2015-10-03, 20:29
  #40861
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Till nästa val 2018 röstar alla svenska män på SD, det hjälper dock inte.
Till 2018 har lika många araber, afrikaner, afghaner och annat gott och blandat som det finns svenska män vällt in i landet.
De kommer inte att rösta SD 2018.
Ni kan sluta hoppas, Sverige som vi känner det är förlorat.
Den som fortfarande hoppas kan lyssna till dagens presskonferens, fullständiga dårar, Danilsson och co som förr hade spärrats in på mentalsjukhus med tvångströja och tung medicinering.

Hur många av dessa tror du ha hunnit få medborgarskap så att de är berättigade att rösta i riksdagsval? Dessutom är valdeltagandet generellt sett mycket lägre hos invandrare än hos svenskar.
2015-10-03, 20:41
  #40862
Medlem
lakritcs avatar
Invandringen är en ödesfråga för Sverige. Vi kommer kommande år ta emot c:a 350 000 människor om året. Då räknar vi inte ens med anhöriginvandring. Det kommer att knäcka och splittra Sverige något oerhört socialt och ekonomiskt.

JÅ skulle kunna bli ertappad ute på en åker utanför Sölvesborg, iförd en full nazimundering, i full flärd att knulla bonden Perssons halta ko. Rösten läggs ändå på SD, inte för att deras lösningar är exceptionellt briljanta (goda nog duger när andra alternativ saknas) utan för att man röstar emot den vansinniga, oansvariga migrationspolitik som bedrivs.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2015-10-03 kl. 20:57.
2015-10-03, 21:30
  #40863
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Hur många av dessa tror du ha hunnit få medborgarskap så att de är berättigade att rösta i riksdagsval? Dessutom är valdeltagandet generellt sett mycket lägre hos invandrare än hos svenskar.
5 år för invandrare för att få svenskt medborgarskap.
4 om du har flyktingstatus.

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Medborgarskap-for-vuxna/Tid-i-Sverige.html

Citat:
Om du är flykting
Du ska ha varit bosatt i Sverige i minst fyra år om du är flykting. För att betraktas som flykting måste du ha fått uppehållstillstånd som flykting enligt utlänningslagens 4 kap 1§ eller motsvarande paragrafer i den gamla utlänningslagen. Det räcker inte med att du valts ut inom ramen för flyktingkvoten

Detta innebär att 2018 är absolut sista chansen att rädda Sverige.


Demoskop kan komma imorgon söndag. Troligare under kommande vecka.
Senaste 6 mätningarna:

2015-09-05 19,5
2015-07-09 18,7
2015-06-08 15,7
2015-05-08 15,0
2015-04-11 15,7
2015-03-06 14,2
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-10-03 kl. 21:35.
2015-10-03, 22:04
  #40864
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Till nästa val 2018 röstar alla svenska män på SD, det hjälper dock inte.
Till 2018 har lika många araber, afrikaner, afghaner och annat gott och blandat som det finns svenska män vällt in i landet.
De kommer inte att rösta SD 2018.
Ni kan sluta hoppas, Sverige som vi känner det är förlorat.
Den som fortfarande hoppas kan lyssna till dagens presskonferens, fullständiga dårar, Danilsson och co som förr hade spärrats in på mentalsjukhus med tvångströja och tung medicinering.

Utbildad i peptalk? Tror du över driver en liiiiiten liten aning. Men visst vid valet 2018 är det verkligen dags att det händer något, men också en bra bit ditt.
2015-10-03, 22:30
  #40865
Medlem
När kommer nästa undersökning?
2015-10-03, 22:41
  #40866
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
När kommer nästa undersökning?

Demoskop borde komma närmaste dagarna, runt 5e tror jag den brukar komma.
2015-10-04, 00:16
  #40867
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg utbrutna till:
(FB) DI: SD:s påstående om besparingar på invandringen håller inte

// mod
2015-10-04, 11:43
  #40868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Att folk är missnöjda med invandringen är en sak, att välja att rösta på SD är något annat. Finns väl knappast något seriöst parti som har så mycket problem internt som SD. Det är ju svårt att ta dem på allvar.
Att ta steget till att rösta på SD är ett stort steg. Men det visar sig att folk genom åren har "missnöjesröstat" på andra partier än "deras egna" just för att visa ett missnöje.

Men steget bör då inte vara för stort. En sosse som är missnöjd med immigrationen borde dock ha lätt för att missnöjesrösta på SD. De är snarlika bortsett från just immigrationen.

Det blir svårare för borgerliga väljare. Men de som tippat över från Svamp till borgarna tidigare kan nog röra sig till SD utan större bekymmer.
Då är det svårare för genuina borgerliga väljare som störs av all vänsterpolitik i SD.

Men för folk som surnat till rejält över flyktingimporten så kan man nog rösta på SD för signalverkan. Just för att övriga partier ska förstå, och ändra sin politik. Med ett SD på 13% som de hade senaste valet var det ingen större risk att det skulle hamna i regeringsställning.

------------------------------
Väldigt många som röstar på SD lär göra det just pga immigrationsfrågan.
Och det gör att SD-ledningen har ett dillemma.
Lyckas dom reducera flyktingproblemet så minskar dom samtidigt sin väljarbas. Något dom antagligen inte alls är intresserade av. Och det kan göra att dom snarare ser till att göra sig omöjliga att samarbeta med. Och att det blir omöjligt för andra partier att ta över deras politik. Då sitter dom i ledningen för ett stort parti (och ev växande). De kan te sig mer lockande än att lyckas få igenom sin politik och sitta i ledningen för ett parti som sedan har 3%.

----------------------
EDIT: Och tittar man i Partimodellen på sid 3, över blocken, ser man att det är Svamp som tappat till SD. Alliansen har i stort sett stått still, vilket är konsistent med att det är lättare för Svampar att gå över till SD. Och är konsistent med att många SD-anhängare här på Flashback vill ha kommunistiska lösningar.
(Och det är väl inte konstigt att vänstern är förbittrade och skriker fascister och allt möjligt, när en ny konkurrent kommer och tar marknadsandelar).
https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit
__________________
Senast redigerad av Gromph 2015-10-04 kl. 11:59.
2015-10-04, 12:01
  #40869
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Att ta steget till att rösta på SD är ett stort steg. Men det visar sig att folk genom åren har "missnöjesröstat" på andra partier än "deras egna" just för att visa ett missnöje.

Men steget bör då inte vara för stort. En sosse som är missnöjd med immigrationen borde dock ha lätt för att missnöjesrösta på SD. De är snarlika bortsett från just immigrationen.

Det blir svårare för borgerliga väljare. Men de som tippat över från Svamp till borgarna tidigare kan nog röra sig till SD utan större bekymmer. Då är det svårare för genuina borgerliga väljare som störs av all vänsterpolitik i SD.

Men för folk som surnat till rejält över flyktingimporten så kan man nog rösta på SD för signalverkan. Just för att övriga partier ska förstå, och ändra sin politik. Med ett SD på 13% som de hade senaste valet var det ingen större risk att det skulle hamna i regeringsställning.

------------------------------
Väldigt många som röstar på SD lär göra det just pga immigrationsfrågan.
Och det gör att SD-ledningen har ett dillemma.
Lyckas dom reducera flyktingproblemet så minskar dom samtidigt sin väljarbas. Något dom antagligen inte alls är intresserade av. Och det kan göra att dom snarare ser till att göra sig omöjliga att samarbeta med. Och att det blir omöjligt för andra partier att ta över deras politik. Då sitter dom i ledningen för ett stort parti (och ev växande). De kan te sig mer lockande än att lyckas få igenom sin politik och sitta i ledningen för ett parti som sedan har 3%.

Det är ju framförallt Moderaterna som har förlorat väljare till SD, så en del borgerliga väljare verkar inte ha så stora problem att gå över. En stor del av ökningen i valet 2014 kom just därifrån. Nu har sossarna börjat tappa en del väljare, Moderaterna ligger relativt still i opinionen. Migrationsfrågan skär igenom alla partier, och just nu finns det bara ett parti att välja på om man ogillar dagens invandringspolitik och prioriterar invandringsfrågan högst. De övriga partierna vill behålla nuvarande system.
__________________
Senast redigerad av Cannabisministern 2015-10-04 kl. 12:08.
2015-10-04, 12:39
  #40870
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
EDIT: Och tittar man i Partimodellen på sid 3, över blocken, ser man att det är Svamp som tappat till SD. Alliansen har i stort sett stått still, vilket är konsistent med att det är lättare för Svampar att gå över till SD. Och är konsistent med att många SD-anhängare här på Flashback vill ha kommunistiska lösningar.

Det finns flera rutter till SD. Jag lovar att det finns många som gått från SVAMP till Alliansen samtidigt som många gått från Alliansen till SD.

Detta ett större problem för SVAMP än för Alliansen på kort sikt.

På längre sikt kan det dock vara Alliansen som står med svartepetter. Då har deras kärnväljare (som jag själv t.ex) tagit steget över till SD i ren desperation för att aldrig återvända samtidigt som SVAMP väljare är mer lättrörliga och under rätt förutsättning återvänder till det rödgröna blocket.

Det mest troliga scenariot tror jag emellertid är fortsatt stark tillväxt SD.
2015-10-04, 13:00
  #40871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph

------------------------------
Väldigt många som röstar på SD lär göra det just pga immigrationsfrågan.
Och det gör att SD-ledningen har ett dillemma.
Lyckas dom reducera flyktingproblemet så minskar dom samtidigt sin väljarbas. Något dom antagligen inte alls är intresserade av. Och det kan göra att dom snarare ser till att göra sig omöjliga att samarbeta med. Och att det blir omöjligt för andra partier att ta över deras politik. Då sitter dom i ledningen för ett stort parti (och ev växande). De kan te sig mer lockande än att lyckas få igenom sin politik och sitta i ledningen för ett parti som sedan har 3%.]
Observant där, Gromph, får jag fråga vilka exempel från verkligheten du har att det skulle kunna ligga till på detta sättet du beskriver? (fast det får vi ta i en annan tråd eftersom det blir OT). Och är det samma mekanismer som gör att att moderaterna egentligen inte vill sänka skatten? eller att sossarna inte vill höja skatten? Det var bland de mest idiotiska argument jag sett.
2015-10-04, 14:07
  #40872
Medlem
JoeDevolas avatar
Stor risk för att invandringsbomben briserar de närmsta veckorna. I så fall lär det bli 45% plus till jul. Givetvis ligger Ipsos kvar runt 20% eftersom de inte använder sig av några "ifrågasatta mätmetoder". Att bara fråga folk med kobratelefon har ju funkat i alla tider.

Extraval i mars är min prognos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in