2015-10-02, 16:16
  #40813
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
SD har alltså fått över 1 500 nya medlemmar den senaste månaden. Varav 500 av dessa tillkom bara under den senaste veckan. Det är den kraftigaste medlemstillväxten någonsin för partiet vi upplever just nu.

http://status.st//18%20Main%20frame%20Medlem.html


Wow, vilket ryck! Något händer bland väljarna, det var en tydlig uppväxling. Kan det vara SD-väljare som i samband med senaste tidens ultrainvandring känner att de vill göra något aktivt för att få sinnesro?

En tydlig opinionsmarkör detta, frågan är om det speglar sig i väljarkåren i stort, det få vi svar på i månadens OUs.

Hur ligger SD nu i förhållande till de andra partiernas medlemsantal?
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2015-10-02 kl. 16:19.
2015-10-02, 16:25
  #40814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Wow, vilket ryck! Något händer bland väljarna, det var en tydlig uppväxling. Kan det vara SD-väljare som i samband med senaste tidens ultrainvandring känner att de vill göra något aktivt för att få sinnesro?

En tydlig opinionsmarkör detta, frågan är om det speglar sig i väljarkåren i stort, det få vi svar på i månadens OUs.

Hur ligger SD nu i förhållande till de andra partiernas medlemsantal?

Bara en fundering, men det kanske också kan ha ett samband med SDU-affären, att många av lojalisterna har gått ur SDU och in i moderpartiet. Och det behöver därför inte enbart vara pga den extrema migrationsituation just nu (även om det självklart måste spela in).
2015-10-02, 16:27
  #40815
Medlem
Sgt.Blands avatar
Svarade precis på en undersökning på Yougov och där hade de rackarna gömt frågan om partival till slutet. Var en massa om banker och resande före det.
2015-10-02, 16:32
  #40816
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Svarade precis på en undersökning på Yougov och där hade de rackarna gömt frågan om partival till slutet. Var en massa om banker och resande före det.

De politiska opinionsundersökningsfrågorna kommer alltid på slutet enligt min erfarenhet.
Någon enstaka gång har det dykt upp en undersökning helt tillägnad partisympatier men det är väldans länge sedan.
2015-10-02, 16:38
  #40817
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
De politiska opinionsundersökningsfrågorna kommer alltid på slutet enligt min erfarenhet.
Någon enstaka gång har det dykt upp en undersökning helt tillägnad partisympatier men det är väldans länge sedan.
Ahh där ser man. Jag har bara varit reggad på Yougov ett par månader så det här visste jag inte. Men smart av de för då blir man ju tvingad att göra alla undersökningar för att vara säker på att inte missa riksdagsvalet. Jag har redan stängt av ett par undersökningar för att de är så jäkla tråkiga men det går ju inte då om man inte vill riskera att missa riksdagsvalet.
2015-10-02, 18:26
  #40818
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ahh där ser man. Jag har bara varit reggad på Yougov ett par månader så det här visste jag inte. Men smart av de för då blir man ju tvingad att göra alla undersökningar för att vara säker på att inte missa riksdagsvalet. Jag har redan stängt av ett par undersökningar för att de är så jäkla tråkiga men det går ju inte då om man inte vill riskera att missa riksdagsvalet.
De blandar frågeställningar från en rad olika uppdragsgivare, det gäller att inte vara för girig och lägga in för många, då hinner respondenten tröttna, jag har själv jobbat extra en gång i tiden åt ett institut och efter 15 min malande upplevt att respondenten slängt luren i örat på mig, precis innan upploppet.
2015-10-02, 19:54
  #40819
Medlem
VMiLavemangs avatar
Det kommer att bli spännande med första OU efter uppgifterna att 1000+/dag söker asyl i Sverige. Hur skall bostadsbristen någonsin kunna byggas bort när det anländer mer en större stad, av Malmös storlek, per år? https://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6
Folk som vill flytta hemifrån kommer inte att kunna göra det förrän i 50-års åldern (om ens då).
Gissar 35% för SD i valet 2018.
2015-10-02, 20:21
  #40820
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Det kommer att bli spännande med första OU efter uppgifterna att 1000+/dag söker asyl i Sverige. Hur skall bostadsbristen någonsin kunna byggas bort när det anländer mer en större stad, av Malmös storlek, per år? https://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6
Folk som vill flytta hemifrån kommer inte att kunna göra det förrän i 50-års åldern (om ens då).
Gissar 35% för SD i valet 2018.
35%? Skämtar du? SD har redan stabilt 24-25 % och växer snabbt, får SD 35 % så har flera av 7-klövern svängt under bilan. SD går mot 45 % givet att dagens vansinne fortsätter.
2015-10-02, 20:27
  #40821
Medlem
Giggsys avatar
Alliansen har panik, helt plötsligt vill nu KD skattebefria unga och M vill sänka pensionärsskatten. Folket har redan lämnat er för SD era rövslickare.
2015-10-02, 21:09
  #40822
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Alliansen har panik, helt plötsligt vill nu KD skattebefria unga och M vill sänka pensionärsskatten. Folket har redan lämnat er för SD era rövslickare.

Varför tror du det? SD har backat i någon mätning samt verkar ligga still för tillfället. Med tanke på hur snabbt deras siffror har växt är det inte omöjligt att de planar ut/sjunker en aning inom den närmaste tiden.
2015-10-02, 21:12
  #40823
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Varför tror du det? SD har backat i någon mätning samt verkar ligga still för tillfället. Med tanke på hur snabbt deras siffror har växt är det inte omöjligt att de planar ut/sjunker en aning inom den närmaste tiden.
Herregud. Saknar du fingerspitzengefühl. Märker du inte hur det jäser?
2015-10-02, 21:16
  #40824
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Herregud. Saknar du fingerspitzengefühl. Märker du inte hur det jäser?

Att folk är missnöjda med invandringen är en sak, att välja att rösta på SD är något annat. Finns väl knappast något seriöst parti som har så mycket problem internt som SD. Det är ju svårt att ta dem på allvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in