2015-10-03, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
När borde nästa OU komma? Är det inte dags snart?

Svarade precis på en YouGov. Först frågor om mina middagsvanor och så till sist valfrågan.
2015-10-03, 15:39
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
När borde nästa OU komma? Är det inte dags snart?

Demoskop borde nog vara härnäst och komma när som helst. Har för mig att dom brukar komma runt 5e....
2015-10-03, 15:41
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Svarade precis på en YouGov. Först frågor om mina middagsvanor och så till sist valfrågan.

Yougov kan vi förvänta oss runt den 20e
2015-10-03, 15:57
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Och om du är missnöjd med invandring så vad ska du rösta på då menar herr intelligensreserv?
Du får väl puffa lite mer på jointen så blir lite smartare än vad du är
Klaga för i helvete inte på oss stoners. Det var weed som fick mig att inse att min världsbild var flummigt ideologiskt mumbojumbo och att SD var det enda realistiska alternativet i praktiken.

Det går seriöst helt enkelt inte att rösta på något annat om man vill ha kvar Sverige som en nation i toppen av världen (top tio bästa länderna att bo i).

Sen kan man ju vara missnöjd med invandringen men rösta på annat än sd för att man är mer missnöjd med t.ex feminism. Dåligt exempel för jag tror inte någon är missnöjd med båda dessa saker men you get the point.

Det är sen rent korkat gjort visserligen, där har du helt rätt då invandringen äter resurser från allt annat. Så lär inte bli många kronor kvar till jämställdhetsreformer (för att bygga vidare på mitt teoretiska exempel)
2015-10-03, 16:00
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Som gammal sosse (många år sedan nu iofs men i alla fall) så var jag en av de som trodde lite inför valet i fjol att S skulle dra i bromsen något i alla fall. Trodde svetsarn skulle hålla MP kort och köra lite gammel/arbetar sossepolitik iom att han stått på golvet själv.
Det sket sig kan man säga.
S har nu skitit i det blå skåpet. De spottar alla i Sverige i ansiktet (precis som resten av sjuklövern).
"Månsan" gjorde en "fin" lista över hur regeringen ser ut i en annan tråd. Citerar inte in den då det blir väl ot, men det är helt sinnessjukt vilka som sitter på ministerposterna idag.

SD har tagit många S-röster sedan förra hösten och fler blir det.
Om man lyssnar på folket så får man massor av röster. Gör man sedan som man lovat så behåller man rösterna man fått och får till och med ännu fler vid nästa val då folk vet att de håller vad de lovar (inte så vanligt i politiken i Sverige). SD har hittills gjort det och det funkar rätt bra, kan man säga.
Det här tror jag prickar peeeerfekt på vad sd gör rätt och varför dom tagit så mycket från s sedan valet. Sd lyssnar på oss väljare och man kan bara hoppas att dom fortsätter med det och lyckas göra det dom lovar.
2015-10-03, 18:39
Medlem
Frågan är ju dock om inte SD-ledningens vanstyre, åtminstone tillfälligt, till sist kommer att minska, eller i alla fall stoppa tillväxten av, SD:s stöd. Inte helt omöjligt, men ingen självklarhet.
2015-10-03, 19:24
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingkris
Frågan är ju dock om inte SD-ledningens vanstyre, åtminstone tillfälligt, till sist kommer att minska, eller i alla fall stoppa tillväxten av, SD:s stöd. Inte helt omöjligt, men ingen självklarhet.

Vilket vanstyre? Pratar du inte för egen sak nu.... Skulle nog tro att alla partier som finns i riksdagen är toppstyrda. Var inte t ex Reinfeldt anklagat ett tag för att hålla väldigt hårt i tyglarna.

I synnerhet för ett parti som SD tror jag det är väldigt viktigt att hålla partiet under "uppsikt".
2015-10-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Vilket vanstyre? Pratar du inte för egen sak nu.... Skulle nog tro att alla partier som finns i riksdagen är toppstyrda. Var inte t ex Reinfeldt anklagat ett tag för att hålla väldigt hårt i tyglarna.

I synnerhet för ett parti som SD tror jag det är väldigt viktigt att hålla partiet under "uppsikt".

Ja alla partier är toppstyrda, inte minst M. Men innan Karlssons kupp menade ju SD att man var ett undantag, att man var demokrater. Det är slut nu, och Reinfeldt framstår ju som en amatör i jämförelse.

Är man demokrat så är detta vanstyre, är man inte demokrat kanske man tycker det är okej.
2015-10-03, 20:02
Medlem
S.Kandals avatar
Sd fick åtminstone några fler röster efter Morgan Johanssons och migrationsverkets generaldirektör presskonferens. Man blir mörkrädd på riktigt när man lyssnar på dessa dårar. Nu ska "flyktingarna" in i våra barns gymnastiksalar, var ska eländet sluta!? Fanns inte minsta lilla hint om att en åtstramning var ett alternativ, "detta klarar vi av om alla hjälps åt".

Man känner sig numera nästintill uppgiven och hoppas snart att allt går helt åt helvete.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-10-03 kl. 20:16.
2015-10-03, 20:13
Medlem
krackelerars avatar
Till nästa val 2018 röstar alla svenska män på SD, det hjälper dock inte.
Till 2018 har lika många araber, afrikaner, afghaner och annat gott och blandat som det finns svenska män vällt in i landet.
De kommer inte att rösta SD 2018.
Ni kan sluta hoppas, Sverige som vi känner det är förlorat.
Den som fortfarande hoppas kan lyssna till dagens presskonferens, fullständiga dårar, Danilsson och co som förr hade spärrats in på mentalsjukhus med tvångströja och tung medicinering.
2015-10-03, 20:18
Medlem
Dr_Kronas avatar
Om inte SD får över 30% nu efter den senaste månadens katastrofinvällande av diverse löst folk så är det mycket märkligt. När skall de "goda" vakna ?
2015-10-03, 20:21
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots

Jag fick samma undersökning om middagsvanorna men fick ingen fråga om politik. Det bevisar ju bara att YouGov inte planlöst frågar alla medlemmar. De använder sig givetvis av ett urval baserat på t.ex. ålder, kön, bostadsort etc etc.

Så detta tröttsamma skitsnack att YouGov (världens största opinionsundersökningsföretag) inte är seriösa är, ja just skitsnack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in