2015-10-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det stämmer. "Aktiviteter" mellan 18.30-20.00 - vad nu dessa kan ha varit?

Visst kan det vara möjligt, att det också kan ha varit någon fest även i de gamla spritlokalerna, men inte så troligt att denna endast skulle ha pågått under ca 1½ timme. Detta med "aktiviteter" uppfattades, på det sätt detta sades av UL, att dessa skulle ha haft att göra med LHs försvinnande.

Hur sades det?
2015-10-03, 22:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Visst kan det vara möjligt, att det också kan ha varit någon fest även i de gamla spritlokalerna, men inte så troligt att denna endast skulle ha pågått under ca 1½ timme. Detta med "aktiviteter" uppfattades, på det sätt detta sades av UL, att dessa skulle ha haft att göra med LHs försvinnande.

Men vem förutom familjen misstänkte att LH försvunnit före klockan 20.00?
2015-10-03, 22:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han åkte väl runt och ströp de han råkade stöta på i omgivningarna. - Sedan var det klippdockor och nagelvård som gällde. - Ska bli intressant att se gärningsbeskrivningen; den måste vara något i hästväg - mer eller mindre bokstavligt talat. - Har också hört att LJ på anmodan av ett synskt vittne har igångsatt utgrävningar av Gbg:s stadskärna.
Du med mig skojar?
2015-10-03, 22:37
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Men vem förutom familjen misstänkte att LH försvunnit före klockan 20.00?
Det är alltså frågan om någon som gjort observationer kring cafeet nånstans 18.30-20.00, observationer av något som har med LHs förvinnande/död att göra.
2015-10-03, 22:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Ok. 18.30-20 bara. Och hade med LH:s försvinnande att göra. Vad nyfiken jag blir på vad det var för "aktiviteter" och varifrån uppgifterna kommer. Snart kommer fup som tur är, om det blir något åtal vill säga men det verkar rätt säkert att det blir. Jag kan skaffa det och länka när det väl kommer om någon vill det.
2015-10-03, 22:44
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ok. 18.30-20 bara. Och hade med LH:s försvinnande att göra. Vad nyfiken jag blir på vad det var för "aktiviteter" och varifrån uppgifterna kommer. Snart kommer fup som tur är, om det blir något åtal vill säga men det verkar rätt säkert att det blir. Jag kan skaffa det och länka när det väl kommer om någon vill det.
Möjligen finns det någon som vill det ; ) Vore jättesnällt.
2015-10-03, 22:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det är alltså frågan om någon som gjort observationer kring cafeet nånstans 18.30-20.00, observationer av något som har med LHs förvinnande/död att göra.

Ok. Så uppfattade inte jag inlägget.

Som det framställdes uppfattade jag det att det pågick något där redan före 20.00 pga LHs försvinnande.
2015-10-03, 22:49
Medlem
Citat:

Kan det varit brottsliga "aktiviteter""?
2015-10-03, 23:02
Medlem

Hur vet UL det? va hon där?
och hur visste hon att det hade med LH försvinnande att göra?
2015-10-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Menar du att det är bortkastade pengar enbart denna gången eller alla dom andra gångerna GMP-profilen inte stämt överens med MGM?

Jag kan inte rikta någon kritik förrän jag har Fup framför mig. Än så länge finner jag inget att kritisera. Jag kan heller inte ta dom som kritiserar på orden när inte heller dom sitter med Fup framför sig. Inte heller dom som tar några meningar från polis och åklagare och gör det till hela sanningen. Dock har jag en kritik till media.

GMP-gruppen från Rikskrim/NOA fick inte jobba med sin profession. Det var lokalpolisen som kände polisiär intuition.

FUP anger inte vad polisen inte har jobbat med. Förstår du?
2015-10-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
GMP-gruppen från Rikskrim/NOA fick inte jobba med sin profession. Det var lokalpolisen som kände polisiär intuition.

FUP anger inte vad polisen inte har jobbat med. Förstår du?

Ja så kan det vara!
2015-10-03, 23:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Under samtalets gång.

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur sades det?

Under samtalets gång så säger UL plötsligt, samtidigt som h*n tittar oss i ögonen, klart och tydligt att det skall ha pågått "aktiviteter" av något slag i caféets omedelbara närhet. Personen i fråga fortsätter att berätta att till dessa "aktiviteter" skall det finnas vittne eller ev. vittnen. Osäker på om det var pluralis eller inte?

Vi märker båda att detta är något känsligt. Denna känsla fick vi båda samtidigt. P. g. a. känslan går vi aldrig in på detta något utan vårt samtal övergår då i annat rörande denna händelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in