2015-10-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkwarizmi
"Övning". Ehm... det dök upp 20 personer av 2200 som sagt ja på Facebook. Jämför detta med demonstrationerna för Refugees Welcome. Så ligger landet

Se http://www.expressen.se/kvallsposten/tusentals-ville-stanga-gransen--fa-dok-upp/

Bra och sakligt inlägg exakt så ser det ut. Utanför Flashback.
Citera
2015-10-03, 16:55
Medlem
Det rapporteras några fler i Sydsvenskan som intervjuar polisen. Eventuellt 40

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmopolisen-jagar-demonstranter-som-vill-stanga-gransen/

Inte så lyckat i jämförelse med hur Refugees Welcome står på tågstationerna och välkomnar flyktingarna, hur folk riskerar på riktigt att åka i fängelse för flyktingsmugglin, hur Sverige donerar miljoner till UHCR.

Verkligheten är rätt mycket bättre än i flashbacktrådarna
Citera
2015-10-03, 17:34
Bannlyst
Ni som är lustiga vi får se hur många det blir de närmsta dagarna.
Citera
2015-10-03, 17:37
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkwarizmi
Det rapporteras några fler i Sydsvenskan som intervjuar polisen. Eventuellt 40

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmopolisen-jagar-demonstranter-som-vill-stanga-gransen/

Inte så lyckat i jämförelse med hur Refugees Welcome står på tågstationerna och välkomnar flyktingarna, hur folk riskerar på riktigt att åka i fängelse för flyktingsmugglin, hur Sverige donerar miljoner till UNHCR.

Verkligheten är rätt mycket bättre än i flashbacktrådarna

UHCR blev ju precis blåst på 8 miljarder av regeringen vilket orsakar svält för tusentals i flyktinglägren så att vi kan bekosta lyxtillvaro för ett fåtal i Sverige, medans vi slår oss för bröstet och känner oss goda för att vi lyckades skramla ihop fickpengar. Så verkligheten i sig orsakar ju dessa protester.

Svag början, men någonstans måste snöbollen börja rulla.
Senast redigerad av daym 2015-10-03 kl. 17:40.
Citera
2015-10-03, 17:41
Medlem
Sirdaniels avatar
Tror det här kommer få motsatt effekt, dvs att folk lackar ur på demonstranterna ist för på invandringen.
Citera
2015-10-03, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Det gör inte så mycket att så lite folk dök upp. Vi får se det som en övning! Svenskarna behöver öva sig på sånt här då vi aldrig tidigare behövt göra det.

När man kollar lite var de som anmält sig att deltaga i "eventet" bor, så dyker det upp Borlänge, Farsta, Mölndal m.fl. "omöjliga" orter.
Citera
2015-10-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag borde ha följt med till bron men fortfarande är det väldigt känsligt att gå all in när det gäller SD men talarna uppmanade oss att stå upp för att man är Sverigedemokrat men det är inte lätt eftersom det råder (socialt) åsiktsförtryck i Sverige, men inte juridisk.

Jag var också där men jag såg aldrig en klunga som gick till bron.

EDIT: "Gick till bron" alltså en klunga som gick mot centralen för att ta tåg till Hyllie
Senast redigerad av Opgize 2015-10-03 kl. 17:56.
Citera
2015-10-03, 18:13
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Ingen aning jag är aktiv i moderaterna.

Ser AFA och främlingsfientliga grupper på högerkanten som likvärdiga antidemokratiska krafter.

Så du stödjer aktivt ett parti som sålde ut sina väljare som billiga horor och sammanslöt sig med meningsmotståndare för att frysa ut ett annat parti. Vilken demokratisk kraft du är en del av...
Citera
2015-10-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag undrar uppriktigt; Hur känns det att vara en sådan som vill avskaffa Sverige som folk och nation?

Jag vill inte tvinga någon till något. Jag vill ha en liberal stat eller helst en liberal värld utan gränser med riktig frihet. Om du då vill upprätta en svensk stat i den världen så får du göra det så länge du inte tvingar andra människor att gå med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Dorianblue
Jag skulle väldigt gärna se en trovärdig källa på att så är fallet, är det ens möjligt att veta när vi har i princip noll koll på vilka som kommer in i landet?

Kolla dom bilderna som sprids på facebook så märker du att dom debunkas rätt fort där folk försöker para ihop ansikten mellan ISIS-soldater och flyktingar. Den här bilden är ett väldigt bra exempel på det https://www.facebook.com/1619532568336153/photos/a.1621834714772605.1073741829.1619532568336153/1642455586043851/?type=3&theater

Och jo, man kontroller dom som kommer hit. Visste du att alla även inte får uppehållstillstånd och att man faktiskt skickar tillbaka folk?

Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Det tar tid nästa vecka kommer 4 dubbelt sen vågar inte polisen göra något från början var sd bar en person http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmopolisen-jagar-demonstranter-som-vill-stanga-gransen/ Tänk om någon stolle får tag i handgranater det kan ju skada hela bron.

HAHA

Nej det kommer inte bli till med något större evenemang. Dagens fiasko är ett praktexempel på hur fega många sverigedemokrater är när det faktiskt gäller. Det är lätt att hetsa bakom en datorskärm på Flashback och säga att man ska göra dittan och datten på fejjan men i verkligheten är ni bara svennebananer som knyter handen i fickan.

Jag avskyr stenkastarvänstern och nazistsvinen också men dom står faktiskt öppet för det dom tror på och det gör att man känner någon form av respekt och beundran för deras viljestyrka även om man är starka motståndare på den politiska arenan.
Sverigedemokrater har man däremot misstroendeförklarat för länge sedan och kan inte längre ta på allvar då ni inte vågar stå för det ni tror på.
Citera
2015-10-03, 18:32
Medlem
Alltså, Sverigedemokrater som offerkoftar om socialt "åsiktsförtryck" i Sverige är inget annat än patetiska. Det snackas som fan om hur det här landet "våldtas" och "islamiseras" och ditten och dattan. Allt som om det vore en stor jävla kris som hotar vår fucking existens!

Men sen kommer det till kritan. Då är man rädd för "åsiktsförtryck". Så mycket var "Sverige" värt!

"Sverigevännerna" har bara stora ord på internet. Det är därför som ni kommer att försvinna i historien som en fjärt i vinden.
Citera
2015-10-03, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Jag vill inte tvinga någon till något. Jag vill ha en liberal stat eller helst en liberal värld utan gränser med riktig frihet. Om du då vill upprätta en svensk stat i den världen så får du göra det så länge du inte tvingar andra människor att gå med dig.

Berätta gärna var den liberala staten finns i världen idag!?

Vad gör du idag? Låt mig gissa:

- Pappa hade mycket pengar
- Du har aldrig jobbat inom industrin eller vården
- När du kom upp i tonåren blev du politisk engagerad
- Du har läst Friedman, Rand och Reinfeldt tills ögonen blöder
- Du har inte gjort ett vettigt handtag hela ditt liv, förmodligen levt på pappa eller oss skattebetalare hela livet.
Citera
2015-10-03, 18:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Besvikelse att nästan ingen kom. Vad fan håller de på med?

Nu skrattar bara vänstern ännu mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in