Citat:
Ursprungligen postat av
HakiMaki
Enligt min tolkning av Bibeln så stenas man inte om man dyrkar en annan Gud. Och jag har inte hört en enda händelse om att en kristen skulle stenat en person vars religion inte är kristendom.
Så hur tycker du att den som har andra gudar än den det talas om i bibeln bör straffas? Det är ju uppenbarligen ett brott mot en av guden stiftad lag, antagligen den viktigaste då det är den som nämns först.
Citat:
Det är väldigt tragiskt men om Fritzl hade varit kristen, hade han då utsatt dottern för detta ?
Inte vet jag, men kristna har sysslat med betydligt mer bestialiska saker än så.
Citat:
Allt går hand i hand och man måste bryta såna här händelser med att antingen förlåta eller gå vidare för att inte låta tragedier leva vidare.
Det är kanske inte så enkelt.
Citat:
Fritzl är mycket psykisk sjuk och jag kan tro att denna händelsen är ett resultat av psykiskt lidande.
Ja, och enligt din heliga bok ska hon lyda och hedra sin far.
Citat:
Man går aldrig runt och är en bra människa av rädsla att bli evigt pinad. Man gör det för att man faktiskt mår bra av det och man får oftast lika mycket tillbaka.
Snuttefiltism som Bogomil så passande kallar det.
Citat:
Vad jag menar med extrema är att det är de som tolkar Religionen fel.
Fast det vet du ju inte. Det kan lika gärna vara du som tolkar den fel och kommer att brinna i helvetet för all framtid.