2015-10-03, 16:57
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
kolla upp det

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jsm.12799/abstract

Att du ens länkade, givetvis är det piss...
Citera
2015-10-03, 16:59
Medlem
pungspark63s avatar
Det var kanske inte så smart att skriva en artikel om händelsen om hon vill fortsätta ragga, nu kommer hon aldrig kunna ragga upp eller bli uppraggad av en vegan...
Citera
2015-10-03, 16:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sighaj
Jag rättade din text och svarar "nej inte om hon ska jobba på Aftonbladet"

Vad är det som får dig att anta att hon har hittat på händelsen? Tycker du att det är en för osannolik händelse för att ha inträffat på riktigt eller?

Och i fortsättningen kan du ju vara vänlig att ge fan i att försöka få det att se ut som jag skrivit saker jag inte har.
Rövhål.
Citera
2015-10-03, 17:07
Medlem
Varulvs avatar
Personligen tycker jag det kan handla om sexuellt utnyttjande, men inte våldtäkt. Det som är problemet här är att mannen inte respekterat hennes vilja, tycker hon har all rätt att bli lite kränkt, men att göra nyhet av det? Nja.

Han var tydligen ett svin tyvärr.
Citera
2015-10-03, 17:30
Medlem
Somehow-somewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppolino
Etniskt svenska män tycks ha en kvinnosyn som klargör varför de har svårt att få kvinnor. Vi läser ju ofta på detta forum hur de beklagar sig.

Först skriver de att de är snälla och fina killar och så kommer det en massa uttalanden att alla kvinnor är slynor och så vidare.

Deras nästa mentala kollaps blir när de tror att de inte får flickvänner för att invandrarna kommer och tar deras flickvänner.

Sen så blir de stackarna fixerade vid de få invandrarmän som begår sexuella brott. För att på så sätt försöka skrämma kvinnor från att umgås med trevliga män från andra länder.

Och så tror de att om invandringen minskas så kommer de att få spruta säd överallt på alla flickor precis helst när de vill.

Det här är de män som har lägst intelligens, långt under de kvinnor som har låg intelligenskvot.

Och här ser de att en flicka berättar att det känns som att bli våldtagen när en kille sprutar sperma i ansiktet på henne mot hennes uttalade vilja.

Och att hon berättar att han har det som en fix idé.

Problemet är ju inte flickan, hon har inte ett så stort problem, hon har bara varit tillsammans med någon som utsatte henne för något obehagligt.

Killen däremot, som har en fix idé och inte kan låta bli att spruta kvinnor i ansiktet trots att de inte vill. Hur kommer hans liv att se ut om han inte får hjälp?

Den här killens svåra störning sabbar hans sexliv ganska friskt.

Den här killens liv kommer att bli en lång ökenvandring, ett helvete om han inte söker hjälp.

Det är HAN som har ett svårt problem, en störning.

Det märkliga är att så många verkar känna igen sig i att ha en sån störning. Tänk så många etniskt svenska män som har en sån här svår störning. Inte undra på att killar tar livet av sig.

WORD! Klockrent! Och så undrar männen varför feminism existerar...take a look in the mirror....
Citera
2015-10-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Det var kanske inte så smart att skriva en artikel om händelsen om hon vill fortsätta ragga, nu kommer hon aldrig kunna ragga upp eller bli uppraggad av en vegan...

Jag tror mest hon vill göra reklam för sin blogg, Lizettes Imperium heter den. Typisk blogg med bilder på henne själv och resor hon gjort och kläder hon köpt.

När man är 20-21 så önskar man ofta att man har ett lika händelserikt liv som andra personer man läser om.
Jag antar att Lizette kände sig lite glad när hon blev utsatt för denna "kränkning" så att hon hade något att fylla sitt liv med utöver rese- och partybilder.
Citera
2015-10-03, 17:39
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror mest hon vill göra reklam för sin blogg, Lizettes Imperium heter den. Typisk blogg med bilder på henne själv och resor hon gjort och kläder hon köpt.

När man är 20-21 så önskar man ofta att man har ett lika händelserikt liv som andra personer man läser om.
Jag antar att Lizette kände sig lite glad när hon blev utsatt för denna "kränkning" så att hon hade något att fylla sitt liv med utöver rese- och partybilder.
Jag tänkte mest på att veganer föredrar obesprutat
Citera
2015-10-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppolino
Etniskt svenska män tycks ha en kvinnosyn som klargör varför de har svårt att få kvinnor. Vi läser ju ofta på detta forum hur de beklagar sig.

Först skriver de att de är snälla och fina killar och så kommer det en massa uttalanden att alla kvinnor är slynor och så vidare.

Deras nästa mentala kollaps blir när de tror att de inte får flickvänner för att invandrarna kommer och tar deras flickvänner.

Sen så blir de stackarna fixerade vid de få invandrarmän som begår sexuella brott. För att på så sätt försöka skrämma kvinnor från att umgås med trevliga män från andra länder.

Och så tror de att om invandringen minskas så kommer de att få spruta säd överallt på alla flickor precis helst när de vill.

Det här är de män som har lägst intelligens, långt under de kvinnor som har låg intelligenskvot.

Och här ser de att en flicka berättar att det känns som att bli våldtagen när en kille sprutar sperma i ansiktet på henne mot hennes uttalade vilja.

Och att hon berättar att han har det som en fix idé.

Problemet är ju inte flickan, hon har inte ett så stort problem, hon har bara varit tillsammans med någon som utsatte henne för något obehagligt.

Killen däremot, som har en fix idé och inte kan låta bli att spruta kvinnor i ansiktet trots att de inte vill. Hur kommer hans liv att se ut om han inte får hjälp?

Den här killens svåra störning sabbar hans sexliv ganska friskt.

Den här killens liv kommer att bli en lång ökenvandring, ett helvete om han inte söker hjälp.

Det är HAN som har ett svårt problem, en störning.

Det märkliga är att så många verkar känna igen sig i att ha en sån störning. Tänk så många etniskt svenska män som har en sån här svår störning. Inte undra på att killar tar livet av sig.

Jag håller med dig, killen behöver nog hjälp.
För det första för att han blev attraherad av en så uppmärksamhetssökande person som Lizette.
För det andra för att han kallar sig feminist.
För det tredje har han nog tittat för mycket på porr. Det är ett ganska allvarligt problem för den yngre generationen. Jag rekommenderar följande: (FB) Jag lider av PED - "Porrimpotens". Här är min rehabiliteringsproccess!. Alltså, att lägga ner med porrtittande. Det är ett svårt problem och kan vara en lång process innan man blir clean.
Citera
2015-10-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag tänkte mest på att veganer föredrar obesprutat

Jag förstod tydligen inte din hipsterrelaterade humor.
Citera
2015-10-03, 17:42
Medlem
JnDs avatar
Ärligt talat förstår jag inte problemet, vårt samhälle är byggt på Internet och alla sjuka vanor som kommer där ifrån. 6 åringar lär sig att man ska komma i ansiktet, och det är ändå det mildaste de lär sig...
Citera
2015-10-03, 17:44
Medlem
pyro860s avatar
Mycket negativa kommentarer om tjejen osv. Hon har ju uttryckligen sagt att hon inte ville att han skulle komma över hennes ansikte, utan brösten istället. Även om första gången kan ha blivit en olycka när han skulle kommit över brösten så bleknar ju den ursäkten när han, som hon beskriver det, kom över ansiktet utan förvarning vid den andra träffen. Har hon sagt nej så får väl killen respektera detta?

Antar att det är våldtäkts-parallellen i artikeln många i tråden stör sig på och tänker att det inte är en våldtäkt. Men om vi citerar definitionen:
Våldtäkt är att mot en persons vilja tvinga på denna samlag eller annan jämförbar sexuell handling.

Läser vi sista biten så är detta ju faktiskt en sexuell handling mot någons vilja i någon mening. Om just "våldtäkt" är ett bra ord i sammanhanget kan väl diskuteras. Folk tänker ju spontant att det måste vara in-och-utande involverat för att det ordet ska vara väl valt. Scenariot i fråga startade dessutom med detta vilket ju gör ordvalet lite svårdefinierat. Men hur som haver - har hon sagt nej så är det ett nej. Hade det råkat bli så att lite träffade ansiktet vid första tillfället när det var brösten som hon sade var okej att han kom över så får man kanske räkna med att det kan råka komma lite i ansiktet. Men det verkar som att han vid andra tillfället utan förvarning kom över ansiktet och då tyder det ju på att han vid första tillfället inte alls "råkade". Så det kan ju vara bra att det uppmärksammas, eftersom detta är långt ifrån någon gör något sexuellt mot någons vilja. Sex handlar om att respektera varandra och lyssna på varandra. Ser att många i tråden är anti artikeln osv, men såna här sexuella friheter inom intima stunder mot folks viljor sker dagligen. Så ur den synvinkeln kan det vara bra att sånt här uppmärksammas.

Vissa vill inte bli sprutade i ansiktet helt enkelt. Detta får man respektera och om det inte passar så får man hitta någon tjej som vill bli det istället.
Citera
2015-10-03, 17:45
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Du pratar om två olika saker här. Att det finns tjejer som tänder att bli sprutade på verkar ge syntax error hos dig. Du har inte förstått någonting om sex och fetisher? Varför vill en del tjejer bli smiskade? Det ger ju öm och irriterad hud...

Jag har ingenting emot sexuella fetischer om samtliga inblandade är med på det. Du har ingen aning om hur mitt sexliv ser ut så sluta att försöka få det att se ut som att jag inte har "förstått något" bara för att ordet feminist ingår i mitt nick här.

MEN! Sexuella fetischer är endast OK om samtliga parter samtycker till det, som sagt. Den här killen begår ett kränkande övergrepp när han, trots att hon klart och tydligt sagt att hon inte vill att han sprutar henne i ansiktet, gör just detta; sprutar henne i ansiktet. Hon sa nej, han begick ett övergrepp när han vare sig accepterade eller respekterade henne. Syntax error...milt uttryckt.
Senast redigerad av FemininFeminist 2015-10-03 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in