2015-10-01, 22:20
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Jahaja nu kommer det fram att Palme och soosarna har skänkt pengar till personer de tyckte var på rätt sida. I ett annat land sydafrika. reagerar på Ingvar Carlsson som sitter där och talar om att det var rätt och att de var tvungna osv. Jag tycker det är maktmissbruk och visar att sveriges regeringar jobbar för andra folk och har andra agendor än det folk de ska företräda. Jag tänker på massinvandringen och den egentliga orsaken till den som man inte får höra eller se i media.
Jag börjar tro på att Mordet på Palme inte går att lösa för det handlar om saker som inte svenska folket skulle veta och som ska fortsätta. Antagligen vapenaffärer. Varför blev Sverige så engagerat i Sydafrika vilka jobbade han för och vilken fick han instruktioner av? Jag tror inte han ville det själv.
Köpte/fick Flygares bok på bokmässan. Olof Palme och Sydafrika, sydfrikanska apartheidregimens koppling till mordet på Olof Palme,såg också dokumentären "Palmes hemliga agent". Herre gud så rätt ute han är. Framför allt när det gäller bakgrunden till mordet.
Han är ju den enda som visar på observationen, för ner det till biografen Grand och mordplatsen och sedan 7-8 timmar senare flykten från landet. Kan rekomenderas, otroligt övertygande och ger också vink om samarbete med högerextemister och västmakter i efterord som han överlåter åt andra att skriva om. Jag har skickat honom en bok tidigare som han hade citerat ur, och det är jag faktiskt glad för. Fick därför en signerad bok gratis
Citera
2015-10-01, 22:22
Bannlyst
Jag tycker det skulle vara enklare om man ville döda Palme att bara skjuta han igenom rutan i gamla stan. Varför chansa ute på stan bland alla människor? Jo jag tror att man har fått ett antal tjänster av Palme så man vill ändå säga varför och berätta att han gjort mycket gott det är vad jag tror mördaren säger innan han skjuter Palme.
Citera
2015-10-02, 00:14
Medlem
Portalfigurs avatar
Palmes hemliga agent: Utred Sydafrikaspåret
http://www.expressen.se/nyheter/palmes-hemliga-agent-utred-sydafrikasparet/
Citat:
Birgitta Karlström Dorph tror att mordet på Olof Palme kan ha med hans kamp mot apartheid att göra och att det så kallade Sydafrikaspåret borde ägnas mer tid.

– Jag tycker att de svenska rättsvårdande myndigheterna ska ägna en större kraft åt det här, säger hon till Studio Ett.
Citera
2015-10-02, 01:16
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Här är en bättre bild:

http://3.bp.blogspot.com/-47mCIQb9ZmA/ToTBd3c201I/AAAAAAAABaI/4ZpR4RmOIHQ/s1600/Fund+2009+bl.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Tackar, han var så lik en annan i den andra vinkeln men helt olik i denna som du gav.

När konfrontationen gjordes, hade man tagit hänsyn till att LP satt på huk vid OP?

Kan bli en väldig skillnad på utseende ur en vy snett nedifrån.
Citera
2015-10-02, 08:13
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Skojar du? Boken är ju ett jävla skämt. Det enda av värde var det om att obduktionsprotokollet inte innehåller något speciellt. Resten är ju bara en samling kapitel med liten eller ingen anknytning till mordet. Hammarskjöld, Rausing, Stay Behind... bara ovidkommande nonsens. Ingen kontakt med mordplatsen eller något som helst nytt. Wall städade bara ur skafferiet för att göra sig en förhoppningsvis liten hacka.
Att avfärda boken som ett skämt är väldigt subjektivt.
Palmemordet har alltid skapat starka åsikter.
Folk tycks ha valt vilket scenario som passar deras verklighetsbild, för att sedan angripa alla andra som inte stämmer med ens egen.
Walls bok handlar om ju om grupper som Stay-behind. Han ger olika exempel för att tydliggöra existensen av dessa.
Enda som stör mig är Walls hanterande av vittensmålen från mordplatsen. Han tenderar att luta sig mot de vittnen som uppfattat att mördaren skulle ha pratat med makarna palme.
Där ser man att Walls personliga åsikt lyser igenom, på samma sätt som mab ser din i recension av hans bok.
Citera
2015-10-02, 12:38
Medlem
Annvonplatens avatar
Oj, läste just på hemsidan att Flygare har anmält en svensk spion (läste om spionen i hans bok). Spännande, men det blir antagligen nertystat som allt annat.

http://solutionpalme.com/
Citera
2015-10-02, 17:30
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Folk tycks ha valt vilket scenario som passar deras verklighetsbild, för att sedan angripa alla andra som inte stämmer med ens egen.
Walls bok handlar om ju om grupper som Stay-behind. Han ger olika exempel för att tydliggöra existensen av dessa.
Enda som stör mig är Walls hanterande av vittensmålen från mordplatsen. Han tenderar att luta sig mot de vittnen som uppfattat att mördaren skulle ha pratat med makarna palme.
Där ser man att Walls personliga åsikt lyser igenom, på samma sätt som mab ser din i recension av hans bok.
Vad yrar du om? Jag vet alldeles för mycket om detta ärende för att ha en åsikt åt något speciellt håll.

Vad jag menar är att Walls bok är en samling kapitel som endast flyktigt har att göra med palmemordet. En knarkare i London mailar att hennes knarkande man har sagt till henne att han vet vem det är som ligger bakom. Jaha? Och vad finns det för belägg för påståendet? och relevansen? Absolut ingenting. Hur i helvete kan man koka en soppa på den löjligt lilla spiken? De övriga kapitlen är i stort sett lika tunna.

Att illustrera att det fanns grupperingar som gärna såg att Palme försvann är att slå in en vidöppen dörr. Det visste man långt innan och definitivt efter mordet. Wall har tyvärr blivit en trött gammal krämare i palmemordsbranschen.
Citera
2015-10-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Håller till stor del med. Wall har bara tagit ett litet steg från tidigare position där han höll sig till tesen att CP kan avföras. Enda skillnaden nu är att ha pekar mot att det måste vara en konspiration vilket leder till att man måste förklara orsakerna till att mörkläggeningen skett på något sätt. Däremot verkar han väldigt diffus och lite feg när det gäller att peka vartåt det pekar.
Citera
2015-10-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Oj, läste just på hemsidan att Flygare har anmält en svensk spion (läste om spionen i hans bok). Spännande, men det blir antagligen nertystat som allt annat.

Ja, det är väl Jan Robert Wennerstrand; den sk "Bengt". Han har varit uppe tidigare i tråden. Intressant om han skulle ställas till svars för något.
Citera
2015-10-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten

Det där är helt substanslös desinformation. De kretsar som planerat det "nya" sydafrikaspåret är kända i privatspanarkretsar tidigare där de har bearbetat olika personer med liknande spår tidgare.

Nuvarande sydafrikaspår ser jag som ett motdrag till de spår som är mycket tydligare särskilt när de får stöd från det håll de nu får stöd från.

Mörkläggare och inblandade i händelserna finns i maktens korridorer. Människor som aktivt kan stoppa utredningsåtgärder och styra bort kritik och kompetent folk från utredningen.
Citera
2015-10-02, 19:04
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad yrar du om? Jag vet alldeles för mycket om detta ärende för att ha en åsikt åt något speciellt håll.

Vad jag menar är att Walls bok är en samling kapitel som endast flyktigt har att göra med palmemordet. En knarkare i London mailar att hennes knarkande man har sagt till henne att han vet vem det är som ligger bakom. Jaha? Och vad finns det för belägg för påståendet? och relevansen? Absolut ingenting. Hur i helvete kan man koka en soppa på den löjligt lilla spiken? De övriga kapitlen är i stort sett lika tunna.

Att illustrera att det fanns grupperingar som gärna såg att Palme försvann är att slå in en vidöppen dörr. Det visste man långt innan och definitivt efter mordet. Wall har tyvärr blivit en trött gammal krämare i palmemordsbranschen.
Du vet säkert massor om detta. Men att avfärda en bok enkom för ett kapitel om en "knarkare i London" är inte seriöst.
Känns mera som du har nått emot Wall som person.
Det är din fulla frihet att tycka vad du vill om honom som person.
Men att spy galla över hans böcker och benämna honom som krämare får dig att framstå som en väldigt liten människa.
Citera
2015-10-02, 19:49
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där är helt substanslös desinformation. De kretsar som planerat det "nya" sydafrikaspåret är kända i privatspanarkretsar tidigare där de har bearbetat olika personer med liknande spår tidgare.

Nuvarande sydafrikaspår ser jag som ett motdrag till de spår som är mycket tydligare särskilt när de får stöd från det håll de nu får stöd från.

Mörkläggare och inblandade i händelserna finns i maktens korridorer. Människor som aktivt kan stoppa utredningsåtgärder och styra bort kritik och kompetent folk från utredningen.

Det tror jag nog inte att så är fallet.Då hade han nog inte avslutat boken med efterordet;

"Men jag är lika övertygad om att sydafrikanska motiv har sammanfallit med gemensamma inhemska intressen, för att inte säga västliga intressen som alla har samverkat."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in