2015-10-03, 15:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Huset bakom caféet.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är bebott. Det har debattören Qwart bekräftat.

Ja det är inte insynsfritt direkt men det vore ändå oerhört vågat att överfalla eller tom mörda någon där om man inte känner till det akuella förhållandet.

Hade jag varit ute efter att ha mördat någon, våldta någon eller vad nu motivet är så hade jag, om man inte vill riskera vittnen i onödan, ALDRIG slått till där.

Det är något annat som sker i inledningen av detta brott.

Bra då vet vi det. Verkade bebott med en välskött trädgård när jag stod och tittade mot detta hus. Av det man nu kunde se p. g. a. "muren" av bl. a. träd. Är detta hus bebott året om eller är det ett sommarboende?
2015-10-03, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är bebott. Det har debattören Qwart bekräftat.

Ja det är inte insynsfritt direkt men det vore ändå oerhört vågat att överfalla eller tom mörda någon där om man inte känner till det akuella förhållandet.
Hade jag varit ute efter att ha mörda någon, våldta någon eller vad nu motivet är så hade jag, om man inte vill riskera vittnen i onödan, ALDRIG slått till där.
Det är något annat som sker i inledningen av detta brott.
Var hon utvald så hade han väl inte så många chanser kanske och slog till.
Driften vinner nog över förnuftet oavsett offer. Just platsen tycker jag indikerar på en hel del angående risktagandet: Det går jäkligt fort, det verkar vara väldigt driftstyrt och impulsivt.
2015-10-03, 15:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Edit: Om man vänder på frågan - hur hittade AJ honom? Han lär knappast ha kunnat läst en svensk notis om "handy man" sökes?
Är det via rekommendationer sådant sker?

Finns det inte typ "arbetsförmedling" i baltländerna vad gäller arbete i Norden?
2015-10-03, 15:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Var hon utvald så hade han väl inte så många chanser kanske och slog till.
Driften vinner nog över förnuftet oavsett offer. Just platsen tycker jag indikerar på en hel del angående ett risktagande.

Ja det gör det. Å ena sidan verkar det finnas en viss planering i bilden, men efterföljande händelser motsäger ju det.

Det går i otakt.
2015-10-03, 15:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det gör det. Å ena sidan verkar det finnas en viss planering i bilden, men efterföljande händelser motsäger ju det.
Det går i otakt.
Inledningen talar för viss planering - vetskap om när tjejerna slutar. Resten går fort i impuls.
2015-10-03, 15:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Inledningen talar för viss planering - vetskap om när tjejerna slutar. Resten går fort i impuls.

Embryot till en viss planering finns i brottets inledning.
Jag har hela tiden trott att det är riktat mot just LH.
Att han har fått syn på henne vid något tillfälle och hon har fått hans intresse.

Jag har trott att brottet har skett av en slump men här kanske man kan ana då den lilla planering som kan finnas.

Kanske har han åkt dit just vid den tiden för att få en skymt av henne och då uppstår situationen som möjliggör brottet?

Eller är det mer plan bakom?
Kan han ha åkt till kaféet just då för att se om läget han vill åt uppenbarar sig?
2015-10-03, 15:30
Medlem
Citat:
Den som är nyfiken begär ut slasken.
Första 10 sidorna gratis osv.

Begär ut "slasken" du, sen berättar du här på tråden hur bra det gick.
Lycka till
2015-10-03, 15:42
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Kanske har han åkt dit just vid den tiden för att få en skymt av henne och då uppstår situationen som möjliggör brottet?
Kanske för att försöka köpa sex av henne? Han tänker att unga tjejer som jobbar på kafé inte tjänar så mycket och föreslår ett generöst belopp. Hennes reaktion på anbudet kan ha lett till vad som sedan hände.
2015-10-03, 16:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Båda bröderna häktades på sannolika skäl misstänkta. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/haktningsforhandlingar-i-skovde

Sant, jag uttryckte mig väldigt klumpigt och ber om ursäkt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab

Citat:
Tidigare på tisdagen släpptes den yngre brodern på fri fot. Misstankarna mot honom har försvagats.

– Det finns inte längre anledning att han ska vara frihetsberövad och jag har därför beslutat att han ska sättas på fri fot, säger Lars-Göran Wennerholm.

Mannen är dock inte avförd från utredningen.

– Det har fortfarande gått relativt kort tid. Förundersökningen mot honom är inte nerlagd än, men misstankarna är inte på sannolika skäl och då kan han inte vara häktad.

Mina fetningar
2015-10-03, 16:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Kanske för att försöka köpa sex av henne? Han tänker att unga tjejer som jobbar på kafé inte tjänar så mycket och föreslår ett generöst belopp. Hennes reaktion på anbudet kan ha lett till vad som sedan hände.

Nja sexköpsförslag från NB låter inte riktigt troligt, för mig alltså.

Däremot kan man förstå LHs ev reaktion på ett sådant förslag.

Å andra sidan är det inte mycket som förvånar en längre.
2015-10-03, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det enda jag har hittat är en tom Myspace-sida på någon som heter Nerijus Bilevicius från Ely, Cambridgeshire i England. https://myspace.com/206623257. Det är nog inget ovanligt namn.
Den sidan är nog hans vår MGM.
Citat:
Det som främst förvånar är att media inte slickat syltburken ren - inte ett ord om hans tidigare jobb. Han var väl även i Göteborg innan Blomberg.
Polisen lär väl ha kollat detta men att expressen beter sig som om de har yppandeförbud är märkligt.
Ja det är ganska märkligt tyst på sina håll och just före detta arbetskamrater i både England och Sverige borde väl vara intressant.

Citat:
Ursprungligen Rostat av Den Kastade Sandwitchen
Spännande teorier om att en Litauer ska ha tvingats till det ena eller andra. Personligen har jag svårt att tro att litauer är lättare att tvinga eller köpa till något, de som har växt upp under lite tuffare omständigheter kanske generellt har en större stolthet för sig egenhet och inte tvärtom. Min skärmsläckare går igång som en gammal brödrost av de teorierna, vilket säkert är mitt fel rakt igenom, har inte lyckats se någon bäring i de teorierna.

Kasta Macka
Att markägaren har underlaget till marknadsplatsen för mordet har väl få härinne missat att se, men det betyder ju inte att han har något med det att göra oavsett hur illa en del ändå verkar tycka om honom. Att antagonisterna lever och frodas kan ju också betyda att han inte tar någon av daga. En svensk man med ett svenskt namn blir ju inte automatiskt mördare bara för att han äger marken det skett på, däremot fritt fram att vädra sina Kuk Lux lan fantasier på bara för att nätverkskortet är gammalt.

Snurrigt
Vare sig sedelärande eller sädeslärande dogmatik, gör en gammal man till misstänkt bara för att han helt följdriktigt uttalar sig på ett gammalt vis. Men här ser vi en viss frenetisk energi på att i en spektra av olika sammanhang försöka skuldbelägga en gammal svensk man. Är det den verkliga mördarens försvarare, eller bara de dimhöljda bergens gorillor som bär fram denna hunger?

Smöret flyger
Upphovsrätten till det DNA som sprids på platsen kan dock inte äta säger honm, men ser knappast ut som en smal sak, så visst får jag undra över mamman och vad hon säger om sonens DNA som ju hon har upphovsrätten till. Ska hon stämma svenska staten nu för illegal bootlegs av hennes eller hennes ättlingars DNA. Eller finns det en mycket bättre och troligare förklaring? Så mycket ystande och gafflande att det underliga till slut ser vanligt ut.

Hon har ganska bra ritningar att försöka ge alibi utifrån, det må jag säga. Ger eller försöker ge alibi för en av de mest intressanta tidpunkterna, liksom säger att hon misstänker att intresset mot hennes skivlingar kommer från att de helt utan att anledning vistats 100 meter från platsen där kroppen återfanns när i princip bara de som fann kroppen och mördaren säkert visste vart. Vilken exakt karta man har då. Mycket pålägg också!
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-03 kl. 16:25.
2015-10-03, 16:29
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Det var någon som skrev för några veckor sedan att avspärrningen var borta?

Var just vid kaféet. Avspärrningen kring mjölkrummet var kvar där än.

Några sista funderingar så här innan FUP:en blir tillgänglig.
Åker man från Västerplana mot kaféet ser man platsen där LHs moped stod.
Tanken slår en då nu när MLH har skett, hur nära huset bakom kaféet ligger denna plats.
Det är oerhört stor risk att någon som bor där hade sett eller hört, både från tomten eller inifrån huset, ett överfall vid mopeden.

Om det inte är så att GM vet om att huset är tomt.
Då skulle det betyda att en GM har tagit reda på det. Viss planering alltså.
Problemet är att jag inte tycker att något tyder på planering.

Troligen har det inte skett något våldsamt där utan GM bör ha fått med sig LH bort från det området in i ladan på "fredligt "sätt.

Eller så har LH lämnat området just kring mopeden själv och frivilligt.

Allt tyder ju på att hon gick direkt mot mopeden just efter att ha skiljts från arbetskamraterna.

Det är mycket mystik minuterna efter 18.10.

Jag har reagerat på samma sak , att man ser gaveln och baksidan på Cafet ganska bra från vägen när man åker norrifrån mot Cafet .
Dom boende i huset bakom Cafet skall ha varit bortresta och kom hem senare på kvällen .
Möjligt att NB viste om det .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in