Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Det enda jag har hittat är en tom Myspace-sida på någon som heter Nerijus Bilevicius från Ely, Cambridgeshire i England.
https://myspace.com/206623257. Det är nog inget ovanligt namn.
Den sidan är nog hans vår MGM.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det som främst förvånar är att media inte slickat syltburken ren - inte ett ord om hans tidigare jobb. Han var väl även i Göteborg innan Blomberg.
Polisen lär väl ha kollat detta men att expressen beter sig som om de har yppandeförbud är märkligt.

Ja det är ganska märkligt tyst på sina håll och just före detta arbetskamrater i både England och Sverige borde väl vara intressant.
Citat:
Ursprungligen Rostat av Den Kastade Sandwitchen
Spännande teorier om att en Litauer ska ha tvingats till det ena eller andra. Personligen har jag svårt att tro att litauer är lättare att tvinga eller köpa till något, de som har växt upp under lite tuffare omständigheter kanske generellt har en större stolthet för sig egenhet och inte tvärtom. Min skärmsläckare går igång som en gammal brödrost av de teorierna, vilket säkert är mitt fel rakt igenom, har inte lyckats se någon bäring i de teorierna.
Kasta Macka
Att markägaren har underlaget till marknadsplatsen för mordet har väl få härinne missat att se, men det betyder ju inte att han har något med det att göra oavsett hur illa en del ändå verkar tycka om honom. Att antagonisterna lever och frodas kan ju också betyda att han inte tar någon av daga. En svensk man med ett svenskt namn blir ju inte automatiskt mördare bara för att han äger marken det skett på, däremot fritt fram att vädra sina Kuk Lux lan fantasier på bara för att nätverkskortet är gammalt.
Snurrigt
Vare sig sedelärande eller sädeslärande dogmatik, gör en gammal man till misstänkt bara för att han helt följdriktigt uttalar sig på ett gammalt vis. Men här ser vi en viss frenetisk energi på att i en spektra av olika sammanhang försöka skuldbelägga en gammal svensk man. Är det den verkliga mördarens försvarare, eller bara de dimhöljda bergens gorillor som bär fram denna hunger?
Smöret flyger
Upphovsrätten till det DNA som sprids på platsen kan dock inte äta säger honm, men ser knappast ut som en smal sak, så visst får jag undra över mamman och vad hon säger om sonens DNA som ju hon har upphovsrätten till. Ska hon stämma svenska staten nu för illegal bootlegs av hennes eller hennes ättlingars DNA. Eller finns det en mycket bättre och troligare förklaring? Så mycket ystande och gafflande att det underliga till slut ser vanligt ut.
Hon har ganska bra ritningar att försöka ge alibi utifrån, det må jag säga. Ger eller försöker ge alibi för en av de mest intressanta tidpunkterna, liksom säger att hon misstänker att intresset mot hennes skivlingar kommer från att de helt utan att anledning vistats 100 meter från platsen där kroppen återfanns när i princip bara de som fann kroppen och mördaren säkert visste vart. Vilken exakt karta man har då. Mycket pålägg också!