2015-10-03, 15:06
Medlem
"Polisen jagar personer som vill stänga öresundsbron" fick jag precis som nyhet på telefonen.

"Flera polispatruller följer efter personer som misstänks försöka "stänga gränsen" till Danmark.– De har bland annat rört sig ut mot brofästet, säger Stephan Söderholm på Skånepolisen till Sydsvenskan."
Citera
2015-10-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag borde ha följt med till bron men fortfarande är det väldigt känsligt att gå all in när det gäller SD men talarna uppmanade oss att stå upp för att man är Sverigedemokrat men det är inte lätt eftersom det råder (socialt) åsiktsförtryck i Sverige, men inte juridisk.

Var det någon/några som gick till bron ?
Hände något vid bron ?
Citera
2015-10-03, 15:08
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Var det någon/några som gick till bron ?
Hände något vid bron ?

Läs ovan
Citera
2015-10-03, 15:09
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorianblue
Jag skulle väldigt gärna se en trovärdig källa på att så är fallet, är det ens möjligt att veta när vi har i princip noll koll på vilka som kommer in i landet?

Självklart går det inte att veta, och man ska med allra största sannolikhet tänka att olika terrorgrupper har skickat in trojanska hästar i form av släggtomtar som har som uppgift att göra lite kaos i västvärlden. Om dessa skäggtomtar sedan gör Kaos eller om dom kanske väljer att leva i det fria, svenska samhället istället är nog omöjligt att förutspå. Men det kommer smälla på många platser i Europa när dessa nätverk har mobiliserats.
Vi får hoppas att en majoritet lämnar extremismen, men har svårt att tro det, m1ndCTRL'en är allt för stark.
Citera
2015-10-03, 15:11
Medlem
Soxis avatar
Detta lär bli ett jippo. Vad vill de ska hända? Demonstrenterna kommer bara tvingas att flytta på sig
Citera
2015-10-03, 15:12
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Jag borde ha följt med till bron men fortfarande är det väldigt känsligt att gå all in när det gäller SD men talarna uppmanade oss att stå upp för att man är Sverigedemokrat men det är inte lätt eftersom det råder (socialt) åsiktsförtryck i Sverige, men inte juridisk.

Du är en feg snikkesnakke alltså.
Citera
2015-10-03, 15:16
Medlem
Snacka om fiasko. mer sådant !

Fler än 20.000 manifesterade för flyktingar i Stockholm/Göteborg/Malmö. Färre än 100 emot.
Citera
2015-10-03, 15:20
Bannlyst
Det tar tid nästa vecka kommer 4 dubbelt sen vågar inte polisen göra något från början var sd bar en person http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmopolisen-jagar-demonstranter-som-vill-stanga-gransen/ Tänk om någon stolle får tag i handgranater det kan ju skada hela bron.
Senast redigerad av peterknuda 2015-10-03 kl. 15:24.
Citera
2015-10-03, 15:23
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Snacka om fiasko. mer sådant !

Fler än 20.000 manifesterade för flyktingar i Stockholm/Göteborg/Malmö. Färre än 100 emot.

Det var aldrig några 20 000, det var som mest 2000 personer. Men bortsett från det, varför vill sådana som du förstöra Sverige och utrota svenska folket och den svenska staten? Jag väntar fortfarande på ett rationellt svar.
Citera
2015-10-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Det tar tid nästa vecka kommer 4 dubbelt sen vågar inte polisen göra något från början var sd bar en person http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmopolisen-jagar-demonstranter-som-vill-stanga-gransen/

Tror du på det själv ?
Då är du mer än lovligt naiv.
Citera
2015-10-03, 15:29
Medlem
TheBusters avatar
På Facebook meddelade flera tusen att de skulle hjälpa till att stänga gränserna.
Men utanför Malmö dök bara ett 20-tal demonstranter upp.
– De störde inte trafiken, säger polisens pressinformatör Calle Persson.

http://www.expressen.se/kvallsposten/tusentals-ville-stanga-gransen--fa-dok-upp/
Citera
2015-10-03, 15:37
Medlem
Citat:
Det var aldrig några 20 000, det var som mest 2000 personer. Men bortsett från det, varför vill sådana som du förstöra Sverige och utrota svenska folket och den svenska staten? Jag väntar fortfarande på ett rationellt svar.

Sammanlagt var det en bra bit över 20.000. Ett rationellt svar är att det kommer inte att ske. Hämta information från trovärdig media som DN,SVD,SVT,GP mfl. och läs inte populistisk dynga som Avpixlat och fria tider.

Jag träffade häromdan SD:s gruppledare i Borås och han oroade sig mycket för en ökad radikalism och polarisering inom SD det kändes bra. Sannolikt kommer vi enligt honom att se mer avhopp och interna schismer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in