2015-10-03, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Det finns inte den självinsikt hos sossar och vänster idag som fanns förr - att man måste lyssna på folket. Jag tror att dessa partier tar död på sig själva.

Ist för att citera hela ditt inlägg så behöll jag bara det viktigaste.

Det var länge sedan S var ett arbetarklassparti med huvudet på skaft. Dom senaste decenniernas skitsnack och fallskärmspolitik är bara ett dåligt skämt.
2015-10-03, 00:49
Medlem
Hur hjälpte bromsmediciner Feddie Mercury?

Tyvärr börja SD bli en bromsmedicin för döda.
Sverige kommer om 3 år vara förlorat för alltid oavsett hur många procent de kommer få i dessa oppositionundersökningar.

Välkommen till verkligheten.
Vi är anekterade och har redan förlorat.
Rädda sig den som kan innan svenska pass är lika välkommen som Ebola.

Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
SD är bromsmedicinen. Den har vissa biverkningar men det är ändå det bästa alternativet.
2015-10-03, 01:02
Medlem
fermions avatar
Citat:
Det "brinner nog i bröstet" på både gamla LO som Gamla Sossar.

Båda hade nog förväntat sig ett betydligt tidigare luciabeslut men Röfven var för korkad och styrelsen för självupptagen för FN-uppdrag, att utlova V o A för 60 miljoner människor.

Jag tror också att många som röstade på sossarna trodde att ett nytt luciabeslut var enbart en tidsfråga...fan vad besvikna dom är nu. Nu ser dom att Löfven är beredd att kör rakt ända in i kaklet, kosta vad det kosta vill. Dessutom fattar nog Röfven att hans dagar är räknade när opinionen så fullständigt har räknat ut honom. Röfven kör racet fullt ut, han har inget att förlora den lelle fosterpöjken. Han kör så länge det går och försöker glänsa så gott det går.

Det var en väldigt intressant intervju med statsvetaren Sören Holmberg nyligen där han politiskt totalt inkorrekt gjorde en väldigt tuff analys av det politiska läget i Sverige. Han påtalade det faktum att partier som liknar SD i våra grannländer stannat upp i opinionen då de tagits med i och låtits påverka politiken. Dessutom trodde han att det senaste bränslet med dessa vansinniga folkuppfostrande dogmer som MsM kommer med hela tiden, kommer att slå tillbaka ganska rejält.

Att försöka uppfostra folket har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Det slår alltid tillbaka förr eller senare. Om det blir senare så blir det hårt och långvarigt så som historien visar.

Att ens i fablernas värld lägga skatt på bränsle, ta bort incitament för betet och dessutom ta bort modersmjölken för barnen är ju ganska mycket för att regeringen inte har mandat varken från svenska folket (vilket dom inte har) eller sina allierade för den fruktansvärt destruktiva politik de bedriver.

Det enda säkra kortet att denna regering skall hålla är att de fortsätter massinvandringen och utökar den, då får regeringen stöd genom hela 7-klövern och kan fortsätta sin för Sverige destruktiva politik ända in i kaklet. Om regeringen överger massinvandringen så får de inte stöd av 7-klövern och kan avgå samma dag. Moderaterna eller centern skulle aldrig någonsin gå med på att minska invandringen igen.

Jag tror att ovanstående faktiskt kommer att hända. Det finns inte den självinsikt hos sossar och vänster idag som fanns förr - att man måste lyssna på folket. Jag tror att dessa partier tar död på sig själva.

Mycket bra och insiktsfullt inlägg. Jag är också mycket pessimistisk om vad som kan komma.
Sverigedemokraterna lider brist på regeringsfähighet, liksom alla andra. Med dagens politik så flyr alla kloka de stora partierna och vilka vågar ta steget till ett parti med så osexig bakgrund som SD. Jag tror säkert att SD blir största parti med runt 30% men vad gör man sen?
Opportunister och missledda idealister som finns kvar kommer att leda till en S-M regering, om möjligt ännu mer surrad vid rodret.
Det blir en blodig krasch mot kaklet, där offren blir de hittills stora partierna och hela Sveriges ekonomi och tillit. Ve att vi skall uppleva den tiden. Tyvärr ser jag inte hur SD skall rädda oss från detta även om de nu är det enda partiet som handlar rätt.
Hur ska vi få en liten krasch i tid?
2015-10-03, 01:12
Medlem
MonaSvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Hur hjälpte bromsmediciner Feddie Mercury?

Tyvärr börja SD bli en bromsmedicin för döda.
Sverige kommer om 3 år vara förlorat för alltid oavsett hur många procent de kommer få i dessa oppositionundersökningar.

Välkommen till verkligheten.
Vi är anekterade och har redan förlorat.
Rädda sig den som kan innan svenska pass är lika välkommen som Ebola.

Det ligger något i detta du skriver här. Jag ser inte Sverige som helt förlorat ännu men om det skall till att finnas kvar som stabil och självständig nation så krävs det kraftfulla åtgärder och det kommer att ta tid att återupprätta Sverige som nation och välfärdsstat efter den massinvandring som pågår nu.

Det måste till ett totalt stopp (typ 95%) och det fort. Annars finns inte en chans att vi som nation kan fortsätta existera i framtiden. Det som i så fall återstår är ett USA i miniatyr men mycket, mycket värre. Frågan är om det ens går att bo här med konstanta oroligheter och på randen till inbördeskrig hela tiden.

Vad är syftet med bilbränder, folksamlingar av invandrare som bestämmer i områden och dylikt? Naturligtvis att skapa otrygghet för de som inte ingår i den "gemenskapen" d v s samhällskontraktet upphör att gälla.

Vad är då "samhällskontraktet"? Jo att vi gemensamt jobbar och betalar skatt. Att vi tar ansvar och respekterar varandra. Att vi betalar skatt och gör rätt för oss gemensamt att vi känner att detta är viktigt.

Det som händer nu i Sverige är att det finns separata lagar och förordningar för svenskar och utlänningar (tiggarläger m.m.). Utlänningar begår brott som inte beivras (stenkastning, bilbränder m.m.). De som fått avslag stannar ändå och åtnjuter bidragssystemet och tär på vår välfärd genom särlagar som ger dessa rätt till så gott som kostnadsfri vård genom tandläkare m.m.

Samhällkontraktet har fullständigt utraderats av de makthungriga politiker och eliten som sitter i toppen och hejas på av hatmedier som DN, Af Expressen m. fl....

Folket skall inte lyssnas på utan uppfostras till att tycka som dom och betala skatt samt hålla käften när dom inte får den vård, skola, omsorg och sjukvård de själva jobbat och slitit ihop till.

Tack Stefan Löfven

2015-10-03, 01:18
Medlem
lirareflashbacks avatar
När borde nästa OU komma? Är det inte dags snart?
2015-10-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Att folk är missnöjda med invandringen är en sak, att välja att rösta på SD är något annat. Finns väl knappast något seriöst parti som har så mycket problem internt som SD. Det är ju svårt att ta dem på allvar.

Visst har SD problem internt, men det har säkert alla partier skillnaden är att vänstermedia bara hittar fel i SD. Inget konstigt med det, det är ungefär som om du stör dig på en arbetskamrat eller klasskompis så kommer du bara hitta fel på den personen.

För det är vad vänstermedia gör idag man har bara fokus på ett parti och det är SD, allt man kan hitta ska förvrängas och ljugas om allt för den "goda" sakens skull.

Detta måste man inse, fiser en Sverigedemokrat så är det den äckligaste fisen som "journalisterna" någonsin upplevt och så tillkalla man herr Arnstadt om vittne.

Journalisterna bryr sig inte ett smack om det visar sig att SD var oskyldiga, för det enda dem vill få fram är sin agenda och kunna näthata på sitt söta lilla vis.
2015-10-03, 01:50
Medlem
Citat:

Båda hade nog förväntat sig ett betydligt tidigare luciabeslut men Röfven var för korkad och styrelsen för självupptagen för FN-uppdrag, att utlova V o A för 60 miljoner människor.

Jag tror också att många som röstade på sossarna trodde att ett nytt luciabeslut var enbart en tidsfråga...fan vad besvikna dom är nu. Nu ser dom att Löfven är beredd att kör rakt ända in i kaklet, kosta vad det kosta vill. Dessutom fattar nog Röfven att hans dagar är räknade när opinionen så fullständigt har räknat ut honom. Röfven kör racet fullt ut, han har inget att förlora den lelle fosterpöjken. Han kör så länge det går och försöker glänsa så gott det går.

Det var en väldigt intressant intervju med statsvetaren Sören Holmberg nyligen där han politiskt totalt inkorrekt gjorde en väldigt tuff analys av det politiska läget i Sverige. Han påtalade det faktum att partier som liknar SD i våra grannländer stannat upp i opinionen då de tagits med i och låtits påverka politiken. Dessutom trodde han att det senaste bränslet med dessa vansinniga folkuppfostrande dogmer som MsM kommer med hela tiden, kommer att slå tillbaka ganska rejält.

Att försöka uppfostra folket har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Det slår alltid tillbaka förr eller senare. Om det blir senare så blir det hårt och långvarigt så som historien visar.

Att ens i fablernas värld lägga skatt på bränsle, ta bort incitament för betet och dessutom ta bort modersmjölken för barnen är ju ganska mycket för att regeringen inte har mandat varken från svenska folket (vilket dom inte har) eller sina allierade för den fruktansvärt destruktiva politik de bedriver.

Det enda säkra kortet att denna regering skall hålla är att de fortsätter massinvandringen och utökar den, då får regeringen stöd genom hela 7-klövern och kan fortsätta sin för Sverige destruktiva politik ända in i kaklet. Om regeringen överger massinvandringen så får de inte stöd av 7-klövern och kan avgå samma dag. Moderaterna eller centern skulle aldrig någonsin gå med på att minska invandringen igen.

Jag tror att ovanstående faktiskt kommer att hända. Det finns inte den självinsikt hos sossar och vänster idag som fanns förr - att man måste lyssna på folket. Jag tror att dessa partier tar död på sig själva.

Jag tror som dig där, dem som röstade på sossarna hade nog innerst inne en förväntning av att Röfven skulle ställa sig på invandringsbromsen men icke sa nicke, bara mer av det goda. Dessutom gjorde han misstaget att kalla på Arnstedt och utmålade SD som nazzar, stort misstag.

SD kan kan bete sig hur som helst för sina manliga röstare, för manliga röstare tänker mer med hjärnan än med hjärtat, men det är inte samma sak med kvinnliga röstare dem är än mer som en skock får som ska vallas bort från sina modersinstinkter och det är inte helt enkelt. Östrogenet hos kvinnor styr dem i sådana här beslut, likaså skulle jag tro att bögar har för mycket av östrogenet. För ingen bög kan väl på allvar tro att deras rättigheter för att existera skulle öka med en total okontrollerad invandring från muslimländer.
Senast redigerad av Sorrymf 2015-10-03 kl. 01:54.
2015-10-03, 05:40
Medlem
Citat:

Båda hade nog förväntat sig ett betydligt tidigare luciabeslut.

Det fanns verkligen ingen som helst anledning att tro på detta inför valet?

En person som trodde att ett S i totalt beroende av MP och V skulle genomföra ett sådant beslut är en idiot. S har ju knappast parlamentarisk majoritet för att genomföra ett sådant beslut ens om de skulle vilja. Vilket stora falanger inom S inte vill.

Enda sättet något dylikt kommer ske är när saker och ting funkar så illa att S gör sig av med MP och tvingas till förhandlingar med M. Ett M som i sin tur blivit uppkäkat av SD med en fullständigt vansinnig skara kommunalråd i kulisserna tillsammans med S kommunalråd.

Förmodligen kommer ett eventuellt beslut vara mer utvattnat än det sk Luciabeslutet även då.

Det viktigaste är att verkligheten fortsätter kaosa och Ms kräftgång fortsätter fram till kongressen om två veckor n
Senast redigerad av Nethater 2015-10-03 kl. 05:46.
2015-10-03, 11:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater

En person som trodde att ett S i totalt beroende av MP och V skulle genomföra ett sådant beslut är en idiot. S har ju knappast parlamentarisk majoritet för att genomföra ett sådant beslut ens om de skulle vilja. Vilket stora falanger inom S inte vill.

Enda sättet något dylikt kommer ske är när saker och ting funkar så illa att S gör sig av med MP och tvingas till förhandlingar med M. Ett M som i sin tur blivit uppkäkat av SD med en fullständigt vansinnig skara kommunalråd i kulisserna tillsammans med S kommunalråd.

Förmodligen kommer ett eventuellt beslut vara mer utvattnat än det sk Luciabeslutet även då.

Det viktigaste är att verkligheten fortsätter kaosa och Ms kräftgång fortsätter fram till kongressen om två veckor n

Sålänge S manifesterar Palme-syndromet (etisk världsfrälsning) kommer dom att göra bort sig ... vilket gynnar SD.
Senast redigerad av Bogomil 2015-10-03 kl. 11:18.
2015-10-03, 12:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater

S kan inte göra sig av med MP och V lika lite som M kan göra sig av med C, Fp pch Kd. Inte heller kan man frångå decemberöverenskommelsen. Tidigare förd politik har lett till det här. När sd talar om sjuklövern reagerar ingen längre inom riksdagen eller msm. De senare använder dessutom samma begrepp själv numer. Detta stärker givetvis sd som enda opinionsparti som tydliggör för allt fler väljare vad som är på gång.
2015-10-03, 12:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
S kan inte göra sig av med MP och V lika lite som M kan göra sig av med C, Fp pch Kd. Inte heller kan man frångå decemberöverenskommelsen. Tidigare förd politik har lett till det här. När sd talar om sjuklövern reagerar ingen längre inom riksdagen eller msm. De senare använder dessutom samma begrepp själv numer. Detta stärker givetvis sd som enda opinionsparti som tydliggör för allt fler väljare vad som är på gång.

Det är ju egentligen ganska politisk "sunt" att ha en politisk utmaning till en två-blocks korridors-politik.
2015-10-03, 13:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

Som gammal sosse (många år sedan nu iofs men i alla fall) så var jag en av de som trodde lite inför valet i fjol att S skulle dra i bromsen något i alla fall. Trodde svetsarn skulle hålla MP kort och köra lite gammel/arbetar sossepolitik iom att han stått på golvet själv.
Det sket sig kan man säga.
S har nu skitit i det blå skåpet. De spottar alla i Sverige i ansiktet (precis som resten av sjuklövern).
"Månsan" gjorde en "fin" lista över hur regeringen ser ut i en annan tråd. Citerar inte in den då det blir väl ot, men det är helt sinnessjukt vilka som sitter på ministerposterna idag.

SD har tagit många S-röster sedan förra hösten och fler blir det.
Om man lyssnar på folket så får man massor av röster. Gör man sedan som man lovat så behåller man rösterna man fått och får till och med ännu fler vid nästa val då folk vet att de håller vad de lovar (inte så vanligt i politiken i Sverige). SD har hittills gjort det och det funkar rätt bra, kan man säga.
Fällandet av budgeten förra hösten var väldigt viktigt. Var det 97% eller något av SD:arna som ville det, och då gör man det!
Det gav i alla fall mig en väldigt varm känsla av att jag gör rätt i mitt val.
Och jag tror inte jag är ensam om att tycka att de inte svikit ett enda löfte hittills är otroligt viktigt.
När SD kommer i regeringsställning (jag tror och hoppas det innerligt) så kommer det självklart
kanske behöva kompromissas om något mindre. Men håller de huvudfrågorna så kommer de sitta säkert i många år. Detta därför att folk kommer se och märka av att de har sakpolitiskt rätt.
Men jösses vilket lass de får att reda ut

Är faktiskt lite rädd pga det som händer just nu med den enorma ultrainvandringen. Jag tror inte jag är ensam om det.
Därför spår jag i egenskap av raketforskare att vi kommer se runt 30% i nästa Sentio och Yougov.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-10-03 kl. 13:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in