Citat:
Ursprungligen postat av
MonaSvisa
Det "brinner nog i bröstet" på både gamla LO som Gamla Sossar.
Båda hade nog förväntat sig ett betydligt tidigare luciabeslut men Röfven var för korkad och styrelsen för självupptagen för FN-uppdrag, att utlova V o A för 60 miljoner människor.
Jag tror också att många som röstade på sossarna trodde att ett nytt luciabeslut var enbart en tidsfråga...fan vad besvikna dom är nu. Nu ser dom att Löfven är beredd att kör rakt ända in i kaklet, kosta vad det kosta vill. Dessutom fattar nog Röfven att hans dagar är räknade när opinionen så fullständigt har räknat ut honom. Röfven kör racet fullt ut, han har inget att förlora den lelle fosterpöjken. Han kör så länge det går och försöker glänsa så gott det går.
Som gammal sosse (många år sedan nu iofs men i alla fall) så var jag en av de som trodde lite inför valet i fjol att S skulle dra i bromsen något i alla fall. Trodde svetsarn skulle hålla MP kort och köra lite gammel/arbetar sossepolitik iom att han stått på golvet själv.
Det sket sig kan man säga.
S har nu skitit i det blå skåpet. De spottar alla i Sverige i ansiktet (precis som resten av sjuklövern).
"Månsan" gjorde en "fin" lista över hur regeringen ser ut i en annan tråd. Citerar inte in den då det blir väl ot, men det är helt sinnessjukt vilka som sitter på ministerposterna idag.
SD har tagit många S-röster sedan förra hösten och fler blir det.
Om man lyssnar på folket så får man massor av röster. Gör man sedan som man lovat så behåller man rösterna man fått och får till och med ännu fler vid nästa val då folk vet att de håller vad de lovar (inte så vanligt i politiken i Sverige). SD har hittills gjort det och det funkar rätt bra, kan man säga.
Fällandet av budgeten förra hösten var väldigt viktigt. Var det 97% eller något av SD:arna som ville det, och då gör man det!
Det gav i alla fall mig en väldigt varm känsla av att jag gör rätt i mitt val.
Och jag tror inte jag är ensam om att tycka att de inte svikit ett enda löfte hittills är otroligt viktigt.
När SD kommer i regeringsställning (jag tror och hoppas det innerligt) så kommer det självklart
kanske behöva kompromissas om något mindre. Men håller de huvudfrågorna så kommer de sitta säkert i många år. Detta därför att folk kommer se och märka av att de har sakpolitiskt rätt.
Men jösses vilket lass de får att reda ut
Är faktiskt lite rädd pga det som händer just nu med den enorma ultrainvandringen. Jag tror inte jag är ensam om det.
Därför spår jag i egenskap av raketforskare att vi kommer se runt 30% i nästa Sentio och Yougov.