Citat:
Ursprungligen postat av
Cannabisministern
Varför tror du det? SD har backat i någon mätning samt verkar ligga still för tillfället. Med tanke på hur snabbt deras siffror har växt är det inte omöjligt att de planar ut/sjunker en aning inom den närmaste tiden.
Tror du i din vildaste fantasi att ett s.k. etablerat parti skulle ha klarat sig från "växtvärk" utan att ett och annat rötägg hade sluppit igenom? Om jag inte misstar mig så är SD:s tillväxt den största i efterkrigstider.
När folk har landat vid sina miniräknare och kommit fram till att vi inte kan ta emot 1 000 000 lågutbildade flyktingar per mandatperiod (alltså nästan ett nytt Stockholm per 4 år
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholm), då kommer även hardcore miljöpartister att inse allvaret. Tråkigt att det behövde gå så här långt.
Min uppfattning är genom att vi sagt att alla från Syrien skall erhålla PUT så har vi spelat människosmugglarna i händerna. Den svenska regeringen har blod på sina händer, naturligtvis har detta använts som "säljargument" av människosmugglarna. Vad många av oss svenskar inte har lärt oss är att detta är vardag, för människor från Mellanöstern och Afrika, att blåsa människor eftersom deras statsskick många gånger inte tillåter annat (deras vardag består av korruption och av att lura landsmän). Jag står fast vid min uppfattning att SD når 35% 2018 (skulle de mot förmodan nå högre så jublar jag).