2015-10-02, 21:18
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Att folk är missnöjda med invandringen är en sak, att välja att rösta på SD är något annat. Finns väl knappast något seriöst parti som har så mycket problem internt som SD. Det är ju svårt att ta dem på allvar.
Jag håller med. SD är inget långsiktigt alternativ. Men vad fan har man att välja på? Sverige har cancer, och SD är cellgiftet. Jag skulle ta det alla dagar i veckan för att överleva.
2015-10-02, 21:22
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Att folk är missnöjda med invandringen är en sak, att välja att rösta på SD är något annat. Finns väl knappast något seriöst parti som har så mycket problem internt som SD. Det är ju svårt att ta dem på allvar.

Att 99% av moderaterna i riksdagen fryser ut Finn Bengtsson(M) för att han står för sitt eget partis politik och är emot DÖ är såklart inget internt problem.
2015-10-02, 21:32
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Jodå, jämfört med övriga partier då tar man dem.När du förstår det så inser du vad som komma skall.De gav bort hela Sverige utan vårt tillstånd,de svinen!
2015-10-02, 21:33
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Herregud. Saknar du fingerspitzengefühl. Märker du inte hur det jäser?

Japp, det jäser! Flertalet blir såklart lurade av medias skruvade rapporteringar, men färre och färre går på skiten. Förrutom då dessa naiva kvinnor, vilket vi varit inne på tidigare. Några som nu visar prov på att helt sakna fingerspitzengefühl är KD, hur tänker de egentligen. Finns ingenting, absolut ingenting 7klövern kan göra för att öka i opinionen om de inte angriper grundproblemet, minska inflödet. Allt annat är totalt verkningslöst och då kan de likaväl skita i att försöka.

Tror att Sd når 30% eller åtminstone snuddar vid siffran redan denna månad.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-10-02 kl. 21:39.
2015-10-02, 21:35
Medlem
Citat:
Jag är borgerlig, vilket SD inte är, annat än i vissa frågor. Jag vill att Sverige skall vara med i EU, vilket SD hatar. Jag avskyr många av SD:s idéer, och många av deras nollor till lokalpolitiker. I nuläget skulle jag dock rösta på SD, även om de hade lovat att beslagta hälften av ens besparingar, höjt bensinpriset till 80 kr och bestämt sig för att döda alla i Västerås. Sverige skulle överlevt detta, men vi kommer inte att överleva många år med dagens hysteriska invandringspolitik.
2015-10-02, 22:05
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag är borgerlig, vilket SD inte är, annat än i vissa frågor. Jag vill att Sverige skall vara med i EU, vilket SD hatar. Jag avskyr många av SD:s idéer, och många av deras nollor till lokalpolitiker. I nuläget skulle jag dock rösta på SD, även om de hade lovat att beslagta hälften av ens besparingar, höjt bensinpriset till 80 kr och bestämt sig för att döda alla i Västerås. Sverige skulle överlevt detta, men vi kommer inte att överleva många år med dagens hysteriska invandringspolitik.
Bra analys.
Frågan är då hur stor andel av väljaropinionen resonerar som KlartSur (och undertecknad) och hur det avspeglas i kommande opinionsundersökningar? Törs man förutspå 30% i Poll of Pols, eller vad det heter, framåt december kanske.
2015-10-02, 22:12
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur

Jag är med på allt. Möjligen kan ett bensinpris på 80 kronor få mig att tveka lite.
2015-10-02, 22:30
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Varför tror du det? SD har backat i någon mätning samt verkar ligga still för tillfället. Med tanke på hur snabbt deras siffror har växt är det inte omöjligt att de planar ut/sjunker en aning inom den närmaste tiden.

Tror du i din vildaste fantasi att ett s.k. etablerat parti skulle ha klarat sig från "växtvärk" utan att ett och annat rötägg hade sluppit igenom? Om jag inte misstar mig så är SD:s tillväxt den största i efterkrigstider.

När folk har landat vid sina miniräknare och kommit fram till att vi inte kan ta emot 1 000 000 lågutbildade flyktingar per mandatperiod (alltså nästan ett nytt Stockholm per 4 år https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholm), då kommer även hardcore miljöpartister att inse allvaret. Tråkigt att det behövde gå så här långt.

Min uppfattning är genom att vi sagt att alla från Syrien skall erhålla PUT så har vi spelat människosmugglarna i händerna. Den svenska regeringen har blod på sina händer, naturligtvis har detta använts som "säljargument" av människosmugglarna. Vad många av oss svenskar inte har lärt oss är att detta är vardag, för människor från Mellanöstern och Afrika, att blåsa människor eftersom deras statsskick många gånger inte tillåter annat (deras vardag består av korruption och av att lura landsmän). Jag står fast vid min uppfattning att SD når 35% 2018 (skulle de mot förmodan nå högre så jublar jag).
2015-10-02, 22:35
Medlem
TheAlamos avatar
Det skulle vara intressant att se en undersökning där man kunde urskilja vilka som röstar på 7k av anledningen av att de anser det värt med dagens invandring, alltså att de vet om kostnaderna men vill ha dessa. Det å ena sidan och å andra sidan de som röstar 7k av alla andra anledningar, så som att ens föräldrar gör det, att "vi tjänar pengar på invandringen på lång sikt", man måste vara god djupt in i hjärtat osv osv, alltså anledningar som inte är intelligenta eller rent faktamässigt fel bara. Vad skulle det hamna på? 5% som tycker att invandringen är värd och 95% på övrigt? Dessa påstådda 5% skulle i såna fall åtminstone vara ärliga och inte korkade som resten.
2015-10-03, 00:24
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Och om du är missnöjd med invandring så vad ska du rösta på då menar herr intelligensreserv?
Du får väl puffa lite mer på jointen så blir lite smartare än vad du är
2015-10-03, 00:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Jag håller med. SD är inget långsiktigt alternativ. Men vad fan har man att välja på? Sverige har cancer, och SD är cellgiftet. Jag skulle ta det alla dagar i veckan för att överleva.
Alla partier har inre konflikter, SD har fler eftersom det växer väldigt snabbt och är ett parti för de som inte är aktiva inom politiken.
Sen blåses konflikterna upp och eldas på av PK media, men sett över tiden så kommer SD stabiliseras allt mer.
Idag är SD det enda alternativet för den som vill ha kvar ett någorlunda fungerande Sverige.
2015-10-03, 00:35
Medlem
MonaSvisas avatar
Det "brinner nog i bröstet" på både gamla LO som Gamla Sossar.

Båda hade nog förväntat sig ett betydligt tidigare luciabeslut men Röfven var för korkad och styrelsen för självupptagen för FN-uppdrag, att utlova V o A för 60 miljoner människor.

Jag tror också att många som röstade på sossarna trodde att ett nytt luciabeslut var enbart en tidsfråga...fan vad besvikna dom är nu. Nu ser dom att Löfven är beredd att kör rakt ända in i kaklet, kosta vad det kosta vill. Dessutom fattar nog Röfven att hans dagar är räknade när opinionen så fullständigt har räknat ut honom. Röfven kör racet fullt ut, han har inget att förlora den lelle fosterpöjken. Han kör så länge det går och försöker glänsa så gott det går.

Det var en väldigt intressant intervju med statsvetaren Sören Holmberg nyligen där han politiskt totalt inkorrekt gjorde en väldigt tuff analys av det politiska läget i Sverige. Han påtalade det faktum att partier som liknar SD i våra grannländer stannat upp i opinionen då de tagits med i och låtits påverka politiken. Dessutom trodde han att det senaste bränslet med dessa vansinniga folkuppfostrande dogmer som MsM kommer med hela tiden, kommer att slå tillbaka ganska rejält.

Att försöka uppfostra folket har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera. Det slår alltid tillbaka förr eller senare. Om det blir senare så blir det hårt och långvarigt så som historien visar.

Att ens i fablernas värld lägga skatt på bränsle, ta bort incitament för betet och dessutom ta bort modersmjölken för barnen är ju ganska mycket för att regeringen inte har mandat varken från svenska folket (vilket dom inte har) eller sina allierade för den fruktansvärt destruktiva politik de bedriver.

Det enda säkra kortet att denna regering skall hålla är att de fortsätter massinvandringen och utökar den, då får regeringen stöd genom hela 7-klövern och kan fortsätta sin för Sverige destruktiva politik ända in i kaklet. Om regeringen överger massinvandringen så får de inte stöd av 7-klövern och kan avgå samma dag. Moderaterna eller centern skulle aldrig någonsin gå med på att minska invandringen igen.

Jag tror att ovanstående faktiskt kommer att hända. Det finns inte den självinsikt hos sossar och vänster idag som fanns förr - att man måste lyssna på folket. Jag tror att dessa partier tar död på sig själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in