2015-10-03, 02:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det har ingen betydelse. Säger man i augusti att man nog blir klar i augusti då har man stött på problem 3 oktober.

Jag tror att han trodde sig lugna ner media, resultatet blev väl tvärtom.
2015-10-03, 02:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror att han trodde sig lugna ner media, resultatet blev väl tvärtom.
Varför då fortsätta skjuta på slutdatum? September, oktober... Han måste ha märkt att media inte blev lugnare.
2015-10-03, 03:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21262508.ab
Här står om färg på en bil, gör mig mindre klok dock - att MGM har en röd bil! De har väl inte nån röd bil?

Det är väl bäst att förklara detta som varit uppe i tråden förut. Aftonbladet har valt att citera GT ang bilen. Dom har lagt till att bilen var röd, detta stod inte i originalartikeln från GT. ni kan kolla upp detta. Hoppas jag minns rätt ang detta, orkar inte kolla upp det nu.
2015-10-03, 03:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det är väl bäst att förklara detta som varit uppe i tråden förut. Aftonbladet har valt att citera GT ang bilen. Dom har lagt till att bilen var röd, detta stod inte i originalartikeln från GT. ni kan kolla upp detta. Hoppas jag minns rätt ang detta, orkar inte kolla upp det nu.

Godsägaren AJ äger en röd VOLKSWAGEN CADDY (2006)
2015-10-03, 03:12
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Absolut rätt, men just när det gällde den här artikeln i Aftonbladet så citerade dom GT och lade till att bilen var röd. Det stod inte i originalartikeln från GT.
2015-10-03, 03:15
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Frisläppt men misstanke om inblandning kvarstår. Finns dock ingen teknisk bevisning som binder.
Vad är problemet för din del? Vad ska göras har du tänkt dig från ÅK håll?
Var han häktad för o misstänkt än för "inblandning"?
Lillebror var häktad för mord inte inblandning av något slag. Misstankarna kvarstår och åklagaren har inte beslutat om han också ska åtalas eller ej. Brottsrubriceringen har inte ändrats. Detta ser åtminstone jag som ett stort problem, jag ser ingen logik i det.

Om två personer är misstänkta för mord ser jag bara två möjligheter:

1. De har utfört brottet tillsammans i samförstånd. Då kan båda åtalas för mord.
2. Bara en av dem är mördare, det gäller att avgöra vem av dem som ska åtalas för mord. Den andre måste då avföras från utredningen eller åtalas för något helt annat än mord.
2015-10-03, 03:20
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Lillebror var häktad för mord inte inblandning av något slag. Misstankarna kvarstår och åklagaren har inte beslutat om han också ska åtalas eller ej. Brottsrubriceringen har inte ändrats. Detta ser åtminstone jag som ett stort problem, jag ser ingen logik i det.

Om två personer är misstänkta för mord ser jag bara två möjligheter:

1. De har utfört brottet tillsammans i samförstånd. Då kan båda åtalas för mord.
2. Bara en av dem är mördare, det gäller att avgöra vem av dem som ska åtalas för mord. Den andre måste då avföras från utredningen eller åtalas för något helt annat än mord.

Jag trodde att lillebror var misstänkt för delaktighet i mord. Dvs att hjälpa till med "efterarbetet" , gömma kroppen. Det kanske bara är brott mot griftefriden. Eller?
2015-10-03, 03:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag trodde att lillebror var misstänkt för delaktighet i mord. Dvs att hjälpa till med "efterarbetet" , gömma kroppen. Det kanske bara är brott mot griftefriden. Eller?
Han häktades, misstänkt för mord, och inget har framkommit om att brottsrubriceringen har ändrats.
2015-10-03, 03:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

0.30 in i klippet ses en röd bil som kan vara den du nämner. Bilen står uppställd på norra kortsidan av f.d spritfabriken. Denna bil förekommer på fler platser under dagarna för sök. Är den relevant för utredningen så togs den med all säkerhet in för undersökning redan i början.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
2015-10-03, 03:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
0.30 in i klippet ses en röd bil som kan vara den du nämner. Bilen står uppställd på norra kortsidan av f.d spritfabriken. Denna bil förekommer på fler platser under dagarna för sök. Är den relevant för utredningen så togs den med all säkerhet in för undersökning redan i början.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Bra iakttagelse. Bilen ser ut att vara mindre än en VW Caddy, men vad är det för bil?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-10-03 kl. 03:46.
2015-10-03, 03:51
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Kanske det, men han kanske är en tidsoptimist. Utredningen blev större än förväntat. Den gick från 1000 sidor till 2000 sidor på kort tid.

Oj-oj-oj. Så helt plötsligt damp det ned 1000 sidor text från ingenstans. Vem kunde ha trott detta? Måste varit helt omöjligt att förutse att utredningen plötsligt skulle bli 100% större!
Kan det bero på att någon i en skrubb bortglömd utredare utrett även den mordmisstänkte brodern i ̶S̶c̶h̶ô̶v̶v̶d̶e̶s̶ ̶ Skövdes totalt mörklagda och ljudisolerade polishus?
Senast redigerad av Ydrik 2015-10-03 kl. 04:06.
2015-10-03, 03:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bra iakttagelse. Bilen ser ut att vara mindre än en VW Caddy, men vad är det för bil?

Den ser ut att vara en Volkswagen Caddy (2006). Jämför bakruta och bilens form.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in