2015-10-03, 01:51
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skillnaden är att en utredning hinner inte planeras i förtid, utan måste starta utan planering. Du lägger grunden i mitten på juni och börjar snickra på väggarna, och planerar under tiden. I augusti berättar du för din partner att du blir klar samma månad. Om du ännu inte har bjudit in till invigningsfest 3 oktober så har du stött på problem, och partnern börjar muttra. Samma sak gäller en utredning.

Eller så har personen som bygger så mycket material att det räcker till ett helt slott, så det tar lite längre tid att färdigställa
2015-10-03, 01:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur vet du att det inte finns DNA-träffar från brorsan?
... Jo, jag utgår från att han topsats. Sen utgår jag från att frånvaro av DNA gjorde att de släpptes fria.
Tror du det går till på annat sätt? Eller menar du att detta ignoreras sen om han är fortsatt misstänkt?
Att man hittat en massa DNA från honom men skiter i det?
2015-10-03, 01:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Eller så har personen som bygger så mycket material att det räcker till ett helt slott, så det tar lite längre tid att färdigställa
Man behöver inte bygga slott i en förundersökning. Specifikationen är klar från början och ändras inte. Åtalet ska räcka till fällande dom. Så räcker materialet till ett slott, bygg en sommarstuga i alla fall, det står så i specifikationen.
2015-10-03, 01:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Jo, jag utgår från att han topsats. Sen utgår jag från att frånvaro av DNA gjorde att de släpptes fria.
Tror du det går till på annat sätt? Eller menar du att detta ignoreras sen om han är fortsatt misstänkt?
Att man hittat en massa DNA från honom men skiter i det?
Jag vet inte. Svara på min fråga.
2015-10-03, 01:56
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ja, jag håller med - det var inte hög kvalité. Däremot var väl den senaste artikeln ett svar från Johansson.

http://www.expressen.se/gt/polisen-slar-tillbaka-i-fallet-lisa-holm/
Ja, ja. Men det finns skit i den också om man läser allt. Annars kanske det var bra att någon från utredningssidan fick ge sin syn på saken men ännu bättre hade jag tyclt att det hade varit om LJ inte sagt så mycket även om han kanske är lite trött på LGWP. LJ pratar lite för mycket och småluddigt men det är kanske hans roll, bl a. Pressen ligger väl på hårt och någon blir tvungen att ta på sig att prata med dem.
2015-10-03, 01:57
Medlem
Citat:
Att stå för bevisbördan kan inte vara enkelt. Så tror man på en inblandning och bevisningen inte räcker till så skulle jag tro det suger. Men så är det: DNA-träffarna kommer från den häktade och inte brorsan (som också rört sig på arbetsplatserna..)
Tja! Någon annan mördade o bar handskar, jag blödde o "städade" under typ pistolhot, skillnad på mord/griftefridsbrott i strafftid
2015-10-03, 01:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet inte. Svara på min fråga.
Du vill att jag ska sända ett ex över förundersökningsprotokollet jag inte fått ett förhandsex. av?

Om vi ska ordbajsa om källa, tack - så gav jag en förklaring till hur jag tänker och funderar.
Mer kan jag tyvärr inte bekräfta.
2015-10-03, 02:06
Medlem
Det verkar inte som någon i tråden funderar över fakta längre, utan bara konstiga inlägg för att förlänga densamma.
Ingen som funderat på vem denne häktade man är?
På vad sätt han är inblandad i detta?
Han har tidigare jobbat i England. Vad gjorde han där?
2015-10-03, 02:14
Medlem
Gusselbys avatar
Någon mer än jag som har tänkt tanken att OM snara har använts, BO kan ha hängts upp och ned i fötterna?
2015-10-03, 02:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Skillnaden är att en utredning hinner inte planeras i förtid, utan måste starta utan planering. Du lägger grunden i mitten på juni och börjar snickra på väggarna, och planerar under tiden. I augusti berättar du för din partner att du blir klar samma månad. Om du ännu inte har bjudit in till invigningsfest 3 oktober så har du stött på problem, och partnern börjar muttra. Samma sak gäller en utredning.

Det är väl för att media tjatar hål i huvet på dom. Dom ger media vad media vill ha - " snart är vi färdiga, det återstår lite". Måste vara tröttsamt att vara så påpassad på jobbet. Det vet vi som har ett jobb!
2015-10-03, 02:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jo, det vet vi. Och vi vet också hur chefen reagerar om man säger i augusti att man nog blir klar i augusti, och fortfarande inte kan sätta definitivt slutdatum 3 oktober.

Media och FB är knappast chefen! Insatta personer vet nog detta.
2015-10-03, 02:32
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Hej!
Jag ger mig inte in på förundersökningssekretess, jag efterlyser enbart färgen på bilarna som ev: vittnen sett köra i snabb fart mot Martorpsgård.
Detta kan vara en avgörande fråga.
Men jag vet att vittnen efter ett tag kan ha svårt att minnas.
Men...kan vi hjälpas åt att försöka få fram info om detta, så är det ju till gagn för hela utredningen.
MVH
ingo22

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21262508.ab
Här står om färg på en bil, gör mig mindre klok dock - att MGM har en röd bil! De har väl inte nån röd bil?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in