Mmmhmm. En liten utvärdering av nyordningen då.
Stort tack för att de "växlade in" vad man hade kvar i form av minuter, sms och ihoptjänade enkätpoäng!

Jag hade tydligen ca 2200 poäng att leka med redan från start.
Att man numera inte får någonting gratis utan måste jobba in varenda poäng. Ja, jo, tja... Det var väl lite för bra med gratis för kunna fungera i längden... Som sagt, konkar Wifog får vi klippa simkorten allihopa vare sig vi vill eller ej...
Apropå ekonomin är det nog lite VÄL snålt med tre poäng per reklamfilm. Hoppas de får snurr på det hela så det höjs till typ fem, sju eller rentav tio poäng i framtiden. Är det något vi lärt oss av Wifog så är det ju att inget är skrivet i sten, oavsett om de pratar om "alltid" och "aldrig"...
Enkäterna funkar ju trots allt då och då. Men det är ganska bökigt att tråckla igång dem. Jag har upptäckt att det ibland fungerar om man försöker flera ggr i rad.
Angående påfyllning via reklamsnuttarna så fruktar jag att det kanske inte var ett så smart drag att byta system. Nu kan man ju fylla upp potten genom att låta reklamen snurra i ett fönster medans man gör något annat. Jag har fyllt på under två sessioner under två dagar på biblioteksdatorn nu och inte kollat på en enda reklam på riktigt s a s... När man var tvungen att låta reklamen gå tre ggr för att fylla på 100 Mb innan man kom igång med surfen så såg man (jag i a f...) ibland faktiskt på reklamen av ren slentrian, ungefär som man inte alltid går och pissar eller byter kanal under reklamavbrotten på TV.
Så, tja, försiktigt positiv än så länge.