2015-10-02, 08:38
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
fick en enkät t.o.m,,230 poäng direkt,,men dem verkar ju väldigt sällsynta enkäterna,man får hålla abonnemanget vid liv iaf,kostar ca 20 kr mån isf,resten med reklamtid,,om jag inte räknat helt galet,,

Men när du betalar, så är det minimum 39kr i månaden. Dina 20kr måste vara nån teoretisk kastnad, som du räknat ut på nåt sätt.
Citera
2015-10-02, 09:21
Medlem
ja,menar att 39kr räcker för 2 månader,,de drar ju 200 poäng
per månad,när man får 500 poäng för 39 kr,,är jag o cyklar tro?
resten kan jag se på reklam ,ca 1800 mb per mån,,om man orkar
bläddra reklam
Senast redigerad av gassarn1 2015-10-02 kl. 09:28.
Citera
2015-10-02, 09:26
Medlem
alltså,jag kör med mobilt bredband via 3,,har 100 gb/mån,för 149.50 kr,sen har jag laptopen som router,med ett program baidu wifi hotspot,funkar kanon,till surfplatta o mobilen,,
Citera
2015-10-02, 09:57
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Skälet till att det gjorts så svårt att fylla på med enbart reklamklipp är nog att man vill styra över påfyllningen till erbjudanden, som ger i storleksordningen 1000 poäng. Det är nog mer lönsamt för wifog än ren reklam.

Ska det alltså från och med idag vara fritt fram att surfa så länge man har tillräckligt med poäng?
Har omkring 1700 nu, men har lite svårt att komma ut på mobilnätet.

1700 poäng är 1,7 GB data ELLER xx minuter samtal ELLER xx antal SMS ELLER xx antal MMS. (Har inte koll på samtals och SMS/MMS taxorna) När poängen är slut, ja, då är telefonen död.

Man kan maximalt ladda (genom att titta på reklam) 90 MB/dag.
En reklamfilm drar i snitt 5 MB (poäng) men ger bara 3 MB (poäng)
Wifog rekommenderar att du använder någon annan operatörs nät för att tanka poäng till deras nät eftersom det helt enkelt inte är möjligt att göra det i deras eget.. No shit..

Det blir till att vara förbannat snål med mobilanvändandet om man ska lyckas med deras påstådda nollvision..

Om du som jag håller till där endast Tre fungerar antar jag att Hallon är ett bra alternativ.
Senast redigerad av Bushsweede 2015-10-02 kl. 10:00.
Citera
2015-10-02, 12:10
Medlem
Mmmhmm. En liten utvärdering av nyordningen då.
Stort tack för att de "växlade in" vad man hade kvar i form av minuter, sms och ihoptjänade enkätpoäng! Jag hade tydligen ca 2200 poäng att leka med redan från start.
Att man numera inte får någonting gratis utan måste jobba in varenda poäng. Ja, jo, tja... Det var väl lite för bra med gratis för kunna fungera i längden... Som sagt, konkar Wifog får vi klippa simkorten allihopa vare sig vi vill eller ej...
Apropå ekonomin är det nog lite VÄL snålt med tre poäng per reklamfilm. Hoppas de får snurr på det hela så det höjs till typ fem, sju eller rentav tio poäng i framtiden. Är det något vi lärt oss av Wifog så är det ju att inget är skrivet i sten, oavsett om de pratar om "alltid" och "aldrig"...
Enkäterna funkar ju trots allt då och då. Men det är ganska bökigt att tråckla igång dem. Jag har upptäckt att det ibland fungerar om man försöker flera ggr i rad.
Angående påfyllning via reklamsnuttarna så fruktar jag att det kanske inte var ett så smart drag att byta system. Nu kan man ju fylla upp potten genom att låta reklamen snurra i ett fönster medans man gör något annat. Jag har fyllt på under två sessioner under två dagar på biblioteksdatorn nu och inte kollat på en enda reklam på riktigt s a s... När man var tvungen att låta reklamen gå tre ggr för att fylla på 100 Mb innan man kom igång med surfen så såg man (jag i a f...) ibland faktiskt på reklamen av ren slentrian, ungefär som man inte alltid går och pissar eller byter kanal under reklamavbrotten på TV.

Så, tja, försiktigt positiv än så länge.
Senast redigerad av Gissa vem 2015-10-02 kl. 12:13.
Citera
2015-10-02, 12:36
Medlem
Jag undrar om det finns något tak på hur mycket man kan surfa i månaden? om jag har t.ex. 5000poäng, kan jag då surfa upp 5gb?
Eller finns det ett tag på surfen som förut, när det var 2gb eller 4gb i månaden max
Citera
2015-10-02, 13:48
Medlem
som jag fattat ,så får du surfa allt på en gång utan reklam,,men sen står du ju utan poäng,som behövs till nästa månad,,200 poäng drar dem,,av det man har
Citera
2015-10-02, 15:54
Medlem
Rands avatar
Kan inte fylla på alls av någon anledning.
0 poäng och 0 mb/min/sms.. Tack Wifog.
Citera
2015-10-02, 16:42
Medlem
har du uppdaterat appen,,det fick jag göra,hade 0 poäng jag med innan,,
Citera
2015-10-02, 17:23
Medlem
Wifog lanserar ny app, ny webbsida och tekniska nyheter ...
http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/Medier/Forestlight-Entert/Pressmeddelanden/2015/Wifog-Wifog-lanserar-ny-app-ny-websida-och-tekniska-nyheter/

... fast så mycket bättre blev det inte snarare tvärt om.
Citera
2015-10-02, 19:14
Medlem
Enydrions avatar
försöker titta på reklam inloggad på wifog, det verkar inte finnas några filmer tillgängliga, nån som har koll på hur detta fungerar?

Finns det knappt någon reklam att titta på så lär ju poängen fortsätta neråt utan att fyllas på...
Citera
2015-10-02, 20:55
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
ja,menar att 39kr räcker för 2 månader,,de drar ju 200 poäng
per månad,när man får 500 poäng för 39 kr,,är jag o cyklar tro?
resten kan jag se på reklam ,ca 1800 mb per mån,,om man orkar
bläddra reklam

Man måste ha minst 500 p när de försöker dra 200 p i slutet av månanden, så man kan inte betala bara 39kr och räkna med att använde dem för två månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in