2015-10-02, 15:21
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Två Ryska plan har redan blivit nedskjutna med avancerade amerikanska luftvärnsmissiler. Det är samma historia som i Afghanistan. USA förser terroristerna med de senaste vapnen.

Sluta ljug.
Var har du hittat den infon? Skulle det stämma så skulle det stå i varenda jävla tidning..
Citera
2015-10-02, 15:22
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntardo
Interaktivt karta med alla ryska bombningar hittills, ska uppdateras kontinuerligt.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=z4PF1SFiMPjQ.kFa_qMMdFl48

Allahu akbar motherfuckers

Ojdå. Ryssarna är riktigt rediga. Gör allt under FN mandat och är transparenta för omvärlden för deras aktioner så att alla vet att dom ägnar sig att bomba terrorister och inte civila
Citera
2015-10-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
Det har verkligen inte bekräftats att ryska plan ska ha skjutits ner. Det är uppgifter ingen har kunnat bekräfta.

Det finns i alla fall klipp på Youtube som visar detta.
https://www.youtube.com/watch?v=KYu0IhWtK0k

Det ser i alla fall ut att kunna vara ett SU 25 och det flyger på hög höjd. Släpper värmefacklor för att förvirra missiler. Först kommer en missil in från höger men missar. En stund senare kommer en missil från vänster och träffar mitt i prick.

Jag tror inte klippet är fejkat men det skulle kunna vara från ett annat krig eller annat tillfälle möjligen.
Citera
2015-10-02, 15:23
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntardo
Sluta ljug.
Var har du hittat den infon? Skulle det stämma så skulle det stå i varenda jävla tidning..

Skulle det stämma så hade nog Putin varit lika snabb i att anklaga Saudi/USA och Turkiet för att beväpna terrorister.

Serberna fick ner två osynliga plan 1999, så det är väl inte omöjligt.
Citera
2015-10-02, 15:24
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ojdå. Ryssarna är riktigt rediga. Gör allt under FN mandat och är transparenta för omvärlden för deras aktioner så att alla vet att dom ägnar sig att bomba terrorister och inte civila

Lol, tror du verkligen att det är Ryssland som satte upp den kartan?
Citera
2015-10-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
SAA och Hezbollah med flygunderstöd av Ryssland planerar en omfattande offensiv mot Rastan-fick(Norr om Homs) enligt flera rapporter.
Karta över området:
https://pbs.twimg.com/media/CLUCO8qWUAAdFMM.jpg:large

Faller fickan kommer många trupper frigöras, vilket är motivet till offensiven. Fickan utgör annars inget hot.
Sedan verkar man göra en framfryckning mot Kuwaries flygbasen utanför Aleppo, som varit belägrad av ISIS i ett par år. Assad har hittills inte visat något store intresse i att befria de stackars kadetterna som befinner sig där då man troligtvis inte tyckt att det varit värt att riskera fler trupper än de som befinner sig i basen. Nu gör man helt plötsligt helt om och jag misstänker att man ingått en uppgörelse med ryssarna där man helt enkelt lovat bort Kuwaires till ryssarna om man hjälper till att ta tillbaka den. På köpet vinner Assad lite välbehövd PR som en "moralboost" till trupperna om man kan visa upp de "tappra kadetterna som stod emot ISIS inne i basen i flera år".
Citera
2015-10-02, 15:28
Medlem
Herzs avatar
Har hört att Syrierna ropat Putin Akbar nu istället. Man har det hela vägen från sverige ju
Citera
2015-10-02, 15:29
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Det finns i alla fall klipp på Youtube som visar detta.
https://www.youtube.com/watch?v=KYu0IhWtK0k

Det ser i alla fall ut att kunna vara ett SU 25 och det flyger på hög höjd. Släpper värmefacklor för att förvirra missiler. Först kommer en missil in från höger men missar. En stund senare kommer en missil från vänster och träffar mitt i prick.

Jag tror inte klippet är fejkat men det skulle kunna vara från ett annat krig eller annat tillfälle möjligen.

HAHAHAH, omg, hur jävla pantad kan man vara för att köpa denna?
Varför har inte videon någon ljud tror du?
Gissar på att videon är från nån flygsimulator/spel/ whatever...
Skulle det vara ett riktigt klipp så skulle det komma hur många videos/bilder som helst på plan delar på marken, men skäggiga snubbar som skjuter ak47 i luften o vrålar ALLAH AKBAR vid vraket.
Senast redigerad av Huntardo 2015-10-02 kl. 15:32.
Citera
2015-10-02, 15:32
Medlem
Citat:
Två Ryska plan har redan blivit nedskjutna med avancerade amerikanska luftvärnsmissiler. Det är samma historia som i Afghanistan. USA förser terroristerna med de senaste vapnen.

Hur som helst tror jag inte Putin ger upp för det. Ryssar är vana att ta förluster och det kan till och med sporra stridsviljan. Nu blir det så att säga krig på riktigt.

Jag tror att till skillnad från Amerikanarna så kommer ryssarna med hjälp av Assad och Iran att flytta fram frontlinjen, efterhand som man driver bort avskummet. Sedan kan flyktingar börja återvända till befriade områden. Kampanjen skall pågå några månader och sedan kan de bli en ordentlig avlastning på flyktingströmmarna.

Det enda som kan stoppa detta nu är USA och de vill naturligtvis inte att Ryssar och Iranier skall nå några framgångar. De vill att kriget skall fortsätta i all oändlighet.

Su-34 och Su-24M har de inte en chans att slå ned för att de inte har vapnen för det de kanske har några anti-tank missiler men inte mer än så. Däremot så vet jag inte om de kan ta ner några Su-25.
Citera
2015-10-02, 15:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Två Ryska plan har redan blivit nedskjutna med avancerade amerikanska luftvärnsmissiler.

Var läste du det?
Jag googlade efter nyheten men det enda jag hittade var 2 nedskjuta stridplan över Ukraina 2014.
Citera
2015-10-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Su-34 och Su-24M har de inte en chans att slå ned för att de inte har vapnen för det de kanske har några anti-tank missiler men inte mer än så. Däremot så vet jag inte om de kan ta ner några Su-25.

Du har ingen aning om vad de har. Det finns trupper i Syrien som är specialtränade av CIA och som mycket väl kan ha fått avancerade SA-missiler av USA just för att kunna skjuta ner ryska plan. Det är de här trupperna som är mest lojala mot USA och det kanske till och med finns amerikanska och Israeliska "rådgivare" på marken.

Nu påstås det ju har ju Ryssarna attackerade dessa CIA-förband först av alla vilket ju naturligtvis retade John McCain. Men hur som helst skulle jag inte bli det minsta förvånad om det finns terrorister i Syrien med avancerade amerikanska SA-system.

Det var precis så här USA gjorde i Afghanistan för att besegra Sovjet. Man försåg Mujahedin med SA-missiler som sköt ner ryska helikoptrar. Det är troligen därför att den taktiken var så framgångsrik för USA som man sedan har fortsatt att stödja allehanda terrorgrupper efter detta.
Citera
2015-10-02, 15:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirose
Debatt om det som sker nu i Syrien. Om Ryssland, USA, Iran, Saudi, Turkiet mm.

Intressant debatt.
https://m.youtube.com/watch?v=IU6A_flRJBA

Fast i vanlig ordning på RT så är det inte en "debatt" när programledaren redan ifrån början anger "hur det egentligen förhåller sig." Han får förstås inget mothugg heller ifrån de inbjudna. Dock snygg kvinna som uttalar sig ifrån Libanon.

Sedan är det en annan femma att jag, i det stora hela, håller med Ryssland här pga att USA:s Mellanöstern politik som är schizofreni och allmänt vansinnig. Dock anser jag att Assad bör ställas inför rätta pga den tortyr, de mord och den urskillningslösa krigföring som drabbat syriska civila. Men det får bli efter att de salafistiska terror-spyflugorna blivit utrotade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in