2015-10-02, 11:45
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Klart att det här kostar inledningsvis, men långsiktigt är den en investering som lönar sig. Det här klarar vi om vi alla hjälps åt! Fråga dig vad just du kan göra för att hjälpa till!

I moderaterna har vi arbetat aktivt med mångfaldsfrågor i många år och det här är något vi ska se som en fantastisk chans för Sverige!

Varför skall jag hjälpa till att lösa ett problem som mina meningsmotståndare har orsakat?
Varför vill nu plötsligt de frikostiga länderna i norra Europa, som har initierat flyktingvågen, tvinga övriga EU-länder att ta emot flyktingar, som de inte ville ha från början?

Putin verkar tycka att det är roligt att se på hur EU faller samman. Han kan inte bärga sig utan vill skynda på processen genom att flygbomba IS. Nu kommer horder av äkta Jihadkrigare att fly hit och välkomnas av enfaldiga friliberaler.

Du har redan ditt mångkulturella samhälle och med tiden kommer du med stor sannolikhet få alla de etniska konflikter som mångkultur alltid skapar. Slum, upplopp och kåkstäder i våra storstäder, hade vi inte väntat oss så snart efter Alliansens maktövertagande. Effektiv politik må jag säga.

Hjälpa er? Aldrig i livet!

Det är ungefär lika tröstlöst som om alla passagerare på Titanic, hade fått var sitt öskar, och blivit ombedda att hjälpa till att ösa.
Nej jag har min privata livbåt i bagaget.
Citera
2015-10-02, 11:59
Medlem
staticages avatar
Fan vad jag har fått nog av självmords benägna politiker
Inga lösningar på problemet,
flyktingläger här på hemmaplan helt absurt,
men det är en tillgång för Sverige jo man tackar.
Politiker har pippat oss vanligt normalt folk tillräckligt
Citera
2015-10-02, 12:05
Medlem
svenabs avatar
[quote=LiberalDemokrati|[/QUOTE]

Om man läser om din avatarhjälte på Wikipedia kan man hitta följande:

Inom moralläran och religionsfilosofin vidhåller Locke sitt förnekande av de medfödda idéerna. Men han anser att erfarenheten ger bevis för Guds existens. I samband därmed antar han möjligheten av en naturlig teologi som grundas på endast förstånd och erfarenhet. Men flertalet människor har inte tillräcklig bildning, tid eller intresse för att med en sådan religionslära fylla sina andliga behov. Därför har Gud, förutom den omedelbara uppenbarelsen i naturen, skänkt oss en omedelbar uppenbarelse i kristendomen, vars verkliga innehåll inte strider mot förståndet. Det är därför just vårt förstånd som säger oss att vi bör omfatta den kristna tron på Jesus såsom frälsare och på det av honom framställda sedliga idealet. Människans handlingar bedöms efter hur de förhåller sig till följande lagar, som genom belöningar och straff inverkar på vår lycka:

Ni som kallar er liberaler är alltså frälsta, frireligiösa fanatiker som helt saknar förankring i verkligheten. Vi obildade har inte tid att sitta och tänka vackra tankar hela dagarna, därför förstår vi inte heller era upphöjda sanningar. Därför kan ni inte riskera en fri debatt utan bygger er MSM kyrka.

I jämförelse är scientologer lättare att resonera med.
Citera
2015-10-02, 12:23
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattochdag2014
Var är åldersgränsen för att få kallas för barn? När jag flög med Norwegian så räknades min 15 åriga dotter som vuxen!

Du kan kontakta migrationsverket och fråga var åldersgränsen går.

Vanligtvis brukar man dra gränsen, dvs samhällsjuridiskt:

Barn 0-11 år

Ungdom 12-19 år

Vuxen < 20 år

I FN:s barnkonvention används ordet barn i betydelsen en människa som inte fyllt arton år, dvs 0-17 år.
Citera
2015-10-02, 12:37
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Klart att det här kostar inledningsvis, men långsiktigt är den en investering som lönar sig. Det här klarar vi om vi alla hjälps åt! Fråga dig vad just du kan göra för att hjälpa till!

I moderaterna har vi arbetat aktivt med mångfaldsfrågor i många år och det här är något vi ska se som en fantastisk chans för Sverige!

Det är sådana här till intet förpliktande floskler som är så förödande. Det du säger förutsätter att vi klarar integrationen och att de flesta med tiden får verkliga arbeten. Det finns ju idag inget som ens tillnärmelsevis tyder på att det går åt det hållet. Tvärtom tornar problemen upp sig. Borde då inte en mer försiktig hållning vara rimlig. Det är ju nämligen så att om du har fel innebär det en katastrof för Sverige.

Och alla moderater jag känner, faktisk alla, har väldigt liten förståelse för den rådande situationen, så snacka inte mer skit!
Citera
2015-10-02, 12:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Har Du något som helst underlag för Dina påståenden att detta är en investering? Annars finns det rätt gott om forskning som talar om motsatsen, t ex: http://www.tino.us/

Som bäst kanske det kan gå jämt upp ekonomiskt, men till stora politiska och andra kostnader. Det är mycket svårt att se några som helst vinster, i något som helst avseende, på samhällsnivå som följd av invandringsinvasionen.
Citera
2015-10-02, 12:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Skulle du vilja vara så vänlig att beskriva den långsiktiga investeringen för mig? Hur ser till exempel vägen ut fram till investeringen?
Alla gamlingar nu då som kommit hit . Kostar de inget?
Förklara för mig i detalj din fina investeringsbudget från början till slut.
Citera
2015-10-02, 12:57
Medlem
Att Sverige liksom Tyskland betalar av "sin skuld" sedan WWII genom detta totalt distans- och sanslösa agerande, har säkert framförts på FB tidigare. Hörde det IRL av en danska jag satt bredvid under en resa, för några dagar sedan. Är benägen att tro att hon har rätt.
Och lökarna sen 1968 ger fortsatt onda skördar...
Senast redigerad av rosalenin 2015-10-02 kl. 13:00.
Citera
2015-10-02, 13:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Klart att det här kostar inledningsvis, men långsiktigt är den en investering som lönar sig. (min fetstil) Det här klarar vi om vi alla hjälps åt! Fråga dig vad just du kan göra för att hjälpa till!

Vad är dina belägg för det fetstilta?

JM Keynes sa: "In the long run we are all dead". Han
"questions the idea that we should favour the long run over the short run in our decision making... [Keynes] suggests that it is unwise to sacrifice a known current small benefit for a very uncertain future benefit, unless there is a meaningful compensation."
Citera
2015-10-02, 13:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Att Sverige liksom Tyskland betalar av "sin skuld" sedan WWII genom detta totalt distans- och sanslösa agerande, har säkert framförts på FB tidigare. Hörde det IRL av en danska jag satt bredvid under en resa, för några dagar sedan. Är benägen att tro att hon har rätt.
Och lökarna sen 1968 ger fortsatt onda skördar...

Det resonemanget håller inte för Sveriges del. Svenska politiker och svensk allmänhet ansåg inte efter kriget och flera decennier därefter, att det fanns någon "skuld" att betala. Inget, säger inget litet land hade förklarat krig mot Tyskland - utan de hade blivit invaderade.

(Finland är ett specialfall, eftersom landet i realiteten tvingades välja mellan Tyskland och Sovetunionen efter vinterkriget).
Citera
2015-10-02, 13:19
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Det är sådana här till intet förpliktande floskler som är så förödande. Det du säger förutsätter att vi klarar integrationen och att de flesta med tiden får verkliga arbeten. Det finns ju idag inget som ens tillnärmelsevis tyder på att det går åt det hållet. Tvärtom tornar problemen upp sig. Borde då inte en mer försiktig hållning vara rimlig. Det är ju nämligen så att om du har fel innebär det en katastrof för Sverige.

Och alla moderater jag känner, faktisk alla, har väldigt liten förståelse för den rådande situationen, så snacka inte mer skit!

Det är du som snackar skit! Att vara moderat handlar om att värna de mänskliga fri- och rättigheterna. Individens rätt mot staten. Av dessa är rätten att röra sig fritt över gränser särskilt värdefull för moderaterna. Alla ska ha rätt att flyta dit de vill! I vårt Sverige är alla välkomna.

Vi känner så starkt för dessa liberala värden att vi valt att göra upp med socialdemokraterna i DÖK. Just för att hålla sd utanför allt inflytande.

Därför är det så viktigt att påpeka att, även som om det som regeringen nu säger kostar en del, mest för de som flyr, så handlar det ytterst om vilket Sverige vi vill ha. Och vi moderater är väldigt tydliga med att vårt Sverige ska vara öppet!
Citera
2015-10-02, 13:54
Medlem
Kwatos avatar
Den här nya regeringen är faktiskt mycket värre än jag trodde att den skulle vara, och det trots att jag på riktigt var rädd(!) för att de skulle få regera efter valet. Det de gör är extremt antidemokratiskt. Samtidigt som ingen med ett uns av kunskap om SAPs historia bör vara förvånad så är det inte desto mindre vidrigt. Bara det att Löfvén reser runt i hela världen för att se till att så många asylanter som möjligt kommer till just Sverige, det är något otroligt ruttet över detta, så ruttet att jag inte kunde föreställa mig det. Man tycker ju att han inte skulle ha tid med sådant, men istället ägnar han all sin energi åt det.

Sedan detta att ständigt roffa åt sig av skattekollektivets tillgångar och ösa dem över asylanterna. Varför finns det fortfarande de som säger att invandrare är diskriminerade och att detta är rätt?? Jag har nyligen träffat flera som rapat upp dessa grodor i diskussioner som de själva startat, där de sagt att de tror att det är "väldigt bra för Sverige" att alla flyktingar kommer hit. Vad är det för grundläggande fel med just mitt folk, att de har så otroligt lite vett, så lite ryggrad, så lite självrespekt, och så lite till övers för sina närmaste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in