Citat:
Ursprungligen postat av
LiberalDemokrati
Klart att det här kostar inledningsvis, men långsiktigt är den en investering som lönar sig. Det här klarar vi om vi alla hjälps åt! Fråga dig vad just du kan göra för att hjälpa till!
I moderaterna har vi arbetat aktivt med mångfaldsfrågor i många år och det här är något vi ska se som en fantastisk chans för Sverige!
Varför skall jag hjälpa till att lösa ett problem som mina meningsmotståndare har orsakat?
Varför vill nu plötsligt de frikostiga länderna i norra Europa, som har initierat flyktingvågen, tvinga övriga EU-länder att ta emot flyktingar, som de inte ville ha från början?
Putin verkar tycka att det är roligt att se på hur EU faller samman. Han kan inte bärga sig utan vill skynda på processen genom att flygbomba IS. Nu kommer horder av äkta Jihadkrigare att fly hit och välkomnas av enfaldiga friliberaler.
Du har redan ditt mångkulturella samhälle och med tiden kommer du med stor sannolikhet få alla de etniska konflikter som mångkultur alltid skapar. Slum, upplopp och kåkstäder i våra storstäder, hade vi inte väntat oss så snart efter Alliansens maktövertagande. Effektiv politik må jag säga.
Hjälpa er? Aldrig i livet!
Det är ungefär lika tröstlöst som om alla passagerare på Titanic, hade fått var sitt öskar, och blivit ombedda att hjälpa till att ösa.
Nej jag har min privata livbåt i bagaget.