2015-10-02, 09:51
Medlem
Det finns nog mycket bakomliggande som leder till en sådan handling.
Citera
2015-10-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
En tidigare anv. påstår att skytten är vit vilket inte stämmer så vitt jag kan se, jag rättar det felaktiga påståendet.
Är du dum i huvudet? Finns ingen anledning att fara med osanningar, men visst det kunde lika gärna varit en vit man, det var det dock inte denna gången.
Du har uppenbarligen problem med dig själv, sök hjälp!

helt otroligt att invandrare utfört 294 masskjutningar på 274 dagar alltså :O http://www.bostonglobe.com/metro/201...flow%3Atwitter
Citera
2015-10-02, 09:53
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
För övrigt har jag svårt att se skytten som vit, i mina ögon är han färgad.

Var har du hittat bilder på skytten?

Jag tvivlar på att det är som det står i trådrubriken att skjutningen pågår, skolan är väl utrymd sedan länge. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2015-10-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Vit amerikan 26 år gammal,de flesta GM av mass skjutningar är unga vita män.
Varför kan man fråga sig.

GM var mixras och inte vit.

Bevis: https://heavyeditorial.files.wordpre...=all&strip=all

Annan bild på GM: https://saboteur365.files.wordpress....er-mercer1.jpg

Det verkar vara så att MSM valt att använda en bild där GM ser mer vit ut.
Citera
2015-10-02, 09:55
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du insinuerar att det är läkemedlen som gör dessa individer farliga (aggressioner och vanföreställningar). Det har inte slagit dig in att de begår dessa brott trots, inte pga, läkemedelsbehandlingen. Utan adekvat vård skulle sannolikt betydligt fler sådana här dåd begås.

Det finns så vitt jag vet ingen seriös forskning som konstaterat ett samband mellan medicinering och sådana dåd. Däremot brist på medicinering och annan adekvat vård.

Jaså, har du någon medicinerats med dylika preparat? Jag vet av egen erfarenhet att de kan inducera aggressioner och vanföreställningar. Sen är det givetvis så att denna typ av brott skulle förekomma ändå, men säkerligen i mindre utsträckning.
Citera
2015-10-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Var har du hittat bilder på skytten?

Jag tvivlar på att det är som det står i trådrubriken att skjutningen pågår, skolan är väl utrymd sedan länge. Rätta mig om jag har fel.

Finns en bild i aftonbladet, och han ser inte jättemörk ut enligt min mening
Citera
2015-10-02, 09:58
Medlem
brajzillas avatar
Han gillade ju tydligen det vester flanegan gjorde så det känns ju som något jävla vänster-multiculti idiot som har spårat ur helt klart.
Citera
2015-10-02, 09:58
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Sa dom nej eller inte svarade så sköts dom i benet istället för i huvudet, en muslim kan ju ha svarat nej och därmed kommit lindrigare undan? Tycker det är rätt uppenbart hur motivet såg ut men vill man inte se det kan man ju välja att fjanta sig.

Spela inte dum! Det har inget med muslimer att göra. Hade personen sagt att den trodde på det flygande spaghettimonstret hade han behandlats på samma sätt som en troende muslim. Gör inte detta till något det inte är.
Citera
2015-10-02, 09:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirose
Sammanfattning för alla:

Mixad ras - Förmodligen Irlänsk och Afro Amerikan.
Konservativ Republikan
Inte religiös men spirituell, ogillade organiserad religion (Antar agnostiker då)

Sympatiserade med (IRA) Irish Republican Army
Köpte en Nazi SS-Mössa

Uppladdade (473) torrents på Kickasstorrents med användarnamn "lithium_love". Filerna bestod bland annat av äldre skräck filmer, porr med mera.

Skrev fem olika blogginlägg på den sidan. (Vars tre av de gav extra info)

1."In case anyone's wondering, I'm not on the side of the suspect, I'm on the side of the officer, and generally don't agree with the black lives matter protests"

2. "The material world is a lie. For so long we have been taught that what's important in life is to buy this and have that. To always have the latest fashion, biggest tv, fanciest car, nicest house, and blah,blah, blah. Well, the truth is we've become so attached to these things, our spiritual development has been halted."

3. "As I'm sure you all know, a few days ago there was a shooting in Virginia. A man named Vester Flanagan opened fire on two former colleagues on live tv. He also recorded his own footage of the event. While reading about the event, I read some excerpts of his manifesto the media was releasing. And I have to say, anyone who knew him could have seen this coming. People like him have nothing left to live for, and the only thing left to do is lash out at a society that has abandoned them.

His family described him as alone, no partner/lover. A victim not only of his own perception but also of our social media soaked enviroment. He posted the footage on facebook and twitter as well tweeting while he was running from the cops because he wanted the world to see his actions, much like many others post menial and trivial details of their life online and expect us to see it. Only his was at least a bit more interesting.

On an interesting note, I have noticed that so many people like him are all alone and unknown, yet when they spill a little blood, the whole world knows who they are. A man who was known by no one, is now known by everyone. His face splashed across every screen, his name across the lips of every person on the planet, all in the course of one day. Seems the more people you kill, the more your're in the limelight."
Hade han alltså användarnamnet "Lithium_love"? Kan han ha varit bipolär (lithium är en vanlig medicin för bipolära)?
Citera
2015-10-02, 10:00
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jaså, har du någon medicinerats med dylika preparat? Jag vet av egen erfarenhet att de kan inducera aggressioner och vanföreställningar. Sen är det givetvis så att denna typ av brott skulle förekomma ändå, men säkerligen i mindre utsträckning.

Ja, anekdotiska bevis är ju precis vad diskussionen behöver.
Citera
2015-10-02, 10:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hade han alltså användarnamnet "Lithium_love"? Kan han ha varit bipolär (lithium är en vanlig medicin för bipolära)?
Den färgade afroamerikanen sökte uppmärksamheten för en dag det står tydligt.
Synd att så många människor ska få livslång sorg pga den färgade unga mannens törst på uppmärksamhet.
Citera
2015-10-02, 10:04
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Spela inte dum! Det har inget med muslimer att göra. Hade personen sagt att den trodde på det flygande spaghettimonstret hade han behandlats på samma sätt som en troende muslim. Gör inte detta till något det inte är.

Nu är det bekräftat att han var mullat/blandad ras och hade vester flanegan som idol det borde betyda att han hade liknande motiv och kände igen sig i det han gjorde svårare än så behöver man inte göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in