2014-01-30, 11:56
Medlem
Quipus avatar
Detta är ju bara en betydligt blekare kopia på The Shield. Om ni missat detta så lägg ner å njut av The Shield
Citera
2014-01-30, 18:37
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Detta är ju bara en betydligt blekare kopia på The Shield. Om ni missat detta så lägg ner å njut av The Shield

Jag har också tänkt tanken ett par gånger. Dock så verkar det inte vara en hel rip off.
Det är bara en snut som är smutsig i denna serie, och knappt han längre?

Men ja, visst ser man vissa likheter.
Citera
2014-01-30, 20:29
Medlem
The Shield var inte direkt först med sitt upplägg heller

Uppåt för siffrorna denna vecka:

"Chicago P.D. (6.9 mil/1.7) grew 11 percent in audience and added a tenth in the demo."
Citera
2014-01-30, 23:10
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jag har också tänkt tanken ett par gånger. Dock så verkar det inte vara en hel rip off.
Det är bara en snut som är smutsig i denna serie, och knappt han längre?

Men ja, visst ser man vissa likheter.

det är ju exakt samma upplägg med huvudrollen som styr över en egen oberoende elitistisk enhet inom kåren där hederskodex lyder "lojal annars dö" samt "alla medel helgar målet". men det som saknas är trovärdigheten, exempelvis hade aldrig en riktig knarkuppgörelse gått till på sättet som det gjorde i piloten då de 3 mörka blev haffade, rent löjeväckande scenario om man jämför med "äktheten" i the shield och the wire. sedan ser man ju direkt på fotot och sminket att det är NBC som producerar, helt enkelt B. i the shield och the wire finns smutsen, det nakna våldet och skådespelarna som tillsammans ger serier man får gåshud av. av Chicago pd fick jag myror och stängde av
Citera
2014-01-31, 18:53
Medlem
2 fler avsnitt beställt av serien

http://www.spoilertv.com/2014/01/nbc-orders-2-more-episodes-of-chicago-pd.html
Citera
2014-01-31, 19:14
Medlem
kommer den att bli tillgänglig på netflix?
Citera
2014-03-20, 05:42
Medlem
Serien blivit förnyad

http://tvline.com/2014/03/19/chicago-fire-renewed-grimm-chicago-pd/
Citera
2014-05-08, 17:04
Medlem
DragonOnWall8s avatar
I början tyckte jag att CPD vad lite slö, nu är vi uppe på avsnitt 13 och den har växt till sig!
En hel massa grejor som händer, och en hel del bra manus skrivning.
Fått mig att börja följa iallafall, bra att det blir en ny säsong!
Citera
2015-10-02, 01:49
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Jag...slängde in sista kommentaren för 100 år sen, va fan kollar ingen på detta.. 3 säsongen startade för ett par dar sen. Gissa vad, Sgt.Elliot is back
Citera
2015-10-02, 02:04
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Är den verkligen som the shield? Ser barnvänligare ut... Typ som mtv produktioner som graceland o de nya skiten som kommer ut nuförtiden?

FÅR väl kolla upp det då jag har serietorka :/
Citera
2015-10-02, 05:03
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Snarare en dagisnivå/mtv-prod av the shield... Funkar väl, kanske blir bättre.

Slog på stort i första avsnittet men det är för lamt bara..
Citera
2015-10-02, 06:16
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Är den verkligen som the shield? Ser barnvänligare ut... Typ som mtv produktioner som graceland o de nya skiten som kommer ut nuförtiden?

FÅR väl kolla upp det då jag har serietorka :/

Men för i helvete,, kan alla sluta att referera till suveräna TV-shower, såsom The Shield/OZ/The Wire/The Unit/John from Cincinnaty/Deadwood etc etc, vi måste tillåta lite nya ideer. Chicago P.D är faktiskt inte så jävla dåligt (tycker jag i varje fall) en bit bättre en mtv standard..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in