Citat:
Ursprungligen postat av
S-hund temporär
Inget? Nå, nog finns det saker som tyder på muhammedanism (+), liksom det finns saker som tyder på annat (-).
+ GM uppges ha förhört sig om BO:s religion, och skjutit de kristna.
+ Massmedia, inkl. de amerikanska, samt myndigheter har inte gått ut med GM:s identitet och bakgrund.
- GM påstås ha följt den vanliga skolskjutarmiffomallen genom att i förväg yra på 4chan.
- Inget jihadbabbel i ovannämnda yrande.
- Inga vittnesuppgifter om något allahuakbarande e.d.
Jag utesluter inte helt Fredens och Toleransens Religion, men miffoalternativet tycker jag ser troligare ut just nu.
Och som vanligt hade det inte skett, åtminstone inte lika omfattande, om folk i omgivningen hade varit beväpnade.
Jag är den sista att försvara islam, men det var rätt svaga plus. GM kan mycket väl ha hatat hycklande, självgoda kristna som kanske mobbat och vägrat sex (har varit motiv förr, tror det var Virginia Tech). Att massmedia ännu inte gått ut med identitet kan vara så enkelt som att man vill underrätta anhöriga alt man undersöker GM:s bostad efter ev booby traps.
Dina minus var fler än plussen. Men vi kan inte detta läget givetvis inte veta motivet, men jag blir förvånad om det är islam. Även om ingenting som rör islam förvånar mig.