2015-10-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Inget? Nå, nog finns det saker som tyder på muhammedanism (+), liksom det finns saker som tyder på annat (-).

+ GM uppges ha förhört sig om BO:s religion, och skjutit de kristna.
+ Massmedia, inkl. de amerikanska, samt myndigheter har inte gått ut med GM:s identitet och bakgrund.
- GM påstås ha följt den vanliga skolskjutarmiffomallen genom att i förväg yra på 4chan.
- Inget jihadbabbel i ovannämnda yrande.
- Inga vittnesuppgifter om något allahuakbarande e.d.

Jag utesluter inte helt Fredens och Toleransens Religion, men miffoalternativet tycker jag ser troligare ut just nu.

Och som vanligt hade det inte skett, åtminstone inte lika omfattande, om folk i omgivningen hade varit beväpnade.
Jag är den sista att försvara islam, men det var rätt svaga plus. GM kan mycket väl ha hatat hycklande, självgoda kristna som kanske mobbat och vägrat sex (har varit motiv förr, tror det var Virginia Tech). Att massmedia ännu inte gått ut med identitet kan vara så enkelt som att man vill underrätta anhöriga alt man undersöker GM:s bostad efter ev booby traps.

Dina minus var fler än plussen. Men vi kan inte detta läget givetvis inte veta motivet, men jag blir förvånad om det är islam. Även om ingenting som rör islam förvånar mig.
Citera
2015-10-02, 00:51
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag är den sista att försvara islam, men det var rätt svaga plus. GM kan mycket väl ha hatat hycklande, självgoda kristna som kanske mobbat och vägrat sex (har varit motiv, tror det var Virginia Tech). Att massmedia ännu inte gått ut med identitet kan vara så enkelt som att man vill underrätta anhöriga alt man undersöker GM:s bostad efter ev booby traps.

Dina minus var fler än plussen. Men vi kan inte detta läget givetvis inte veta motivet, men jag blir förvånad om det är islam. Även om ingenting som rör islam förvånar mig.
Om uppgifterna stämmer så gissar jag på en ung ensamvarg som kommer från en djupt kristen familj, men som själv är ateist. Men det är såklart ren spekulation. Men jag finner det osannolikt att det är någon islamist som varit i farten. Vore sensationellt om så var fallet.
Citera
2015-10-02, 00:56
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag är den sista att försvara islam, men det var rätt svaga plus. GM kan mycket väl ha hatat hycklande, självgoda kristna som kanske mobbat och vägrat sex (har varit motiv förr, tror det var Virginia Tech). Att massmedia ännu inte gått ut med identitet kan vara så enkelt som att man vill underrätta anhöriga alt man undersöker GM:s bostad efter ev booby traps.

Vi ser ut att vara överens. Det troligaste är Miffo vulgaris. Jag invände bara mot att "inget" skulle tyda på Fred och Tolerans.
Citera
2015-10-02, 00:59
Medlem
Joosas avatar
När skall egentligen kristna börja sätta ner foten!? Inte kan man väl bara låta sig utplånas på det vis vi skådat de senaste åren..
Citera
2015-10-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
När skall egentligen kristna börja sätta ner foten!? Inte kan man väl bara låta sig utplånas på det vis vi skådat de senaste åren..
Bibeln profeterar ju just detta att kristna kommer bli förföljda och dödade, och många kristna tror ju att vi lever i den absolut yttersta tiden...
Citera
2015-10-02, 01:14
Medlem
jimichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
https://www.youtube.com/watch?v=5tuf59ex-U0

Tragiskt. Han verkar må riktigt psykiskt dåligt. Mer välformulerad än Elliot Rodger dock.

inte kommit längre i tråden, men det är ju uppenbarligen inte han.. Det där är bara eggman från 4chan, sluta nappa på baiten
Citera
2015-10-02, 01:21
Medlem
Tar det inte lite väl långtid för dom att släppa information om mördaren?
Citera
2015-10-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tar det inte lite väl långtid för dom att släppa information om mördaren?
tyder på att det är en muslim
Citera
2015-10-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimich
inte kommit längre i tråden, men det är ju uppenbarligen inte han.. Det där är bara eggman från 4chan, sluta nappa på baiten

e det inte han då? dom sa precis på cnn att skytten hade gjort precis den resan.
Citera
2015-10-02, 01:41
Medlem
Citat:
Nu skäms man ju för att man är inne på Foxnews men i kommentarerna så säger dom att mördaren heter "Shiv Sharma"
Bngladesher,Pakistanier. Med andra stor sannolikhet att vi har en musse att göra med.
Citera
2015-10-02, 01:45
Medlem
Citat:
Nu skäms man ju för att man är inne på Foxnews men i kommentarerna så säger dom att mördaren heter "Shiv Sharma
i told you so
Citera
2015-10-02, 01:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Islamistdåd alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem