2015-10-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Välj rätt ord! Det handlar om en kolonisation. Sverige ska koloniseras och svenska folket konkurrensutsättas. Om detta är alla (nästan) politiker eniga.

Det handlar om onda människor som inte vill dig väl.

Är Du själv politiker och kan komma med detta påstående att nästan alla politiker är eniga om kolonisation? Nej, jag tycker det liknar en invasion av meniga araber. Att det är onda människor tvivlar jag INTE på. Speciellt de 85% unga männen och skäggiga barnen.
Citera
2015-10-01, 22:09
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Mäklarkultur, det har jag inte hört förut, men det var rätt träffande faktiskt.

Tack. Två inlägg apropå detta:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Det som händer här är att man blivit slav under denna kultur i så hög grad att man tror att handlingskraft är att bekräfta andras positioner. För det är vad sådana här "krisgrupper" är till för: att bekräfta varandra och kunna peka på "att man har gjort något". Ville man så skulle kolonisationen kunna stoppas imorgon. Inflödesvägarna är trots allt ytterst begränsade. Men man vill inte, och framför allt så kan man inte. Man förmår bara fortsätta mäkla.
Citera
2015-10-01, 22:11
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Är Du själv politiker och kan komma med detta påstående att nästan alla politiker är eniga om kolonisation? Nej, jag tycker det liknar en invasion av meniga araber. Att det är onda människor tvivlar jag INTE på. Speciellt de 85% unga männen och skäggiga barnen.

Det är uppenbart att det är så, eftersom de till och med skapat en maktkartell (DÖ, Decemberöverenskommelsen) för att hålla kolonisationen vid liv. Både "vänstern" och "högern" har mycket att vinna på kolonisationen. Tror de.

Med "onda människor" syftade jag främst på politiker och inte på de skäggiga barnen, vill jag tydliggöra.
Citera
2015-10-01, 22:14
Medlem
JoeDevolas avatar
Det känns som att den här tråden borde vara betydligt mer hypad. Den närmsta månaden kan vara den mest spännande sedan kubakrisen. Allt pekar väl mot att krisen fortsätter att förvärras. Inte för att jag tror att det kommer att ske, men Löfvèn skulle må bra av att kasta in handduken.
Senast redigerad av JoeDevola 2015-10-01 kl. 22:23.
Citera
2015-10-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Det känns som att den här tråden borde vara betydligt mer hypad. Den närmsta månaden kan vara den mest spännande sedan kubakrisen. Allt pekar väl mot att krisen fortsätter att förvärras. Inte för att jag tror att det kommer att ske, men Löfvèn skulle må bra av att kasta in handduken. Unga Örnar kanske kan styra upp situationen?
2015 är redan ett historiskt år sett till Migrationsverkets asylsiffror och då återstår ett kvartal av året. Vart ska alla de asylsökande som inkvarterats i temporära anläggningar ta vägen när de insatserna avslutas? Snart kommer vintern.
Citera
2015-10-01, 22:31
Medlem
Fy fan vilken jävla mardröm det är. Måtte straff utmätas för detta någon gång framöver. Politikerna har tagit mina bägge söners framtid i ett välmående och välfungerande land ifrån dom.
Citera
2015-10-01, 22:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Tack. Två inlägg apropå detta:

Det som händer här är att man blivit slav under denna kultur i så hög grad att man tror att handlingskraft är att bekräfta andras positioner. För det är vad sådana här "krisgrupper" är till för: att bekräfta varandra och kunna peka på "att man har gjort något". Ville man så skulle kolonisationen kunna stoppas imorgon. Inflödesvägarna är trots allt ytterst begränsade. Men man vill inte, och framför allt så kan man inte. Man förmår bara fortsätta mäkla.

Nja, krisgrupperna är till för att alla utanför kretsen ska hålla sig lugna. Inrikesministern är marionett, han tycker att han klarar sig utan hängslen och försa sig idag. Det här påminner om tsunamikatastrofen, inga jämförelser i övrigt. Den här krisen har varit på gång länge, men vår högsta ledning står handfallen och oförberedd på att bli omsprungen av privata stödtrupper som skapas i sociala medier. De kan inte längre vara säkra på att ha makten, detta skrämmer dem. Det är det vi ser i deras ansikten. De styr inte längre, de ligger flera steg efter. De räknade inte med att papperslösa skulle försvinna från radarn med hjälp av privatpersoner.

Egentligen är Carola människosmuggare i dagsläget. Hon sitter med en bunt män, varav ingen gett sig till känna för myndigheterna. Plötsligt kan dessa icke-EU-medborgare sitta på stödgalor och göra precis som de vill, med hjälp av Sveriges artistelit. Oväntat. Busigt. Totalt oansvarigt från alla håll och kanter.
Senast redigerad av IQ130 2015-10-01 kl. 22:54.
Citera
2015-10-01, 22:50
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Fy fan vilken jävla mardröm det är. Måtte straff utmätas för detta någon gång framöver. Politikerna har tagit mina bägge söners framtid i ett välmående och välfungerande land ifrån dom.

Straffen är allt som återstår att diskutera.
Citera
2015-10-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nja, krisgrupperna är till för att alla utanför kretsen ska hålla sig lugna. Inrikesministern är marionett, han tycker att han klarar sig utan hängslen och försa sig idag. Det här påminner om tsunamikatastrofen, inga jämförelser i övrigt. Den här krisen har varit på gång länge, men vår högsta ledning står handfallen och oförberedd på att bli omsprungen av privata stödtrupper som skapas i sociala medier. De kan inte längre vara säkra på att ha makten, detta skrämmer dem. Det är det vi ser i deras ansikten. De styr inte längre, de ligger flera steg efter. De räknade inte med att papperslösa skulle försvinna från radarn med hjälp av privatpersoner.
Ändå var ju allt så förutsägbart, skeenden och förlopp, de hade kunnat avvärjas med bara en ytterst liten förskjutning i retoriken (som sen kunde bli det till ett allmänt accepterat praktiskt handlande) - men man förmår varken eller tänka, bara reagera; med meningslösa promilleåtgårder som endast kan påverka i marginalen. Patetiskt, hoppas de brinner.
Citera
2015-10-01, 23:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nja. Det börjar gå upp träskallen att kalaset kostar. Den där glorian de goda har på huvudet är en riktig immigrationsmagnet. Jag tror de är uppriktigt förvånade över att de senaste 10 årens signalpolitik nu slår igenom med full kraft. S har budgeterat helt orealistiskt och jag tror de förstår att de är illa ute då måste reta upp ytterligare med skattehöjningar eller så börjar de i smyg att dra i nödbromsen. Vi får se.
Att politikerna inte fattade att det skulle gå så här är under all kritik. Halva Flashback har ju förstått det i ett decennium nu. Det forum som vissa potentater i etablissemanget kallar "hela Sveriges herrtoalett".

Vi kan alltså konstatera att en herrtoalett är smartare än både Riksdag, regering och media!
Citera
2015-10-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Detta! Så känner jag. Två söner som jag tror jag behöver emigrera med. Jag kan iofs försörja dem ganska länge, men jag hade unnat dem att växa upp som jag gjorde på 70- och 80-talet
Citera
2015-10-01, 23:28
Medlem
beer-goggless avatar
Oroväckande att ministern använder ordet RISK. Alla som studerat ledning av verksamhet vet ju att riskhantering är en central process i många branscher. Riskhanteringen handlar, grovt, om att:

1, Ta fram scenarier på vilka otrevligheter som kan inträffa
2. Bedömma sannolikheterna för att otrevligheten skall inträffa
3, Bedömma konsekvenserna OM otrevligheten inträffar
4, Fatta ett beslut om hur man motverkar att otrevligheten inträffar, eller minimerar skadan om den inträffar. Beslutet kan var att skaffa en försäkring, ändra sina rutiner, eller helt enkelt upphöra med verksamheten.

Så vad pratar Ygerman nu om för risker - har regeringen arbetat med riskhanteringen enligt modellen ovan och vad kom de i så fall fram till?

Please, säg inte att regeringen konstatererar att det finns en "risk" UTAN att göra resten av hemläxan - för då blir jag bekymrad på riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in