2015-10-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vad tror du själv är motivet i det fall det inte är sexuellt betingat, upplys mig gärna.
Tror du att det var ett personrån, någon ville åt flickans moped eller mobil?
Kanske någon ville testa moppen, hon vägrade och blev mördad?
Såg hon något så komprometterande för någon att hon blev dödad för att inte kunna skvallra?
Hade hon skulder hon vägrade betala, blev uppsökt och dödad?
En försmådd beundrare från hemstaden som åker ut till hennes sommarjobb för att ha ihjäl henne?
Nej jag sitter inte och runkar, jag tänker i termer av sannolikhet.
Kom igen nu din pajas, skriv nu ut i tråden ett sannolikt motiv!!!

Svartsjuka
2015-10-01, 23:13
Medlem
Har en fundering efter uppgifterna om snara som låter lika otrolig som alla andra gissningar men vill gärna höra vad ni tycker.
Skulle det vara möjligt att någon smyger sig ut på trappan ovanför moppen medan Lisa sms:ar och kanske bläddrar i sin mobil och hissar snabbt ner en snara som drar upp henne från moppen och hänger henne?
2015-10-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
https://pbs.twimg.com/media/CHX2_5qWIAEF9yM.jpg

Det bör väl vara den lilla grusvägen man skymtar i bildens överkant som GM åkte från Blomberg?

Här ser man även väggen av betong på det som nämnts som byggnad C. Det kan då vara bakom den delen BO hittades.

Mellan det lilla röda huset och ladan på Martorp går det väl en liten å eller bäck i träddungen ?
LH har kanske blivit dränkt i denna lilla å eller Bäck för att sedan blivit lagd i ladan eller bod på martorp ?

https://pbs.twimg.com/media/CHX2_5qWIAEF9yM.jpg
Senast redigerad av zebop 2015-10-01 kl. 23:23.
2015-10-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
A: nej, det kan jag ju inte ha gjort då. Dock spelar det faktiskt ingen roll då polisen säger att det är två olika fall som inte har något med varandra att göra. Och jag lyssnar på dom hellre än på en skribent på Flashback som säger motsatsen till det.

B: jag har lyssnat till både journalister och polis i ljudklippet. Jag kan inte peka ut dom bevis som media har mot all kritik som riktats mot dom. Bevisen är inte godtagbara tycker jag.

A. Du gör som du vill. Det finns samband - tydliga - men väljer du och landsortspolisen att inte se är det er business. Men det går fortfarande minst en mördare lös.

B. Ur Medierna
Trolläng ber journalister om arbetsro - "jag kan konstatera att vi under morgonen har tvingats polisiärt fått hantera journalister som velat prata med Lisas familj

GP journalist begär ut händelserapporterna. Finns inget som motsvarar detta. Polisen far alltså med osanning i syfte att få bort journalister ifrån poliserna. Och det har dom ju lyckats med. Hittills.

Hoppas att journalister börjar granska mer nu. Det är verkligen hög tid.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-01 kl. 23:33.
2015-10-01, 23:24
Medlem
Jag tycker journalister ska börja granska vad Lasses 8-mannagrup har för kompetens och hur den är sammansatt. Är det endast vita medelålders män? Ett sammansvetsat gäng som går åt samma håll?

Hur har Skaraborgspolisen tidigare lyckats med våldsbrott? Dom har fått sällsynt skarp kritik för hur de utreder våldtäkt. Vet inget annat fall där en domare kritiserat polis så som har skett gentemot just Skaraborgspolisen.

Skulle vara intressant att veta mer om hur dessa brottsutredare "skött" sig.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-01 kl. 23:28.
2015-10-01, 23:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
De tankarna baserades på den användarens uttalande. Som sedan förvreds och blev trådsanning att caféet minsann hängde nyckeln i ladan.
Första gången det nämndes var när den användaren skrev om sina egna erfarenheter (men jag kan minnas fel men är iaf 90% säker). Detta var alldeles i början.

Personligen tror jag inte ett dugg på nån jäkla nyckel i nån lada.

Uppgiften om nyckeln i ”ladan” baserades på mer än vad du nu beskrivit. Därmed inte sagt att uppgiften nödvändigtvis var korrekt.
2015-10-01, 23:26
Medlem
Kexet65s avatar
Jag vet inte hur ni andra tänker och hur ni än tänker lägger jag ej heller några aspekter på....
För mig personligen känns det dock utan tvekan väldigt "förunderligt" att utredarna "fortsätter" följa upp "nya tips" som strömmar in!?!?!?
Den slutsats jag själv då tänker är att man just därför innerst inne inte alls är 100-% säker på att man "rätt GM" sitter inlåst?
Allt är bara ett virrvarr av tankar och jag hoppas VERKLIGEN att ingen oskyldig kommer bli dömd vilket då samtidigt skulle innebära att den verkliga GM kommer gå fri 😰....
Fina Lisa, om du ändå kunde berätta för oss vad som egentligen hände.... Att stå vid din vackra vita kista med alla mängder av blomster.... Det var så grymt jobbigt och så ofattbart 😢
2015-10-01, 23:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ordet hypotes beskriver kort hur Lars Johansson arbetar. Han använder själv ordet. Jag tycker om att vara kortfattad.
Dom är 8 personer i gruppen. På vilket sätt är det kränkande?

Det finns ingen anledning att ifrågasätta? Hur vet du det?

Jag tycker du ska sluta ducka nu och svara på MrFolds frågor.
Jag är också mycket intresserad av din erfarenhet och kunskap när det gäller utredningsarbete. Du framför bara icke underbyggd kritik gång på gång. Se så upp till bevis nu, besvara frågorna nu och viss att det inte bara är tomt prat
2015-10-01, 23:35
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Har en fundering efter uppgifterna om snara som låter lika otrolig som alla andra gissningar men vill gärna höra vad ni tycker.
Skulle det vara möjligt att någon smyger sig ut på trappan ovanför moppen medan Lisa sms:ar och kanske bläddrar i sin mobil och hissar snabbt ner en snara som drar upp henne från moppen och hänger henne?

Nej, nej nej och åter nej. Den teorin är helt befängd.
2015-10-01, 23:36
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det kan man fråga sig, kriminalkommissarie Lars Johansson ser ju ut att ha en utpräglad
Laissez-faire attityd angående detta förhör, här kommer 3 citater från denna sla.se nyhets rapport från i går den 30 September:

http://sla.se/skaraborg/2015/09/30/mordmisstankt-forhors?refresh=true

– Vi har inte mycket nytt att ta upp, men vi kan ju höra om han har ändrat inställning, säger kriminalkommissarie Lars Johansson.

– Vi har inte många nya uppgifter att lägga fram. Det kan ju eventuellt vara något som kommer från förhören i Litauen med hans fru och bror som vi kan presentera.

– Men vi kan ju också åka och höra om han har ändrat uppfattning. Han har ju hela tiden nekat till att ha någonting med ärendet att göra.

Ska det där föreställ en proff polis ???

Om kriminalkommissarie Lars Johansson är proffs eller amatör är svårt att veta om man inte känner till något om honom och hans team, hans meriter eller track record.
Den som vill veta mera om LJ bör i så fall fråga någon som känner till hans bakgrund och vänder sig då lämpligen till den som borde veta detta bäst. Dvs Leif GW.

Leif GW säger då:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/811306-gw-persson-kritisk-till-utredningen-inte-han-som-gjort-det
Citat:
"– Jag vet vilka utredare som har det här ärendet, och jag är inte övertygad om deras kompetens. Det är lokala förmågor som inte ska tillåtas sköta så här pass allvarliga ärenden, för det bli ofta en jävla massa fel."

Om vi frågar ytterligare 227 personer så håller 203 (just nu) med Leif GW enligt pollen längst ned på samma sida så din fråga om "Ska det där föreställ en proff polis ???" kan väl anses besvarad med ett nej. LJ kan för den skull anses som proffs rent lokalt i Skövde men på riksnivå, – nej.
Senast redigerad av Ydrik 2015-10-01 kl. 23:47.
2015-10-01, 23:37
Medlem
Citat:
Jag tycker journalister ska börja granska vad Lasses 8-mannagrup har för kompetens och hur den är sammansatt. Är det endast vita medelålders män? Ett sammansvetsat gäng som går åt samma håll?

Hur har Skaraborgspolisen tidigare lyckats med våldsbrott? Dom har fått sällsynt skarp kritik för hur de utreder våldtäkt. Vet inget annat fall där en domare kritiserat polis så som har skett gentemot just Skaraborgspolisen.

Journalister ?
Hujedanemej. Hoppas verkligen inte att ex-pressens journalister ska vara med och granska i så fall.
Dessutom anser jag att det bör väntas med att nedvärdera folket kring Lisafallet.
Åtminstone tills vi vet vad dom har på fötterna.

Och mej veterligen så har vi inte sett slutet än.
2015-10-01, 23:39
Medlem
Citat:
A. Du gör som du vill. Det finns samband - tydliga - men väljer du och landsortspolisen att inte se är det er business. Men det går fortfarande minst en mördare lös.

B. Ur Medierna
Trolläng ber journalister om arbetsro - "jag kan konstatera att vi under morgonen har tvingats polisiärt fått hantera journalister som velat prata med Lisas familj

GP journalist begär ut händelserapporterna. Finns inget som motsvarar detta. Polisen far alltså med osanning i syfte att få bort journalister ifrån poliserna. Och det har dom ju lyckats med. Hittills.

Hoppas att journalister börjar granska mer nu. Det är verkligen hög tid.

Som jag skrev ser jag inga bevis från media som godtagbara eftersom jag lyssnade till både journalister samt polis i ljudklippet.

Svara på MrFold's frågor nu. Jag vill också veta svaren på dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in