2015-10-01, 19:49
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Dessa flyktingar är också människor. Människor kan inte likställas med en siffra likaså inte heller med pengar. Alla har rätt att söka asyl och alla borde få den beviljad. Jag är humanist och förstår inte att fler är det. Rasist Flashback i ett nötskal.

Jag ser gärna av vi dubblar dagens ström. Vi har plats, vi har råd. Schyffert berättade nyligen att invandringen kostar 12000kr/per person och även fasst man inte ska räkna pengar är jag beredd att avara detta för att att rädda ett litet barn eller en äldre man också för den delen.

Otroligt att vi inte löser detta bättre! Vi kan bättre! Jag skänkte 300kr til Sverige skramlar. Ingen kan göra allt... Men alla kan göra något!

Mp2018- för en grönare och humanare politik!

GIILAB skapade en grym tråd igår, läs den! Vi står enade, enade mot er skitrasister.

Du är nog en av dem som skulle kunna tänka sig ta emot en flykting i sitt hem. Har du gjort det ännu? Om inte, varför inte då? Borde inte du föregå som ett gott exempel till oss andra med att öppna upp ditt hem först? Dokumentera och sätt upp klippet på youtube så att vi andra kan få se hur det går och följa dina fotspår.

För du har väl plats i ditt hem, antar jag? Om vi mot förmodan för en miljon asylsökande nästa år ska vi givetvis ta emot samtliga, Sverige är trots allt ett land med oändliga resurser och väldigt stor, till och med nästan på gränsen till, oändlig yta.
Citera
2015-10-01, 19:51
Medlem
Tillväxten av antalet asylsökande per månad, i den officiella statistiken vill jag betona (det ljugs om allt annat så varför skulle just denna stämma?) är just nu exponentiell. I oktober kan vi få se 50-60 tusen och i november det dubbla.

Det kommer folk i småbåtar till hela ostkusten från Tyskland, Polen och Baltikum. Söker alla dessa asyl?

Att situationen är utom all kontroll är mer än uppenbart. Fint att Inrikesministern Ygeman aktiverat MSB, men det räcker inte.

Jag känner flera som arbetar i kommunal sektor. Personalen håller på att gå under i det rådande trycket. Folk gråter och sjukskriver sig på löpande band. Hundratals människor snabbrekryterats för att valla runt flyktingar i systemet. Många talar dålig svenska och har aldrig skött ett arbete tidigare. Kommunala chefer skickas på kurs för att hantera omställningen. Alla, precis alla, lokaler är nu utnyttjade till asylmottagning. Framför allt de verkligt minderåriga hamnar i kläm eller i klorna på tvivelaktiga element.

Det är jävligt illa.

Läs nu mitt första stycke igen och fundera på hur det går i oktober och november.
Citera
2015-10-01, 20:01
Medlem
jamesbondes avatar
Vet Löfven och hans 7K att det finns 60 miljoner på flykt? Nästan alla föredrar Sverige pga bidragen.
Tack Reinfeldt för att du sa en sanning: Sverige blir mer spännande.
Citera
2015-10-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants
Tillväxten av antalet asylsökande per månad, i den officiella statistiken vill jag betona (det ljugs om allt annat så varför skulle just denna stämma?) är just nu exponentiell. I oktober kan vi få se 50-60 tusen och i november det dubbla.

Det kommer folk i småbåtar till hela ostkusten från Tyskland, Polen och Baltikum. Söker alla dessa asyl?

Att situationen är utom all kontroll är mer än uppenbart. Fint att Inrikesministern Ygeman aktiverat MSB, men det räcker inte.

Jag känner flera som arbetar i kommunal sektor. Personalen håller på att gå under i det rådande trycket. Folk gråter och sjukskriver sig på löpande band. Hundratals människor snabbrekryterats för att valla runt flyktingar i systemet. Många talar dålig svenska och har aldrig skött ett arbete tidigare. Kommunala chefer skickas på kurs för att hantera omställningen. Alla, precis alla, lokaler är nu utnyttjade till asylmottagning. Framför allt de verkligt minderåriga hamnar i kläm eller i klorna på tvivelaktiga element.

Det är jävligt illa.

Läs nu mitt första stycke igen och fundera på hur det går i oktober och november.

Ja det är verkligen jävligt illa. Samtidigt håller regeringen presskonferens och talar om nästan värdelösa åtgärder. Polisen ska kolla ID vid trafikkontroller etc och sen .. ja vad då? Säga ""Aja baja, du måste åka tillbaka till ditt hemland!". Sen ska det komma nåt slags billigare boendeform för ensamkommande. Nåt annat presenterades inte, bara de vanliga flosklerna. De närvarande reportrarna ställde några lama frågor, och tystnade ganska snart. Fy fan vilken samling idioter!

Exponentiell ökning var det ja. Migrantströmmen finansieras med ökade lån. Statsskulden växer. Nuvarande kostnad för invandringen är kanske 300 miljarder per år. Omkring 30% av hela statsbudgeten. Exponentiell ökning av denna kostnad leder ganska snart till en enorm statsskuld. Till slut kan staten inte längre låna till låg ränta. Ökade kostnader, höjda räntor i en ond spiral. Det blir kanske hyperinflation. Banker går omkull. Rädde sig den som kan!
Citera
2015-10-01, 20:13
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogapants

Det är jävligt illa.

Det är nog precis som du antyder - värre än vi tror. Varför skulle de ens söka asyl? Som "papperslös" har du fler förmåner än skattebasen. Jisses.
Citera
2015-10-01, 20:15
Medlem
S.Kandals avatar
Jag kommer att njuta den dagen regeringen stänger våra gränser och erkänner sig besegrade. Tippar att de håller ut 1-2 månader till, högst.

Vad som än händer kan vi dock konstatera att år av godhetsknarkande regeringar gjort ett bra jobb med att nedmontera välfärden. Respekten över generationer av hårt arbetande svenskar, som byggt ett unikt välfungerande samhälle, är obefintlig och det gör mig så in i helvete förbannad!!!

Fyfan säger jag, fyfan!!
Citera
2015-10-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag kommer att njuta den dagen regeringen stänger våra gränser och erkänner sig besegrade.

Kommer aldrig att hända.
Citera
2015-10-01, 20:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag kommer att njuta den dagen regeringen stänger våra gränser och erkänner sig besegrade. Tippar att de håller ut 1-2 månader till, högst.

Vad som än händer kan vi dock konstatera att år av godhetsknarkande regeringar gjort ett bra jobb med att nedmontera välfärden. Respekten över generationer av hårt arbetande svenskar, som byggt ett unikt välfungerande samhälle, är obefintlig och det gör mig så in i helvete förbannad!!!

Fyfan säger jag, fyfan!!

Frågan är liksom vad som kommer först att Sverige stänger sina gränser eller att regioner/kommuner inom Sverige gör det. Som det är nu dumpar Migrationsverket bara folk och säger fixa det här. Dock då givetvis inte i alla kommuner där de rika och politikerna bor tar inte emot många.
Citera
2015-10-01, 20:21
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:

Fyfan säger jag, fyfan!!

Regeringen begår kollektivt självmord före de ens överväger den åtgärden. Likheten mellan nazityskland 1944 och Sverige 2015 är slående. Förneka in i det allra sista, innan man slutligen väljer att sätta en revolver i munnen.
Citera
2015-10-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En-vanlig-svensk
Ja det är verkligen jävligt illa. Samtidigt håller regeringen presskonferens och talar om nästan värdelösa åtgärder. Polisen ska kolla ID vid trafikkontroller etc och sen .. ja vad då? Säga ""Aja baja, du måste åka tillbaka till ditt hemland!". Sen ska det komma nåt slags billigare boendeform för ensamkommande. Nåt annat presenterades inte, bara de vanliga flosklerna. De närvarande reportrarna ställde några lama frågor, och tystnade ganska snart. Fy fan vilken samling idioter!

Exponentiell ökning var det ja. Migrantströmmen finansieras med ökade lån. Statsskulden växer. Nuvarande kostnad för invandringen är kanske 300 miljarder per år. Omkring 30% av hela statsbudgeten. Exponentiell ökning av denna kostnad leder ganska snart till en enorm statsskuld. Till slut kan staten inte längre låna till låg ränta. Ökade kostnader, höjda räntor i en ond spiral. Det blir kanske hyperinflation. Banker går omkull. Rädde sig den som kan!
Exakt. Kaoset kommer fortsätta hela vägen ned till botten. Sverige har fortfarande god ekonomi, men det här frikostiga kalaset kommer bli dyrare än någon anar idag. Ännu en gång är det Ygeman som försiktigt nämner detta faktum. Sverige kan inte ensamt rädda världen. Vår 7klöver vet detta, men låter hellre landet gå under än att rucka på sina principer. Principer som inte ens har stöd av en majoritet av befolkningen. Konstigt att folk vänder sig till SD?
Citera
2015-10-01, 20:43
Medlem
1297 ansökningar igår, PLUS 800 som inte än har registrerats... Över 2000/dag!

Hela systemet kommer att kollapsa, och sluta i kaos. Vilka idioter vi har vid rodret...

https://twitter.com/migga_x/status/649601443339575296

https://twitter.com/migga_x/status/649620600584019968
Citera
2015-10-01, 20:55
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-vanlig-svensk
1300 på en enda dag. Imorgon 1500 sen 2000 sen 3000 o.s.v Samtidigt som det inte finns en endaste bostad tillgänglig. De nya migranterna kommer att packas allt tätare i de boenden som finns, tills det inte går att packa tätare. Då blir det tältläger.

Gissa om kravmaskinerna kommer att bli besvikna! Det kommer att bli demonstrationer, hungerstrejker, stenkastning, bilbränder, upplopp, knivmord på svenskar, självmordsbombare och allt sånt skit som dessa muslimer drar hit till vårt land.

Japp, jag tror när asylboenden och eventuella tältläger är fyllda. Då kommer upplopp startas, som kommer spridas över hela landet. Polisen har inte resurser. Det kommer bli omfattande plundring och mycket misshandlade svenskar och sönderslagen egendom. När lugnet lägger sig kommer många invandrare vilja åka hem. Frågan är vad vi svenskar gör med resterande?

Det finns inte plats, resurser eller möjligheter att ta emot så här mycket folk till Sverige. Det kommer bli kaos och katastrof av dagens invandring inom ungefär ett års tid. Tyvärr tror jag inte det dröjer länge innan poliser får sätta livet till. Även anställda på asylboenden riskerar hälsan. Eftersom det idag sker en upptrappning av våldet i anslutning till asyl-industrin.

Jag upplever också att majoriteten av alla anställda på berörda myndigheter gett upp. Det finns dock en minoritetsskara kvar som kämpar.
Senast redigerad av Hegamon 2015-10-01 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in