Mår så sjukt jävla dåligt just nu. Förstår inte hur jag ska kunna få ett meningsfullt liv. Så mycket tomhet, nedstämdhet och likgiltighet. Så mycket jag gått miste om. Varför ens leva?
Jag känner ofta så också när jag tänker på allt jag missat/missar men du är ju 10 år yngre så kämpa på.
Jag har iaf lärt mig att alla problem faktiskt har en lösning, och ju fortare du tar tag i det desto bättre. Det finns bara en väg och det är framåt.
Försök lura dig själv att tänka positivt så länge.
Om du har gått miste om ngt så har du väl all anledning att leva. Det är ju precis tvärt om mot vad du verkar tro. Det du tror dig ha missat har du ju framför dig att se fram emot och sträva efter.
Man väljer inte sin familj. Ens föräldrar gör oftast det bästa de kan men det är många ggr otillräckligt. Men nu är du vuxen. Eller på väg att bli. Du är nu i kontroll över ditt liv. Vad du vill och vad du gillar är ngt du kommer inse med tiden OM du väntar och funderar på det. Det kommer till dig. Men ha inte bråttom.
Du har goda chanser att finna de svar du söker. Man märker i dina svar att du är smart och du söker svar. Då kommer du få dem. Med tiden. Tålamod min vän är nyckeln. Allt gott kommer till den som väntar tålmodigt.
Du nämner ofta att du tränar mycket. Verkar nästan som en distraktion. Var inte rädd för att tänka och att distrahera sig i försök att fly svåra tankar funkar inte. Dessutom slösar du tid din hjärna vill använda till att ordna upp ditt liv. Utveckla ditt inre istället för musklerna i kroppen. Det är av svårigheterna du kan växa som människa. Du har en fin chans här!
Det sjuka är att jag vet om det här, och vad gäller träning så är jag inte alls så galen i det längre utan har hittat en bra balans. Lägger i snitt ett par timmar per dag åt läsning, dokumentärer, nyheter osv. Men mina svackor är för jävliga... Har trots att familj som älskar och flertalet bekanta/kompisar. Det är som att jag dras till mörkret ibland.
[quote=sogni.di.gloria|54877095]Det sjuka är att jag vet om det här, och vad gäller träning så är jag inte alls så galen i det längre utan har hittat en bra balans. Lägger i snitt ett par timmar per dag åt läsning, dokumentärer, nyheter osv. Men mina svackor är för jävliga... Har trots allt familj som älskar mig och flertalet bekanta/kompisar. Det är som att jag dras till mörkret ibland..
Ja jag har haft i princip samma liv. Medicinering kommer att lyfta dig lite.
Testa lite droger se om det lyfter dig men bli inte beroende.
Tänk ut ett mål med ditt liv om du inte finner något så vet jag inte vad du ska göra.
Du behöver inte oroa dig för döden. Jag tror på Buddhism.
Nej!! droger är faktiskt aldrig en lösning.
Senast redigerad av Carnitine 2015-10-01 kl. 08:25.
Hur gammal är du?
Hur många sorters droger har du provat?
Hur länge har du använt dig av droger?
Jag lovar att jag har mer erfarenhet inom ämnet än vad du har, både utbildningsmässigt, yrkesmässigt och upplevelser i det verkliga livet.
Citat:
Hur legitim är din ålder?
Hur mycket knarkar du?
Hur länge har du knarkat?
Jag har auktoritet inom området, lyssna på mig!
Försök igen. Din ålder sjönk snabbt där.
Läs om vad jag skrev. Droger är substanser som faller inom lagstiftningen "euforiserande medel". Benämningen är likgiltig och alla substanser som ger berusning utan antagen medicinsk användning från läkemedelsverket faller in i den kategorin.
Så nu tillbaks till ämnet. Cubensis är en psykotropisk svamp som innehåller flera ämnen men mest känd, Psilocybin. Denna substans har bevisad positiv effekt mot depression och PTSD. Amfetamin används inom vården för vissa koncentrations-störningar. MDMA har påvisat väldigt bra effekter för personer med PTSD och även Ketamin har visat sig vara mycket bra mot depressioner.
Så vart vill du komma med din attityd, eller rättare sagt, vad har du gjort med all din utbildning?
Senast redigerad av Yppsilon 2015-10-01 kl. 14:41.
Läs om vad jag skrev. Droger är substanser som faller inom lagstiftningen "euforiserande medel". Benämningen är likgiltig och alla substanser som ger berusning utan antagen medicinsk användning från läkemedelsverket faller in i den kategorin.
Så nu tillbaks till ämnet. Cubensis är en psykotropisk svamp som innehåller flera ämnen men mest känd, Psilocybin. Denna substans har bevisad positiv effekt mot depression och PTSD. Amfetamin används inom vården för vissa koncentrations-störningar. MDMA har påvisat väldigt bra effekter för personer med PTSD och även Ketamin har visat sig vara mycket bra mot depressioner.
Så vart vill du komma med din attityd?
Det är du som har dålig attityd.
Kan du inte acceptera att man har olika åsikter? Jag tycker det är oerhört dumt att godtyckligt säga att droger hjälper vid posttraumatisk stress exempelvis. Jag som tagit MDMA i flera år kan inte säga att det fått mig att må bättre mer än under ruset, och mycket, mycket sämre efteråt. Dessutom har jag upplevt problem med att känna lycka efter min period med MDMA och ecstacy.
De flesta menar nog för övrigt droger som fungerar som berusningsmedel när de säger droger, och inte den mer engelska definitionen som jag tycker du använder dig av.
Amfetamin- ja visst blir man koncentrerad, det blir även personer utan diagnos, det betyder inte att det är en bra drog ens för alla som har exempelvis ADHD, många kan inte ta medicinen då de får avtändningsliknande symptom när "medicinen" går ur kroppen. Psilocybin har jag också provat, den ändrade inte min psykiska status heller. Snarare var det så att alla psykedeliska droger triggade något dåligt och otäckt i mig, därför valde jag bort dem senare.
Men jag kanske är ett särskilt fall.
För att verkligen studera drogers eventuella positiva effekter måste vi jämföra med dess negativa effekter också. Så vitt jag vet finns inga riktigt bra sådana studier (men läser gärna om du känner till någon).
Därför utgår jag från mig själv och ett stort antal vänner där vissa är döda, vissa fick psykoser, vissa inte fungerar så bra i samhället av andra anledningar (de flesta har psykiska problem, vilket de kanske haft utan droger också, vem vet), vissa tar droger fortfarande. En grupp har förstås klarat sig fint trots bruk av droger under begränsad tid. Problemet är att man inte vet om det verkligen blir under en begränsad tid med substanser som orsakar fysiskt och psykiskt beroende och tolerans.
Jag tar fortfarande legala droger, jag hade hellre sluppit dem om det gick.
Jag är också egentligen i vissa fall ambivalent till cannabisbruk t.ex.
Men jag skulle aldrig rekommendera droger som ett förstahandsval mot psykiska problem eller till unga människor. Där är vi ute på mycket hal is, då det lika gärna kan förvärra problemen. Och det är väl inte direkt bra när någon uttrycker att den verkligen inte orkar längre.
Det är du som har dålig attityd.
Kan du inte acceptera att man har olika åsikter? Jag tycker det är oerhört dumt att godtyckligt säga att droger hjälper vid posttraumatisk stress exempelvis. Jag som tagit MDMA i flera år kan inte säga att det fått mig att må bättre mer än under ruset, och mycket, mycket sämre efteråt. Dessutom har jag upplevt problem med att känna lycka efter min period med MDMA och ecstacy.
Det kan jag verkligen förstå! Men de studier som gjorts har intaget av MDMA varit en gång och sedan observerat resultaten över längre tid. Att ta något under längre tid är inte alls bra, och det var inte heller det jag försökte påstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
De flesta menar nog för övrigt droger som fungerar som berusningsmedel när de säger droger, och inte den mer engelska definitionen som jag tycker du använder dig av.
Nej, jag använder mig av den definitionen som finns i propositionen till narkotika lagstiftningen inför Sveriges rikes lag.
Citat:
Amfetamin- ja visst blir man koncentrerad, det blir även personer utan diagnos, det betyder inte att det är en bra drog ens för alla som har exempelvis ADHD, många kan inte ta medicinen då de får avtändningsliknande symptom när "medicinen" går ur kroppen. Psilocybin har jag också provat, den ändrade inte min psykiska status heller. Snarare var det så att alla psykedeliska droger triggade något dåligt och otäckt i mig, därför valde jag bort dem senare.
Amfetamin använd inom vården i små doser. I likhet till problematiken du lägger fram finns det många mediciner med avvänjnings-symptomer, så jag kan inte riktigt förstå att du exklusivt väljer att rikta det mot droger.
Ja men visst, psilocybin är väldigt starkt och tar man det utan åtanke kan jobbiga problem komma ur det. Har själv tagit Psilocybin, det har varit för mig det bästa som hänt rent mentalt då jag var djupt deprimerad. Men har valt att inte längre ta det då jag inte har "tid" för flumma med mitt sinne.
Citat:
För att verkligen studera drogers eventuella positiva effekter måste vi jämföra med dess negativa effekter också. Så vitt jag vet finns inga riktigt bra sådana studier (men läser gärna om du känner till någon).
Därför utgår jag från mig själv och ett stort antal vänner där vissa är döda, vissa fick psykoser, vissa inte fungerar så bra i samhället av andra anledningar (de flesta har psykiska problem, vilket de kanske haft utan droger också, vem vet), vissa tar droger fortfarande. En grupp har förstås klarat sig fint trots bruk av droger under begränsad tid. Problemet är att man inte vet om det verkligen blir under en begränsad tid med substanser som orsakar fysiskt och psykiskt beroende och tolerans.
Jag håller med dig, men jag väljer att uteslutande lägga det i kategorin missbruk. En person som tar droger som jag och mina vänner gjorde förut var uteslutande i kategorin "missbrukare". Men jag hade även vänner som brukade det rekreationsmässigt.
Personligen tycker jag inte att man behöver ta några substanser för att behöva må bra. Men ibland kanske man måste det, och jag ville bara påpeka att droger, bara för att de är illegala, inte utesluter dem eller underställer dem läkemedel. Men respekt för alla substanser som påverkar ens sinne tycker jag man ska ha den största respekt för.
Citat:
Jag tar fortfarande legala droger, jag hade hellre sluppit dem om det gick.
Jag är också egentligen i vissa fall ambivalent till cannabisbruk t.ex.
Men jag skulle aldrig rekommendera droger som ett förstahandsval mot psykiska problem eller till unga människor. Där är vi ute på mycket hal is, då det lika gärna kan förvärra problemen. Och det är väl inte direkt bra när någon uttrycker att den verkligen inte orkar längre.
Mm jag ber om ursäkt för mitt första inlägg. För jag ser faktiskt att vi båda ser det lite ur samma ögon. TS ska ju absolut inte börja knarka bara för att försöka må bra!
Ang. droger så har jag utöver alkohol bara rökt cannabis till och från ganska många år. Sker väl en gång i halvåret numer eller något sådant, så det är nog ingen fara. Känner inget behov av det, min kick är främst löpningen. Det jag behöver i mitt liv är inga droger eller jorden-runt-resor, det är vänskap och kärlek.
Ang. droger så har jag utöver alkohol bara rökt cannabis till och från ganska många år. Sker väl en gång i halvåret numer eller något sådant, så det är nog ingen fara. Känner inget behov av det, min kick är främst löpningen. Det jag behöver i mitt liv är inga droger eller jorden-runt-resor, det är vänskap och kärlek.
Har du svårt att släppa in andra och känna dig förenad med andras sinnen?
Har du svårt att släppa in andra och känna dig förenad med andras sinnen?
Tidigare har det absolut varit så. Har liksom levt i min bubbla med enorm osäkerhet och nedstämdhet där jag trott jag varit så extremt mycket underligare än alla andra. Har växt jättemycket och är en helt annan person idag, men får ju nu betala det pris som att isolera sig innebär. Har mao inget bra socialt nätverk då jag där och då kapade allt och höll borta alla, så nu får jag börja om från 0. Sjukt läskigt men även intressant såklart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!