2015-09-30, 17:55
Medlem
Skriuws avatar
Måste pusha för dagens foliehatt, det är säkerhetstjänsterna som tränar på en total takedown inför det stundande världskriget
Citera
2015-09-30, 17:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Starta active apps manager och avsluta alla appar samt töm ramminet med den widgeten. Funkar på min samsung, oftast. Prova även att söka på flashback via google och gå in den vägen. Funkar bäst av nån anledning.
Kanon, tack för tipset. Ska prova det
Kör via laptopen nu, men gör det senare.
Citera
2015-10-01, 08:47
Medlem
SilentVictorys avatar
Nix, nada, inte ett skit fungerar.
Har ni lagt Flashback på hyllan eller?

Chatten lades ju ner runt tiden då allt strul började, och kookamunga har tydligen slutat som tekniker?

Slump eller samband? Flashback är i alla fall omöjligt att surfa på via telefonen nu för tiden - jag ger upp den biten nu.
Citera
2015-10-01, 08:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Chatten lades ju ner runt tiden då allt strul började, och kookamunga har tydligen slutat som tekniker?

Slump eller samband? Flashback är i alla fall omöjligt att surfa på via telefonen nu för tiden - jag ger upp den biten nu.

Du tror inte att felet kan ligga hos dig? Jag upplever inga som helst problem.
Citera
2015-10-01, 12:40
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du tror inte att felet kan ligga hos dig? Jag upplever inga som helst problem.
Det har fungerat strålande i alla år ända till problemet med static.flashback dök upp, och folk rapporterade samma sak.

Märke av samma problem med laptopen en dag eller två, men det löste sig när allt verkade komma igång.

Ärligt talat så vet jag inte mer vad jag kan göra.

Har du någon som helst idé vad det kan vara då? Just nu står jag helt handfallen.

Edit: Se inlägg #128 för bild.
Senast redigerad av SilentVictory 2015-10-01 kl. 12:47.
Citera
2015-10-01, 16:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag använder i princip alltid Tor, och där är det fortfarande, i skrivande stund, problem. Jag tvingas uppdatera via "New Tor circuit for this site" mycket, mycket ofta.

Att surfa "vanligt" d.v.s. utan anonymisering via t. ex. Chrome, har jag väl gjort någon enstaka gång från ett internetcafé - och där har jag inte mött några problem med flashback.
Okej. Så du har själv sett med egna ögon, jättebra. Fundera nu ett steg längre.
Citat:

Men du, förstår du inte att det är någonstans på din egen sida det krånglar? Hade detta varit något många/alla hade problem med på Flashback så hade det varit ett jävla liv.

Vilket samband menar du att dina problem har med att man lade ner chatten?

Det verkar som att det antingen ligger gammal skit sparat på något sätt hos TOR-routers(eller vad de kallas nu), att du har fipplat med "hemliga grejer" på din mobil eller något annat som du kanske kan lösa själv. Att fråga om man har lagt FB på hyllan är bara löjligt.
Citera
2015-10-01, 16:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det har fungerat strålande i alla år ända till problemet med static.flashback dök upp, och folk rapporterade samma sak.

Märke av samma problem med laptopen en dag eller två, men det löste sig när allt verkade komma igång.

Ärligt talat så vet jag inte mer vad jag kan göra.

Har du någon som helst idé vad det kan vara då? Just nu står jag helt handfallen.

Edit: Se inlägg #128 för bild.

Jo, jag vet hur det såg ut några timmar för någon vecka sedan, men det där är ju löst sedan länge. Som crillecrille ovan också säger - det måste ligga hos dig. Du kan ju inte bara klaga rakt ut.
Citera
2015-10-01, 16:23
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Men du, förstår du inte att det är någonstans på din egen sida det krånglar? Hade detta varit något många/alla hade problem med på Flashback så hade det varit ett jävla liv.

Det verkar som att det antingen ligger gammal skit sparat på något sätt hos TOR-routers(eller vad de kallas nu), att du har fipplat med "hemliga grejer" på din mobil eller något annat som du kanske kan lösa själv. Att fråga om man har lagt FB på hyllan är bara löjligt.
Hur förstår man det?
Och vad menar du med "din egen sida"?
Sedan framgår väl av tråden att ganska många drabbats, eller?
Dessutom har admin sagt att problemet i vart fall tidigare berott på Flashback.
Hur menar du att man ska fundera egentligen?
Citera
2015-10-01, 17:46
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Ibland kan det ju faktiskt vara bra att åtminstone kika en sida bak i tråden, det borde du väl veta efter alla år

Det jag menade var att allting hände i ungefär samma veva. Chatten läggs ner, kooka verkar inte finnas kvar och certifikatstrul som inte ska hända, händer.
Vem vet, det var bara en foliehattshypotes från min sida. Lägg inte för mycket vikt vid det.

Det är ju trots allt en del som fortfarande har problem, men ingen svarar ju med en lösning eller vad det beror på. Finns väl ingen anledning till att spamma trådar eller bumpa dom stup i kvarten?

Som jag skrev tidigare då, jag har provat med både standardwebbläsaren samt opera i telefonen. Inga inställningar är ändrade och något annat har jag inte gjort. Har provat å rensa cache både i telefonen och webbläsaren.

Vad mer kan jag göra? Alla andra webbsidor fungerar utan problem, det är endast flashback som strular.

Jag är faktiskt inte helt inkompetent när det gäller teknik, så någon inställning har jag knappast kommit åt utan att veta om det.

Som jag även skrev tidigare då, har du/ni någon lösning? Jag har nått en återvändsgränd, jag vet inte hur jag ska gå vidare.
Citera
2015-10-01, 18:14
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det jag menade var att allting hände i ungefär samma veva. Chatten läggs ner, kooka verkar inte finnas kvar och certifikatstrul som inte ska hända, händer.
Vem vet, det var bara en foliehattshypotes från min sida. Lägg inte för mycket vikt vid det.
Det är helt olika vevor faktiskt. Chatten lades ner i samband med ett arbete som påverkade alla servrarna och då togs beslutet att aktiviteten där var för låg för att motivera kostnaden och svårigheterna att driva den som en del av FB. Kookamunga har inte varit aktiv på ett bra tag. Certifikatet byttes ju just för att det gick ut (certifikat är ju tidsbegränsade) och det som hände då var ju att det nya inte distribuerades automatiskt till ett par webbnoder för static.flashback.org som förväntades. Därför drabbades ju ett fåtal och bara ibland. Men det löstes ganska fort.

Det sistnämnda kan ju orsakat följdproblem på några ställen ute på nätet om det finns cachat material där som är felaktigt, men det är ju inget som går att lösa från FB:s håll mer än att man bör rensa sina webbläsarcacher osv. Om man t ex kör TOR så vet man ju inte riktigt vad som sker i den exitnoden man hamnat på.

Hur som helst så behöver man inte ta på sig foliehatten. Det är helt orelaterade händelser både fysiskt och tidsmässigt.
Citera
2015-10-01, 18:19
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är helt olika vevor faktiskt. Chatten lades ner i samband med ett arbete som påverkade alla servrarna och då togs beslutet att aktiviteten där var för låg för att motivera kostnaden och svårigheterna att driva den som en del av FB. Kookamunga har inte varit aktiv på ett bra tag. Certifikatet byttes ju just för att det gick ut (certifikat är ju tidsbegränsade) och det som hände då var ju att det nya inte distribuerades automatiskt till ett par webbnoder för static.flashback.org som förväntades. Därför drabbades ju ett fåtal och bara ibland. Men det löstes ganska fort.

Det sistnämnda kan ju orsakat följdproblem på några ställen ute på nätet om det finns cachat material där som är felaktigt, men det är ju inget som går att lösa från FB:s håll mer än att man bör rensa sina webbläsarcacher osv. Om man t ex kör TOR så vet man ju inte riktigt vad som sker i den exitnoden man hamnat på.

Hur som helst så behöver man inte ta på sig foliehatten. Det är helt orelaterade händelser både fysiskt och tidsmässigt.
Alright, tack för klargörandet
Det var .chloe som var inne på det också, därav kom funderingen fram.

Men i vilket fall, har du någon aning om hur jag ska gå vidare?
Jag kör inte med TOR, har aldrig gjort.
Fungerar det ens till en telefon?

Laptopen fungerar f.ö bra, var lite strul en tag i början bara. Men det fungerar klanderfritt nu.
Men att surfa via telefonen är omöjligt stundtals.
Citera
2015-10-01, 18:44
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Alright, tack för klargörandet
Det var .chloe som var inne på det också, därav kom funderingen fram.

Men i vilket fall, har du någon aning om hur jag ska gå vidare?
Jag kör inte med TOR, har aldrig gjort.
Fungerar det ens till en telefon?

Laptopen fungerar f.ö bra, var lite strul en tag i början bara. Men det fungerar klanderfritt nu.
Men att surfa via telefonen är omöjligt stundtals.
Jag har faktiskt ingen aning, för mig fungerar det på alla enheter och på alla nät jag testat. Har du provat att rensa historik och cache i telefonens webbläsare? De statiska elementen på sidan har ju ganska lång expiry för att spara bandbredd och prestanda, så de kan ju ligga och lura i cachen ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in