Citat:
Ursprungligen postat av
Papaoutai
Du låter som vilken annan svensk tonåring som helst.
Nja, det kan jag inte hålla med om.
Jag tror att du har säkerligen någon form av autism eller aspberger.
Att ha annorlunda intressen är inget speciellt, många som har det. Bara att många följer vad man anser för normala intressen och det syns mer.
Att du däremot fastnar för alla länders flaggor och bilmärken vid endast 3 års åldern lutar det sig mot autism. Då autism har en oerhört stark sida på vissa saker men i andra saker kan det vara tvärtom.
Att dina föräldrar inte kan medge i att du är autistisk kan bero på att du är inte en stor grad autistisk.
Då de kan ha sett eller fått fördomen om hur en person med autism är och därefter jämför dem dig efter vad de har sätt.
Jag har själv adhd fått diagnos och allt. Kom ihåg att jag berätta det för min moster innan jag gjorde en diagnos. Min moster sa klart och tydligt att jag inte hade adhd.
Hon hade bilden av vad en person som har adhd var. En person som gick i min kusins klass. Däremot som autism så är adhd stort. I vissa delar så kan man ha mer problem än andra.
Om det känns bättre att få en diagnos så kan du självmant anmäla dig och se vad psykiatrin bedömer dig som.