2015-10-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Nu får du väll för fan lära dig använda hjärnan för det har du uppenbarligen inte gjort de 20 senaste åren heller.
Gå och gräv ner dig under din sten och stanna tiden där men för resten av världen rör sig tiden och saker förändras. Varför kör du bil istället för häst och vagn? Kan inte saker vara som de alltid varit?

Istället för att slänga ur dig konservativa skitfloskler kan du ju berätta varför du är mot namnbytet i sak. Vad kommer bli sämre för dig?

För helvete!!

Du kan väl komma med riktiga argument istället för att tjura tillbaka. Att kalla mig konservativ gammal gubbe underlättar ju inte om du vill försöka ändra min åsikt.

Inse att vissa saker är bra som de är och inte behöver ändras. Ändra istället det som inte är bra, det som är trasigt. Finns ingen anledning att laga något som är helt.
Citera
2015-10-01, 13:38
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbiten
Du kan väl komma med riktiga argument istället för att tjura tillbaka. Att kalla mig konservativ gammal gubbe underlättar ju inte om du vill försöka ändra min åsikt.

Inse att vissa saker är bra som de är och inte behöver ändras. Ändra istället det som inte är bra, det som är trasigt. Finns ingen anledning att laga något som är helt.

Visst behöver man inte laga saker som inte är trasiga. Men vad har det med att ett företag köper upp en del av ett annat företag att göra?

Ändra det som inte är bra? Tror du att det är samma människor som köpte upp Statoil retail som bestämmer ifall det ska vara fred på jorden eller?
"Hmm.. vi kan antingen få ett slut på konflikten i Kongo en gång för alla eller byta namn på Statoilmackarna i norden.. okej Circle K it is"
Citera
2015-10-01, 13:42
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Circle K är grymt obehagligt och jobbigt att säga, blev nästan utbränd nu när jag provade.
Tankarna dras dessutom till Leila K.
Tankarna (ha!) går även mot circle jerk vilket också är lite oroande. Statoil har ett härligt ryssklingande och auktoritärt namn och det är synd att det kommer försvinna.
Citera
2015-10-01, 15:52
Bannlyst
Hur kommer ni att uttala det nya namnet: "Cirkel K" på svenska? Eller kanske bara K? Jag tvivlar på att vi kommer att åka och tanka på "Circle K" med engelskt uttal; inte många säger ju "Q-Eight".
Citera
2015-10-01, 15:55
Medlem
Vem reflekterar ens över namnet Swedbank idag.
Citera
2015-10-01, 16:10
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanal
Vem reflekterar ens över namnet Swedbank idag.
Skillnaden är ju att både Swedbank och Statoil är lätt att uttala och inte har 342 stavelser.
Citera
2015-10-01, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Skillnaden är ju att både Swedbank och Statoil är lätt att uttala och inte har 342 stavelser.

Sväddbank eller Sweedbänk? Sta:toil eller Stattoil? Inte helt givet!
Citera
2015-10-02, 10:05
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Personligen kommer jag omedelbart att kalla kedjan för "CirclejerK" hädanefter. Sånt som händer.
Citera
2015-10-02, 15:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Personligen kommer jag omedelbart att kalla kedjan för "CirclejerK" hädanefter. Sånt som händer.

Fan vad häftig du är.

Ser framför mig hur du står på jobbet och berättar för ekonomiansvarige att du tankade med företagskortet på CirclejerK". Riktigt ballt.
Citera
2015-10-02, 18:32
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fan vad häftig du är.

Ser framför mig hur du står på jobbet och berättar för ekonomiansvarige att du tankade med företagskortet på CirclejerK". Riktigt ballt.

Ingen svensk vet vad jerk betyder...
Citera
2015-10-02, 20:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Nu får du väll för fan lära dig använda hjärnan för det har du uppenbarligen inte gjort de 20 senaste åren heller.
Gå och gräv ner dig under din sten och stanna tiden där men för resten av världen rör sig tiden och saker förändras. Varför kör du bil istället för häst och vagn? Kan inte saker vara som de alltid varit?

Istället för att slänga ur dig konservativa skitfloskler kan du ju berätta varför du är mot namnbytet i sak. Vad kommer bli sämre för dig?

För helvete!!

Lugn nu.
Kan det kanske vara så att Sverige förändras och försvinner i sådan takt att man av rädsla klamrar sig fast vid allt man är van vid och känner någon slags trygghet med/i ?

Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Hur kommer ni att uttala det nya namnet: "Cirkel K" på svenska? Eller kanske bara K? Jag tvivlar på att vi kommer att åka och tanka på "Circle K" med engelskt uttal; inte många säger ju "Q-Eight".
Gissar på att det blir "K" (kej) i folkmun.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-10-02 kl. 21:05.
Citera
2015-10-03, 05:41
Medlem
Jag slutade tanka på Statoil när de döpte om sitt bränsle till "miles". Larvigt kan tyckas men vilket jävla uselt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in