Citat:
Ursprungligen postat av
virablatira
Nej, att religion är ett krigsverktyg. Och jag nämnde även moder Teresa om du tänker påpeka att tibetanska munkar tränar stridskonst.
De tränar sig ev. i att andligen undvika, att ses som statusjägare, (men jag är inte övertygad om det alls) medan status.. vad är status? status kan ju vara mycket, så lätt att missförstå här, och så är det 18-års -kriterie här på fl.b. hur det är med fejan, där finns fler filter, numera.
men här, inga alls. alla är misnt 18 år i skallen här, medan tibet och tibetanerna, har en djupt annporlunda religion, än den abrahamitiska som talar om en monogud, som samtliga ska respektera, och det om något är ju enl mig, oerhört fatalt att ha inskrivet i lagtext, att vilken virrpanna som helst, så länge den "tillhör" islam, därmed är att ses som "bara allmänt religiös" varför islam, DÄRMED inte ska kunna kritiseras.
det är cliffhangers, med mycket infekterade förvecklingar, ur de perspektiv som jag haft och har till förfogande.
... men visst kan också jag vidga mig, och låtsas att flashback är en akademisk plantskola, men det går inte, fast jag försöker.
OECD och liknande institut, har sina värdeparametrar, t.ex rätten att livnära sig på samhällen som de själv inte känner för, att orka ta ansvar för. Och att det ses feodala tendenser i hur feodal.ideologin, får kraftiga uppsving och helst, inte ska behöva tyna-bort... tänk så hemskt om feodala kadaverdiscipliner skulle behöva fade away.. och inte ens ges gehör, när det ju är så trevligt att ha service omkring sig, när man är feodalistprincipiellt betuttad. Att ha alldeles egna tjänare, att t..o.m tolka åt sig.
Men nej, jag ser inte herr Dalai Lama, som en kung. Det var inte det jag menade. Enbart att tibetaner är lika insyltade eller begivna i industrialism, som ingalunda är över i nån slags postindustrialism, särskilt inte sett i hur stor del av världen, tillämpar klockverken som värderingsinstrument i hur önskade de är, samt hur icke-önskansvärda de är.
Snälla di, Shanghai och Singapore, finns inga lamor där alls? Kina.. alla lamor där helt bortkopplade från ekonomins aktieplaceringar med vars 30 bevakare? i börsverksamheter?
Säger inget om lamor, mer än att de i Californien iaf slipper jobba, de jobbar när de KÄNNER för det. det som det handlar om. som jag menade. när en som enligt sig själv hittat sin båt att ro i, då undviker den allt mer och mer, att jobba för andra mer än sig själv, det är tendentiöst karaktäristiskt för mänskliga individer, lamor inkluderade.
Kinas historia, är extrem-diktatorisk, lamorna drabbades.. och det kan vara så om man ska dra paralleller med häften, att muslimer.. också iaf många, står offer att som mänskliga individer, har drabbats av en ganska så förvriden gudsförklaring, som yttrar sig i att religionen faktiskt är vad muslimer skapar, man skapade förtryck av sådant slag, att det förbryllar mig. om det inte förbryllar dig, i hur ilsam skiljer sig ifrån kristet leverne, så får jag beklaga.
inget ont om muslimer, men islam med sina toppridare, är lite för extremt för att ses som vilken religion som helst.
och som vanligt, drar jag fram sadismen, som muslimer faktiskt ACCEPTERAR och t.o.m skickar folk att budskapa om att inte hänga-upp-sig-vid. lite väl underligt. bara det, att man är otroligt ignorant för det där med common sense. som verkar vara ett stridbart "uttryck" liksom common sense, är något man bara drar runt med för att det låter lite fräckt?