2015-09-30, 03:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har själv aldrig mött Gud vad jag vet.

Men du "snackar" ju med honom iblant??
Citera
2015-09-30, 04:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
Det funkar tyvärr inte så. Hävdar man något så får man vara beredd att backa upp det med källor om man ska bli trodd. Har du inte hängivenhet nog för detta kanske du ska vända dig till nämsta gymnasieklass i filosofi - det är ungefär på den nivån du argumenterar just nu.
Jo det funkar visst så.

Du förväntas besitta ett visst mått av egen kunskap och kunna ta reda på de mest basala kunskaperna i ämnena själv. Annars kan du inte föra en debatt över huvud taget. Se på ditt inlägg.
Citat:
Det funkar tyvärr inte så.
Källa till det?
Ad hoc resonemang, omformulera.
Citat:
Hävdar man något så får man vara beredd att backa upp det med källor om man ska bli trodd.
Källa på det.
dubbla ad hoc resonemang, omformulera.
Halmgubbe.
Felaktig kombination.
Citat:
Har du inte hängivenhet nog för detta kanske du ska vända dig till nämsta gymnasieklass i filosofi - det är ungefär på den nivån du argumenterar just nu.
Källa på det.
dubbla ad hoc resonemang, omformulera.
Felaktig kombination.
Argumentum ad verecundiam
Halmgubbe.
Misstänkliggörande.

Detta är de argumentationsfel jag vid en snabb koll på ditt inlägg fann, tänker du korrigera dem nu när jag påpekat korrekt att de finns där eller tycker du att ditt inlägg är så självskrivet att det inte behövs? Om du inte tänker göra det varför "kräver" du att jag skall behöva sitta klippa och klistra från 20 sidor "att upphovsmannen saknas"? Eller tycker du rent av att det är bättre att man förväntas kunna ha/leta upp den mest basala kunskapen själv.

Så nej det är inte jag som för en barnslig retorik.
Jag är bara en vuxen som säger nej till curlingbarns krav på att bli servade in i absurdum.
Korrigera ditt löjliga inlägg nu då, och svara upp på de krav du ställer på andra.
Senast redigerad av MeanME 2015-09-30 kl. 04:25.
Citera
2015-09-30, 04:20
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Har Paulus erkänt att han inte har skrivit alla 13 breven i bibeln, " 3 är erkända förfalskningar "
När då ?
Du är inte medveten om att folk döms trots sitt nekande?
Behöver inte ha Paulus uttalande alls för att konstatera att vissa är förfalskade.
Dags att växa upp lite i retoriken kanske?
Senast redigerad av MeanME 2015-09-30 kl. 04:35.
Citera
2015-09-30, 04:27
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Är du helt jävla bränd?
mitthopp har åkt på så in i helvete retoriskt med stryk så hen har fått en mental kortslutning.
Senast redigerad av MeanME 2015-09-30 kl. 04:31.
Citera
2015-09-30, 04:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Ganska mycket, evangelierna är inte skrivna av lärjungarna eftersom de var anonyma i hundratals år. Av Paulus (13?) brev är 3 erkända förfalskningar, och 3-4 andra brev med stor sannolikhet förfalskningar. Av NT 27 brev är åtminstone 11 förfalskningar. Det är bara att kolla upp, men det tänker du inte göra, du är inte kapabel.
Det finns 7 du kan hävda är något så när genuina.
Men det finns tecken på att även de kan ha blivit editerade.
Men säg 7 för att vara generös.
Resten av NTs skrifter kan du resa frågetecken kring.
Senast redigerad av MeanME 2015-09-30 kl. 04:51.
Citera
2015-09-30, 04:50
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
MeanMe är kanske retorisk tuff, men han brukar inte gå över gränsen för det "falsifierbara".
Tack för det, och nej det finns ingen anledning att hitta på argument kring bibeln, det finns så mycket att kritisera kring dess autenticitet att det redan är ett veritabelt smörgåsbord som det är om man bara håller sig kring det som är rimligt att ifrågasätta som hur fattiga arameiska analfabeter helt plötsligt kunnat skriva evangeliets böcker på skolad grekiska.
Kanske tagit kvällskurser eller pluggat på komvux i Jerusalem vem vet...

Eller så är de påhittade.
Citera
2015-09-30, 08:50
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
mitthopp har åkt på så in i helvete retoriskt med stryk så hen har fått en mental kortslutning.

Mental istid.
Citera
2015-10-01, 14:49
Bannlyst
Klart att berättelserna i Bibeln utgör historiska fakta. Bibeln ger en bra inblick i hur världen skapades och hur folk levde i mänsklighetens barndom. Och sen tycker jag att folk borde titta på Jesus och Josefin, en väldigt bra TV-serie som visar hur världen kunde ha sett ut om inte kristendomen funnits. Att människan däremot skulle ha utvecklats från en apa och att världen skapats av en "stor smäll" låter helt befängt i mina öron.
Citera
2015-10-01, 15:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-Ivraren
Klart att berättelserna i Bibeln utgör historiska fakta. Bibeln ger en bra inblick i hur världen skapades och hur folk levde i mänsklighetens barndom. Och sen tycker jag att folk borde titta på Jesus och Josefin, en väldigt bra TV-serie som visar hur världen kunde ha sett ut om inte kristendomen funnits. Att människan däremot skulle ha utvecklats från en apa och att världen skapats av en "stor smäll" låter helt befängt i mina öron.
Trams, det finns det inga belägg för över huvud taget.
Citera
2015-10-01, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Trams, det finns det inga belägg för över huvud taget.

Hur mycket belägg finns det för att människan skulle ha utvecklats från en gorilla då?
Citera
2015-10-01, 15:12
Medlem
Citat:
Hur mycket belägg finns det för att människan skulle ha utvecklats från en gorilla då?
inga alls vad jag vet
Citera
2015-10-01, 15:14
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ja men hallå, har du åldern inne för detta forumet?

Vad har bibelns historiska grund för något att göra med att som du till och med felaktigt hävdar att människan skulle ha utvecklats från gorillan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in