Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
En sak som jag nämnt tidigare är väl spara extra pengar för att faktiskt man behöver pengarna till, alltså användas till vad de skall användas till .
Men när du frågar om investera pengar och sånt där för att sen chilla på soc, så kan du ju faktiskt åka dit . Sen om du har pengar så varför ska du gå till socialen allt de gör är att begränsa dina tillgångar inte direkt göra dig rik, du kan bli återbetalningskyldig istället och värre saker . Varför såna här dumma mastermind planer?
Det är inte TS utan hans stackars stackars vän som råkat i skiten
Har man cash söker man inte bidrag det finns så jävla mycket ryggradslösa jävlar här i Sverige så man blir spyfärdig och då menar jag både etniska Svenskar och dom "där" ensamkommande barnen...
Jag har själv som jag tidigare skrivit i tråden i en jävligt svår stund levt upp alla mina besparingar på straxt över 300k säkert mer om man räknar på vissa saker men jag står fast vid och lever enligt detta att man ska fan inte ha en spänn i bidrag om man inte behöver det.
Barnbidrag går inte att avskriva sig ifrån tydligen så där kan man inget göra men soc o bostadsbidrag osv inte en spänn ska man ha om man kan gå på egen maskin!
Jag är nog extrem här men när jag var sjukskriven en gång för en motorcykelskada som varade under tre månader där jag inte kunde jobba så sjukskrev jag mig inte hos försäkringskassan och kasserade då alltså ut 0:-
Det var jag själv som ställt till det och jag själv som fick betala, men som sagt här är jag nog rätt så extrem åt det DUMMA hållet!