2015-09-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
I existensminimum ingår flera saker som t.ex kläder, mat, hygien m.m.
Har du bra kläder sedan tidigare, möjlighet att handla i billiga butiker där du bor eller fiska / jaga samt nöjer dig med någon billig tvål så kan det finnas ett litet utrymme till sparande vissa månader men alla har inte dessa möjligheter och resurser vilket gör att hela bidraget går åt istället.

Men då är det inte existensminimum, allt som ägs ska dras av eller säljas om värdet finns.
Jagar du eller liknade så är ju det ett form av jobbande och bör dras av.
Summa summarum bör alla inköp krävas görs med kort och det som blir över dras av nästkommande bidrag. Alternativt matkuponger.
Rökning skall inte vara möjligt.
Citera
2015-09-30, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Fan, kan man inte köpa värdepapper med kontanter på nåt sätt då? Jag känner mig fett rookie just nu. Men det känns ju logiskt att man skulle kunna göra det.

Typ köpa investor/Telia/Astrazeneca för 10.000 vardera sen bara chilla.

Sen när man får jobb kan man casha ut skiten , alternativt sälja det till nån man känner.

En sak som jag nämnt tidigare är väl spara extra pengar för att faktiskt man behöver pengarna till, alltså användas till vad de skall användas till .
Men när du frågar om investera pengar och sånt där för att sen chilla på soc, så kan du ju faktiskt åka dit . Sen om du har pengar så varför ska du gå till socialen allt de gör är att begränsa dina tillgångar inte direkt göra dig rik, du kan bli återbetalningskyldig istället och värre saker . Varför såna här dumma mastermind planer?
Citera
2015-09-30, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
En sak som jag nämnt tidigare är väl spara extra pengar för att faktiskt man behöver pengarna till, alltså användas till vad de skall användas till .
Men när du frågar om investera pengar och sånt där för att sen chilla på soc, så kan du ju faktiskt åka dit . Sen om du har pengar så varför ska du gå till socialen allt de gör är att begränsa dina tillgångar inte direkt göra dig rik, du kan bli återbetalningskyldig istället och värre saker . Varför såna här dumma mastermind planer?

Det är inte TS utan hans stackars stackars vän som råkat i skiten

Har man cash söker man inte bidrag det finns så jävla mycket ryggradslösa jävlar här i Sverige så man blir spyfärdig och då menar jag både etniska Svenskar och dom "där" ensamkommande barnen...

Jag har själv som jag tidigare skrivit i tråden i en jävligt svår stund levt upp alla mina besparingar på straxt över 300k säkert mer om man räknar på vissa saker men jag står fast vid och lever enligt detta att man ska fan inte ha en spänn i bidrag om man inte behöver det.

Barnbidrag går inte att avskriva sig ifrån tydligen så där kan man inget göra men soc o bostadsbidrag osv inte en spänn ska man ha om man kan gå på egen maskin!

Jag är nog extrem här men när jag var sjukskriven en gång för en motorcykelskada som varade under tre månader där jag inte kunde jobba så sjukskrev jag mig inte hos försäkringskassan och kasserade då alltså ut 0:-

Det var jag själv som ställt till det och jag själv som fick betala, men som sagt här är jag nog rätt så extrem åt det DUMMA hållet!
Senast redigerad av KaNacksving 2015-09-30 kl. 22:37.
Citera
2015-09-30, 22:34
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

Nej, jag kan inte åka dit för att jag frågar om hur man kan investera/tvätta pengar. Det går under kategorin yttrandefrihet, lilla du.
Om jag däremot planerade att göra olagliga saker, kom med inviter att "knulla staten i röven" tillsammas osv. så skulle det kunna klassas som uppvigling.
Försök inte spela smart din fucking jävla pajas! Jag snackar ut dig på två sekunder. Du har inte en chans.

Dessutom är detta Flashback, vafan vill du?

Anyways, svar på din sista fråga. Varför har jag såna här dumma mastermindplaner. Svaret blir, skit i det du!
Citera
2015-09-30, 22:39
Bannlyst
Citat:
Nej, jag kan inte åka dit för att jag frågar om hur man kan investera/tvätta pengar. Det går under kategorin yttrandefrihet, lilla du.
Om jag däremot planerade att göra olagliga saker, kom med inviter att "knulla staten i röven" tillsammas osv. så skulle det kunna klassas som uppvigling.
Försök inte spela smart din fucking jävla pajas! Jag snackar ut dig på två sekunder. Du har inte en chans.

Anyways, svar på din sista fråga. Varför har jag såna här dumma mastermindplaner. Svaret blir, skit i det du!

Sån jävla luffare otrevlig precis som den jävla vitskit du är, du har inte besvarat mina senaste poster i den här tråden för du kan inte, Usch Spott tvi och en spark i ansiktet skulle du ha!

Usch jag ryser, jävla äckel!

Du använder "lilla du" i någon form av whitetrashhärskarteknik stryk borde du ha!
Senast redigerad av KaNacksving 2015-09-30 kl. 22:42.
Citera
2015-09-30, 22:41
Bannlyst
Citat:

Du missförstår att jag menar du kan åka dit på utförande inte på att fråga hur de fungerar, du kanske skulle skriva en roman och behöver lite efterforskningar hur sånt blir realistiskt. Men socialbidrag är ju bara idiotiskt de är som sagt inte något sätt du knullar staten utan att du får gå och ansöka pengar varje månad och visa upp deklarationen då och då du blir ständigt kontrollerad så ifall du skall leva lyxliv på bidragspengar så är väl socialen ett jävla idiotiskt val , med tanke på hur jävla lite pengar du får ut där så pratar du inte om tvätta pengar.

Spegel på dig.
Citera
2015-09-30, 22:45
Medlem
Elvislever241s avatar
Jag du får spara pengar när du går på socialen har skjälv frågat socialen och fått det bekräftat har för mig max beloppet var 9000 kr .
däremot får du inte ha sparade pengar 1 ggr du söker socialbidrag då du måste vara helt utfattig för att bli beviljad bidrag, men det vet du nog.
Citera
2015-09-30, 22:47
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNacksving
Som sagt här är jag nog rätt så extrem åt det DUMMA hållet!

Ja, du verkar inte som den vassaste kniven i lådan.
Citera
2015-09-30, 22:48
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Jag du får spara pengar när du går på socialen har skjälv frågat socialen och fått det bekräftat har för mig max beloppet var 9000 kr .
däremot får du inte ha sparade pengar 1 ggr du söker socialbidrag då du måste vara helt utfattig för att bli beviljad bidrag, men det vet du nog.

Oh Fan va otippat! Haha. Tack för hjälpen då
Citera
2015-09-30, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ja, du verkar inte som den vassaste kniven i lådan.

I dina snyltkretsar så ja, men i min person så står jag rak i ryggen!

Prova det någon gång!

MEN jag håller med om att jag tar det till det extrema och ska nog sjukskriva mig nästa gång jag klotar i på motorcykeln!

Edit: Känns ändå skönt att jag ALLTID kunnat försörja mig själv, känns bra!
Citera
2015-09-30, 22:51
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241

Men, några funderingar. Är detta beroende på kommunen man bor i? Jag vet att många småsaker skiljer sig. Tex får man i vissa kommuner TV-bidrag, betalt internet och liknande. Så det varierar.

Sen vet jag även att man numera har rätt att jobba litegrann när man går på bidrag, och ändå behålla en del av kakan man dragit in. Alltså som en extra summa utöver sitt fullvärdiga bidrag.

Det är en jävla djungel med regler som ändras hela tiden. Men det var bra nyheter , om du har rätt.

Så max insättning 9 laxar per år ? Känns lite luddigt. Hur vet du detta förresten? Går du på soc ?
Citera
2015-09-30, 23:03
Bannlyst
Citat:
Du är som en jobbig hundvalp som vägrar sluta bjäbba. Men ändå kan man inte sluta älska den Jag säger såhär, Ha en trevlig kväll!

Detsamma ta vara på dig, en vacker dag kanske du kan se tillbaka på denna diskussionen i denna tråden och se hur rätt jag hade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in