2015-08-27, 14:17
Medlem
serotonins avatar
Tror bestämt det är dags för ett par nya blåjeans. Inget pretto utan gamla hederliga Levi's eller liknande av klassiskt snitt. Vilken är den mest prisvärda butiken i Göteborg för detta?
Citera
2015-08-27, 18:56
Medlem
Någon med erfarenhet av Paul Smith jeans? Är intresserad av att köpa ett par. Har tyvärr ingen möjlighet att prova i min stad därför jag frågar er här.

Hur är dem i storlekarna? Tighta över låren? Bra kvalité?
Citera
2015-08-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Tror bestämt det är dags för ett par nya blåjeans. Inget pretto utan gamla hederliga Levi's eller liknande av klassiskt snitt. Vilken är den mest prisvärda butiken i Göteborg för detta?

Solo har ju ett ok utbud. Annars Levis mitt emot.
Citera
2015-09-12, 16:55
Medlem
Är det någon som vet vilka jeans Justin Bieber har på denna bild? dem sjukaste brallorna jag skådat!!

https://instagram.com/p/4f7svqgvt2/?taken-by=justinbieber
Citera
2015-09-20, 18:39
Medlem
BlueMarlins avatar
Någon som vet vad den "raka" modellen av levis 508 heter?
Citera
2015-09-20, 21:14
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin
Någon som vet vad den "raka" modellen av levis 508 heter?
Regular taper?
Citera
2015-09-27, 14:35
Medlem
regndroppens avatar
Vart hittar man schyssta slim fit jeans i Stockholm till hyfsat pris? Tänkte typ lee ToS Nudie.
Citera
2015-09-27, 18:08
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Vart hittar man schyssta slim fit jeans i Stockholm till hyfsat pris? Tänkte typ lee ToS Nudie.
Vad menas med hyfsat pris? Lee för 900-1200 tycker jag är bra priser och Nudie, 1000-2000. Räkna med de priserna om du vill ha ett par kvalitéts jeans, Nudie hittar du på Jakobsbergsgatan och Lee och andra märken hittar du på te.x Carlings, just Carlings på Drottninggatan måste ha den mest kunniga personalen i Stor-Stockholm.
Citera
2015-09-30, 10:36
Medlem
lugna ner digs avatar
Får alltid hål i skrevet på jeansen och det märks så tydligt när det börjar slitas just där efter ett tag i jeans i rå denim. Är selvedge bättre för detta? Sjukt trött på det.
Är också jävligt trött på att mina nya skor inte funkar till senaste jeansen jag försöker få en snygg fade på. Så dom får vänta ett tag.
Citera
2015-09-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Får alltid hål i skrevet på jeansen och det märks så tydligt när det börjar slitas just där efter ett tag i jeans i rå denim. Är selvedge bättre för detta? Sjukt trött på det.
Är också jävligt trött på att mina nya skor inte funkar till senaste jeansen jag försöker få en snygg fade på. Så dom får vänta ett tag.

Nej, Selvagejeans kommer inte att hålla märkbart bättre. Mina brukar hålla 6 månader i skrevet, sen in för lagning. Har använt mina ganska exakt ett år och skrevet håller fint fortfarande, efter lagning. Notera att jag använt jeansen minst 320 dagar. No shit.
Citera
2015-09-30, 20:45
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Nej, Selvagejeans kommer inte att hålla märkbart bättre. Mina brukar hålla 6 månader i skrevet, sen in för lagning. Har använt mina ganska exakt ett år och skrevet håller fint fortfarande, efter lagning. Notera att jag använt jeansen minst 320 dagar. No shit.
Är det bara jag som aldrig tagit sönder ett par jeans, vare sig skrevet eller någon annan stans..?
Citera
2015-09-30, 21:06
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Aldrig ens tänkt på att laga. Lämnar du in jeansen till en vanlig skräddare? Vad kostar det ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in