2012-08-10, 23:18
Medlem
Mederys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Casey
Köpte ett par Diesel Larkee för sisådär 6 månader sen och de satt perfekt men nu efter ett par tvättar så sitter de inte så bra längre.. dessutom har det blivit något slags kladdig/klibbig yta vid arslet samt vid framfikorna.. (wtf?.. någon annan som har stött på liknande "problem"?).. ingen aning hur de har gått till egentligen, kan inte minnas att jag har rullat runt i smör på sistonde.

Hur som helst, dags för ett par nya jeans känns det som.. , har väl mest sneglat åt Nudie men det mesta går nog bra utöver det. Skulle vilja ha något som sitter liiite baggy som tex. Larkee modellen ovan, några tips?
Aaa, diesels jeans är väl inte o hänga upp i granen längre. Förut så kändes de som om de höll bra kvalitet, men jag vet inte längre :/.

Nudies två modeller Sharp Bengt och Average Joe är väl åt baggy hållet lite båda två.
Citera
2012-08-11, 13:14
Medlem
John.Caseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medery
Aaa, diesels jeans är väl inte o hänga upp i granen längre. Förut så kändes de som om de höll bra kvalitet, men jag vet inte längre :/.

Nudies två modeller Sharp Bengt och Average Joe är väl åt baggy hållet lite båda två.

Det verkar inte bättre än så.. :/

Tack för tipset! Sticker ner till Solo nästa vecka och ser vad som finns. Blir nog ett par Average Joe och eventuellt ett par svarta Slim Jim..
Citera
2012-08-13, 21:25
Medlem
Benyameans avatar
Blev sjukt besviken när jag insåg att denna tråd inte var för oss som gillar stora jeans (loose fit/baggy).

Nu vet ni iaf vad jag tycker om.
För tillfället är mina favoritjeans ett par gamla Levis Engineered 10th. Blev lite ledsen när jag hörde att de har slutat med alla Engineerd-modellerna.

Annars gör Carhartt (både den Amerikanska work wear avd och den Europeiska Street avd), Fox och Evisu ingen som gillar loose fit besviken.

Edit: Fan vad jag stavar efterblivet idag...
Citera
2012-08-15, 18:54
Medlem
John.Caseys avatar
Kom precis hem från Solo, det blev ett par Slim Jim, sitter perfekt! Average Joe var lite för baggy för min smak. Blir ett par svarta Slim Jim om en vecka eller så..
Citera
2012-08-15, 20:47
Medlem
1.1s avatar
Funkar jeans på krogen/klubben med en skjorta?
Citera
2012-08-15, 20:48
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Funkar jeans på krogen/klubben med en skjorta?
Funkar? Det är väl snarare standard idag.
Citera
2012-08-16, 17:52
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Funkar? Det är väl snarare standard idag.

Låter bra. Spelar väl inte någon roll vad för jeans?
Citera
2012-08-16, 18:30
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Låter bra. Spelar väl inte någon roll vad för jeans?
Sådana här är att föredra framför sådana här, speciellt om du vill använda en skjorta av ett mer klassiskt snitt på överdelen. Satsa på ett par (blå) i rådenim eller rinsed wash med inte alltför låg midja. Tips på sådana hittar du lite överallt i den här tråden
Citera
2012-08-16, 19:12
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Sådana här är att föredra framför sådana här, speciellt om du vill använda en skjorta av ett mer klassiskt snitt på överdelen. Satsa på ett par (blå) i rådenim eller rinsed wash med inte alltför låg midja. Tips på sådana hittar du lite överallt i den här tråden

Jag tror det är sådana här jag har. Och en skjorta av klassiskt snitt.
Citera
2012-08-16, 20:21
Medlem
Mederys avatar
Citat:
Jag tror det är sådana här jag har. Och en skjorta av klassiskt snitt.
De där jeansen är helt okej och funkar lätt på krogen.
Senast redigerad av Medery 2012-08-16 kl. 20:32.
Citera
2012-08-20, 15:34
Bannlyst
Vart fan kan man hitta bra och fina jeans till ett resonligt pris nuförtiden? Jag vill ha snygga rivna/casual jeans som man kan använda ute på stan och på krogen och kravet är väl inget svart och att jeansen ska sitta bra vid vaderna. Ett resonligt pris för mig är 600-800 kronor. Tack.
Citera
2012-08-20, 18:02
Medlem
DrGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banega
Vart fan kan man hitta bra och fina jeans till ett resonligt pris nuförtiden? Jag vill ha snygga rivna/casual jeans som man kan använda ute på stan och på krogen och kravet är väl inget svart och att jeansen ska sitta bra vid vaderna. Ett resonligt pris för mig är 600-800 kronor. Tack.

Går ju inte att svara på alls. Hur ska vi veta hur dina ben ser ut?

Sen så ska man inte ha rivna jeans på krogen!

Men med dina krav skulle jag rekommendera JC, de har alla typer av jeans i alla prisklasser (från 400-1000+)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in