2015-09-30, 18:55
Medlem
WalterNeffs avatar
http://www.sydsvenskan.se/malmo/kvinna-pakord-av-buss-pa-gustav-adolfs-torg/

"Olyckan inträffade på eller nära ett övergångsställe vid Gustav Adolfs torg, utanför Bishops Arms. Kvinnan ska ha klämts fast med mellangärdet under ett av ledbussens däck och förlorat medvetandet.

– Vi gör någon sorts losstagning och personen förs omgående iväg med ambulans, säger Mats Nilsson, vakthavande befäl på Räddningstjänsten Syd.

Många vittnen på plats har sett olyckan. Bussens framruta är spräckt. Bussföraren chockades svårt och tas omhand av ambulanspersonal."

Jag undrar, kan man verkligen överleva efter minst tio minuter efter att ha haft tyngden av en buss och ett bussdäck över mellangärdet? Krosskada på framrutan dessutom, så det måste ha varit en rejäl smäll innan hon hamnade under bussen.
Citera
2015-09-30, 19:04
Medlem
Ännu en busschafför i Malmö som klantar sig (och kommer att skylla på stress).

Polisen står i vanlig ordning och pillar sig i röven. Borde vara dags att sätta in någon form av punktbevakning av trafikvett på busschafförer snart, när kan jag läsa om en sådan insats på Polisens hemsida.
Citera
2015-09-30, 19:08
Medlem
WalterNeffs avatar
Hon måste ha gått över övergångsstället, vilket innebär att chauffören inte hade någon uppmärksamhet under körningen. Dör hon så blir det grov vårdslöshet i trafik, och vållande till annans död. Med tanke på skadorna på bussen måste det ha gått rejält fort. Och så fort ska dom inte köra över torget. Eftersom det just rör sig väldigt mycket folk i området. Det här ser illa ut för chauffören. För att inte tala om offret. Jag undrar som sagt om man överhuvudtaget överlever efter att ha fått en buss över sig.
Citera
2015-09-30, 19:10
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
http://www.sydsvenskan.se/malmo/kvinna-pakord-av-buss-pa-gustav-adolfs-torg/Kvinnan ska ha klämts fast med mellangärdet under ett av ledbussens däck och förlorat medvetandet.

Hon lär ju vara stendöd, tyvärr.
Citera
2015-09-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Hon lär ju vara stendöd, tyvärr.
Mkt troligt, också med tanke på att de körde iväg med henne direkt.

De brukar annars vara Stay and Play som gäller, dvs stabilisera etc. Nu fanns den många vittnen och det såg nog ganska grisigt ut. Brandkåren verkar spola rent på en av bilderna.
Citera
2015-09-30, 19:46
Medlem
Minipaxs avatar
Fälgen på hjulet ser ju ganska tilltuffsad ut, kan väl omöjligen vara en människokropp som orsakat det?
Bussen måste ha kört in i något annat när chaffisen väjde, om han nu gjorde det?
Citera
2015-09-30, 20:19
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
– Hon är livshotande skadad, säger Thomas Nilsson vid region Skånes pressjour strax före klockan åtta på onsdagskvällen.

Detta var ca 1,5 timmar efter olyckan så än finns det hopp.

Många busschaufförer i Malmö kör som tattare, skrämmande att de ens fått körkort.
Citera
2015-09-30, 20:22
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Fälgen på hjulet ser ju ganska tilltuffsad ut, kan väl omöjligen vara en människokropp som orsakat det?
Bussen måste ha kört in i något annat när chaffisen väjde, om han nu gjorde det?

Jag funderade på om dom har försökt lyfta upp hjulet med något, och det är därför fälgen är skadad? Typ, använt en hävstång för att bända upp hjulet.
Citera
2015-09-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag funderade på om dom har försökt lyfta upp hjulet med något, och det är därför fälgen är skadad? Typ, använt en hävstång för att bända upp hjulet.

Ja, en människa gör inget på en bussfälg. Jag fick en bil rakt in i fälgen på min buss en gång. Bilen ordentligt ihoptryckt medan jag utan problem kunde köra därifrån efteråt.
Citera
2015-09-30, 21:43
Medlem
crusades avatar
Sen är ju vissa fotgängare mer än lovligt korkade också, en del tror att de är osårbara på ett övergångsställe.
Går med sina j-vla lurar på öronen utan att se sig för

Men visst, det ser mörkt ut för busschauffören i detta fallet, kanske i dubbel bemärkelse...
Citera
2015-09-30, 22:00
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Sen är ju vissa fotgängare mer än lovligt korkade också, en del tror att de är osårbara på ett övergångsställe.
Går med sina j-vla lurar på öronen utan att se sig för

Men visst, det ser mörkt ut för busschauffören i detta fallet, kanske i dubbel bemärkelse...
Nu var ju kvinnan 45år och vid ett övergångsställe så jag tvivlar lite på hörlursteorin. I Stockholm är ju nästan varannan busschaufför Somalier och 9 av 10 sådana kör som jävla idioter så jag vet vad jag skulle lägga mina pengar på om olyckan skett i huvudstaden. Hur det ser ut i Malmö vet jag inte
Citera
2015-09-30, 22:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Nu var ju kvinnan 45år och vid ett övergångsställe så jag tvivlar lite på hörlursteorin. I Stockholm är ju nästan varannan busschaufför Somalier och 9 av 10 sådana kör som jävla idioter så jag vet vad jag skulle lägga mina pengar på om olyckan skett i huvudstaden. Hur det ser ut i Malmö vet jag inte
Andelen araber är högre. Annars ser det ungefär likadant ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in