2015-09-30, 14:41
Medlem
Förvisso bra att Ryssland går in och aktivt bekämpar terrorismen, men problemet är att ryssarna vill skydda syriens regim. Jag håller faktiskt med om att de borde lämna ifrån sig makten och då till en internationellt tillsatt regering bestående av kompetent folk från övriga världen.

Litegrann som att man omyndigförklarar de länder som faller ner i ett inbördeskrig.
Citera
2015-09-30, 14:41
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Alltså, USA har bara bombat ISIS för att skydda FSA, kurderna och irakierna. USA ville fortfarande använda sig av ISIS mot regimen i Syrien. Nu bombar ryssarna ISIS för att skydda regimen i Syrien. SÅ där med är USAs taktik kaputt.
Jag får också den känslan. Om nu ryssarna går in för det här så hoppas jag att de utplånar ISIS till absolut sista man. Dessa satans bödlar har inget existensberättigande
Citera
2015-09-30, 14:43
Bannlyst
Nu är äntligen starten på ISIS jävla terror snart slut., likaså som ryssarna fick slut på kapningarna utanför somalia av sina båtar.

BRA RYSSLAND!!!
Citera
2015-09-30, 14:45
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Hoppas dom bidrar med marktrupper också. Räcker inte med att bomba bara, kriget måste vinnas på marken.

Assad bidrar med marktrupper utrustade med rysk militärhårdvara, med rysk luftsupport så måste isis sponsorerna(saudi araberna, qatar etc) öka satsningarna rejält för att inte förlora mark.

Nu kommer usa och alierade inte våga bomba Syriens militär av "mistag" heller, med massa rysska SU-24 i syrien.
Citera
2015-09-30, 14:45
Medlem
Bra om Ryssland förintar IS.
På tiden att någon agerar kraftfullt.
Passiviteten från USA är inte mycket värd.
Citera
2015-09-30, 14:48
Medlem
LeonVances avatar
Ska bli intressant att se om USA vågar flyga i Syrien trots att ryssarna sagt åt dem att inte göra det nu. USA har ingen som helst rätt att befinna sig i syriskt luftrum.
Citera
2015-09-30, 14:49
Medlem
LeonVances avatar
Värt att påpeka är att USA för en eller två månader sedan sa sig ha rätt att bomba syriska regimen om de utgjorde hot mot FSA och kurder. Jag tror detta har en stor del i ryssarnas beslut om att delta i kriget nu.
Citera
2015-09-30, 14:52
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Förvisso bra att Ryssland går in och aktivt bekämpar terrorismen, men problemet är att ryssarna vill skydda syriens regim. Jag håller faktiskt med om att de borde lämna ifrån sig makten och då till en internationellt tillsatt regering bestående av kompetent folk från övriga världen.

Litegrann som att man omyndigförklarar de länder som faller ner i ett inbördeskrig.

Ungefär som i Lybien och Irak då?
Citera
2015-09-30, 14:54
Bannlyst
Som alla vet så har Putin som ambition att bli den nye Stalin. Hans plan är nu att bli Rysslands hjälte när han befriar världen från islamisterna, precis som Stalin blev när han befriade världen från nazisterna.
Citera
2015-09-30, 14:55
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag får också den känslan. Om nu ryssarna går in för det här så hoppas jag att de utplånar ISIS till absolut sista man. Dessa satans bödlar har inget existensberättigande

Många av dom är ju redan i Europa, bl.a. här med oss i Sverige.

Eloge till Ryssland i vilket fall som helst!
Citera
2015-09-30, 14:55
Medlem
Undrar hur IS-anhängare i sverige(eller var som helst för den delen) kommer reagera. Kommer dom släppa hela ISgrejen eller kommer dom bli förbannade och börja utföra attentat?

Hur som helst lär det snart dyka upp nya videoklipp från liveleak på existenz, från rysslands kameror
Citera
2015-09-30, 14:56
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Som alla vet så har Putin som ambition att bli den nye Stalin. Hans plan är nu att bli Rysslands hjälte när han befriar världen från islamisterna, precis som Stalin blev när han befriade världen från nazisterna.
Allt är inte svart och vitt. Denna gången gör ryssarna helt rätt. Vad är ditt alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in