Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Nej, du har missförstått mig.
Farbrorn vill gärna diskutera sin "tanke-ekvation" här!? Problemet är att om man stoppar in helt
fel antagna termer i sin ekvation så barkar resultatet helt åt pipsvängen. Lösningen blir, så att säga, imaginär...
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Om man tittar på den årliga förtroendebarometern så ser man att de små partierna har ca 20% potentiella väljare var och ett av dem, det har inte SD...
OVIKTIGT!
"Förtroende" för partier och dess företrädare är ett mycket flummigt och tänjbart begrepp. Jag har personligen stort förtroende för Jonas Sjöstedt (som människa). Det verkar vara en dumsnäll och välmenande karl. Men jag skulle aldrig i h*****e lägga min röst på honom eller hans parti. Ulven i fårakläderna så att säga... eller kanske fåret i ulvskocken
De 20% du pekar på är snarare att betrakta som de
"allmänborgerliga" väljare som alltid virrat omkring i blindo i den svenska politiken. Väljare med mycket liten koll, men som lätt blir påverkade av den senaste floskeln de tagit del av. Så har det alltid varit, och så verkar det alltid att förbli.
Ekvationsfel 1: Insättning av en slumpvariabel med konstanten noll(0) framför variabeln
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
SD har inte haft några extra sympatisörer, presumtiva väljare, och det kan vara SD:s akilleshäl framöver. Vinden kan vända snabbt...
FEL, FEL, FEL!!
Tror du ärligt att "vinden vänder" i kungariket, med mindre än att en magiker från yttre rymden dyker upp i Sverige och ur sin kosmiska hatt
trollar fram 500000 nya bostäder, lika många nya jobb, 50000 både nyexade
och erfarna lärare, samt några tusen sjuksköterskor och läkare.
AND COUNTING!!
Om du tittar på numeräret av flyktingar (inklusive lyx-flyktingarna, som är lika välkomna till Sverige "för det är ju i alla fall synd om dom") som redan har kommit och som kan förväntas komma!...
Tror du verkligen att dessa skenande kostnader kommer att kunna döljas för allmänheten så mycket längre till? Detta är inte en "vind" som kan vända, utan en flod som snart leder till ett
vattenfall med en fallhöjd som är katastrofal och oundviklig!
Ekvationsfel 2: Teckenfel + (plus) skulle varit - (minus)
Spekulationerna om småpartiers "potential" och ett SD som nått sin övre gräns
skulle kunna vara ett intressant "what if" filosoferande. Men eftersom antagandena är felaktiga leder denna diskussion ganska snart vilse, och det känns viktigare att nu i stället diskutera realiteterna, tycker nog de flesta här inne!?