Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag tror också att PK-folket börjar bli uppgivna. Inget av deras försök till att sänka SD har funkat & dom begriper inte varför eller hur dom skall gå vidare. Och, framför allt, så har dom ingen jävla aning om varför SD går framåt, dom fattar helt enkelt inte hur verkligheten är beskaffad & är därför mycket ledsna & förbryllade i dagsläget.
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Den nuvarande politiken och PK-paradigmet står inför sin "Copernican Revolution". Vi har hört det till leda. SD har "bara enkla svar på svåra problem". Men ibland är det faktiskt så, att problem som upplevs oövervinneliga är just det för att man har fel betrakningsvinkel.
Dom gamla astronomerna slet sitt hår för att få sina skitkomplicerade modeller att nästan fungera, och en dag kom Copernicus och sa ...."men om vi gör såhär då, då faller sakerna på plats" och svåra problem blev plötsligt lätta.
SD är svensk politiks "Copernicus" som säger att vi lever i ett heliocentriskt och inte geocentriskt universum. Det är den magnituden på förändringen av det svenska politiska landskapet tror jag.
Mellin och åsiktspoliserna står kvar i sin geocentriska värld och undrar varför deras modeller för hur saker och ting rör sig inte längre stämmer - deras modeller för politisk tillväxt fungerar bara i en geocentriskt perspektiv, och likaså deras modeller för hur man dödar politiska partier genom att skandalisera alternativt tiga ihjäl. Nu har vips SDs "enkla lösningar" blivit självklara för fler och fler väljare som förstått politikens Copernican revolution. Därför kan SD ha en kaktus som partiledare och en Kinnunen som är åtalad så har dom fortfarande rätt i sak - det gör inget. Så stor är förändringen.
Det är alltid jobbigt att bli omsprungen. Dom har försökt bränt mången kättare på bål och vid skampålar och ägnat sig åt bokbål. Har man rätt i sak så har man rätt i sak och inget bokbål eller skampåle i världen kan stoppa internet och det uppvaknande som nu sker.