2015-09-29, 17:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag tror att korruptionen i SD:s högsta ledning hotar hela den sverigevänliga rörelsen. Dessa tre i toppen måste bort. Det finns bara ett visst antal väljare som kan tänka sig rösta på ett parti som ägnar sig åt massövervakning och där partiledaren har fullt förtroende för en person även om han döms för grovt skattebrott. Denna grupp väljare kommer inte att räcka för egen majoritet eller ens för att bli största block, vilket är helt nödvändigt för att få till stånd en förändring.

Svenska folket vill inte ha den politik som sjuklövern nu för men vill inte heller lämna över nycklarna till Rosenbad till en sådan som Jomshof.
Utefter vad som har kommenterats i media så verkar det osannolikt att han kommer att dömas för något. Advokaten verkar ovanligt säker på att det inte blir någon dom. Det låter som att man verkligen har gått in med bruna glasögon och granskat för att eventuellt hitta några fel.

Har JÅ sagt att han "har fullt förtroende för en person även om han döms för grovt skattebrott"? Jag har inte sett den kommentaren så länka gärna.

Jag håller inte med om att ledningen i SD är så farlig som du vill göra gällande. Det finns en del barnsjukdomar i SD som man behöver åtgärda skyndsamt men det är inte så konstigt med tanke på den utveckling partiet har och har haft.
2015-09-29, 17:25
Medlem
S.Kandals avatar
Allas vår Lena Mellin skriver följande i dagens AB.

"På morgonen avslöjade Aftonbladet nya detaljer om spioneriet på de egna förtroendevalda och anställda. På eftermiddagen meddelade Ekobrottsmyndigheten att Martin Kinnunen, som sitter i miljö- och jordbruksutskottet, åtalas för skatte- och bokföringsbrott. I båda fallen är
åtalsrubriceringen grov. I alla andra partier hade det blivit revolution!"

Hon avslutar artikeln lite bittert med:

"Sverigedemokraternas opinionssiffror kommer sannolikt att fortsätta öka som vanligt. Nu fick ju deras potentiella anhängare två stenhårda bevis inom bara några timmar att PK-samhället förföljer dem. Bättre kan det inte bli."

Kan tycka att det fetade var ett något märkligt uttalande från fru Mellin, sd backade väl i senaste opinionsmätningen enligt all media!? Om det är någon slags omvänd psykologi eller om Mellin resignerat över fakta kan man kanske spekulera i, jag väljer att tro på det senare alternativet.
2015-09-29, 17:31
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Kan tycka att det fetade var ett något märkligt uttalande från fru Mellin, sd backade väl i senaste opinionsmätningen enligt all media!? Om det är någon slags omvänd psykologi eller om Mellin resignerat över fakta kan man kanske spekulera i, jag väljer att tro på det senare alternativet.

Hon sitter väl på lite preliminära siffror. Så hon kan framstå som lite duktig.
2015-09-29, 17:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Allas vår Lena Mellin skriver följande i dagens AB.

"På morgonen avslöjade Aftonbladet nya detaljer om spioneriet på de egna förtroendevalda och anställda. På eftermiddagen meddelade Ekobrottsmyndigheten att Martin Kinnunen, som sitter i miljö- och jordbruksutskottet, åtalas för skatte- och bokföringsbrott. I båda fallen är
åtalsrubriceringen grov. I alla andra partier hade det blivit revolution!"

Hon avslutar artikeln lite bittert med:

"Sverigedemokraternas opinionssiffror kommer sannolikt att fortsätta öka som vanligt. Nu fick ju deras potentiella anhängare två stenhårda bevis inom bara några timmar att PK-samhället förföljer dem. Bättre kan det inte bli."

Jag tror också att PK-folket börjar bli uppgivna. Inget av deras försök till att sänka SD har funkat & dom begriper inte varför eller hur dom skall gå vidare. Och, framför allt, så har dom ingen jävla aning om varför SD går framåt, dom fattar helt enkelt inte hur verkligheten är beskaffad & är därför mycket ledsna & förbryllade i dagsläget. Givetvis är Melin inte så korkad att hon tror på pajasundersökningar från Sifo & liknande och säkerligen har dom tillgång till undersökningar som inte vi får se.
2015-09-29, 18:13
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Givetvis är Melin inte så korkad att hon tror på pajasundersökningar från Sifo & liknande och säkerligen har dom tillgång till undersökningar som inte vi får se.

Jag vill minnas att Åsa Linderborg gissade nästan rätt på valresultatet för SD 2014 trots SIFO m.m. Så nog har de råkoll på Aftonbladet. Sen att de skriver något annat är ju bara taktiskt logiskt. Men inåt är det tungt, tungt...
2015-09-29, 19:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Så DÖ överlevde Centerns partistämma så återstår då KD och M. Överlever DÖ deras partistämmor också så lär nog högerblocket utplåna sig själv. Minst ett parti från högerblocket kommer att åka ur riksdagen och de som blir kvar blir obetydliga spelare. Vänsterblocket kan alltså obehindrat regera vidare om inte SD når 175 mandat.
2015-09-29, 19:30
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
SD har lägsta oddset (1.85) för största parti 2018 hos Unibet.

Dessutom "bara" 10 ggr pengarna för SD som ensamt regeringsparti.
2015-09-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
SD har lägsta oddset (1.85) för största parti 2018 hos Unibet.

Dessa odds är på något sätt självreglerande. Jag spelade för maxbelopp vid 15,0 ggr pengarna och då sjönk oddset direkt till 11,0. Inte för att jag kanske riktigt tror att SD kan nå de ca 45% av rösterna som krävs men jag tror definitivt sannolikheten är större än 1 på 15..
2015-09-29, 19:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag tror också att PK-folket börjar bli uppgivna. Inget av deras försök till att sänka SD har funkat & dom begriper inte varför eller hur dom skall gå vidare. Och, framför allt, så har dom ingen jävla aning om varför SD går framåt, dom fattar helt enkelt inte hur verkligheten är beskaffad & är därför mycket ledsna & förbryllade i dagsläget.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Den nuvarande politiken och PK-paradigmet står inför sin "Copernican Revolution". Vi har hört det till leda. SD har "bara enkla svar på svåra problem". Men ibland är det faktiskt så, att problem som upplevs oövervinneliga är just det för att man har fel betrakningsvinkel.

Dom gamla astronomerna slet sitt hår för att få sina skitkomplicerade modeller att nästan fungera, och en dag kom Copernicus och sa ...."men om vi gör såhär då, då faller sakerna på plats" och svåra problem blev plötsligt lätta.

SD är svensk politiks "Copernicus" som säger att vi lever i ett heliocentriskt och inte geocentriskt universum. Det är den magnituden på förändringen av det svenska politiska landskapet tror jag.

Mellin och åsiktspoliserna står kvar i sin geocentriska värld och undrar varför deras modeller för hur saker och ting rör sig inte längre stämmer - deras modeller för politisk tillväxt fungerar bara i en geocentriskt perspektiv, och likaså deras modeller för hur man dödar politiska partier genom att skandalisera alternativt tiga ihjäl. Nu har vips SDs "enkla lösningar" blivit självklara för fler och fler väljare som förstått politikens Copernican revolution. Därför kan SD ha en kaktus som partiledare och en Kinnunen som är åtalad så har dom fortfarande rätt i sak - det gör inget. Så stor är förändringen.

Det är alltid jobbigt att bli omsprungen. Dom har försökt bränt mången kättare på bål och vid skampålar och ägnat sig åt bokbål. Har man rätt i sak så har man rätt i sak och inget bokbål eller skampåle i världen kan stoppa internet och det uppvaknande som nu sker.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-09-29 kl. 19:55.
2015-09-29, 19:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tror också att PK-folket börjar bli uppgivna. Inget av deras försök till att sänka SD har funkat & dom begriper inte varför eller hur dom skall gå vidare.

Självutnämmnd global etik med påföljande snyftande??
2015-09-29, 19:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75

10 ggr i detta fallet är bara. Det är skitlågt. Vad har dom andra partierna då, i jämförelse? Moderaterna 14? Sossarna 5, och MP 300?

2015-09-29, 20:29
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Den nuvarande politiken och PK-paradigmet står inför sin "Copernican Revolution". Vi har hört det till leda. SD har "bara enkla svar på svåra problem". Men ibland är det faktiskt så, att problem som upplevs oövervinneliga är just det för att man har fel betrakningsvinkel.

Dom gamla astronomerna slet sitt hår för att få sina skitkomplicerade modeller att nästan fungera, och en dag kom Copernicus och sa ...."men om vi gör såhär då, då faller sakerna på plats" och svåra problem blev plötsligt lätta.

SD är svensk politiks "Copernicus" som säger att vi lever i ett heliocentriskt och inte geocentriskt universum. Det är den magnituden på förändringen av det svenska politiska landskapet tror jag.

Mellin och åsiktspoliserna står kvar i sin geocentriska värld och undrar varför deras modeller för hur saker och ting rör sig inte längre stämmer - deras modeller för politisk tillväxt fungerar bara i en geocentriskt perspektiv, och likaså deras modeller för hur man dödar politiska partier genom att skandalisera alternativt tiga ihjäl. Nu har vips SDs "enkla lösningar" blivit självklara för fler och fler väljare som förstått politikens Copernican revolution. Därför kan SD ha en kaktus som partiledare och en Kinnunen som är åtalad så har dom fortfarande rätt i sak - det gör inget. Så stor är förändringen.

Det är alltid jobbigt att bli omsprungen. Dom har försökt bränt mången kättare på bål och vid skampålar och ägnat sig åt bokbål. Har man rätt i sak så har man rätt i sak och inget bokbål eller skampåle i världen kan stoppa internet och det uppvaknande som nu sker.

Väljarna kanske dras till SD för att dom har enkla lösningar på svåra problem. Kanske är det för att övriga partier inte har några lösningar alls på samma problem. Vem vet? SD framstår mer och mer som det enda handlingskraftiga partiet i riksdagen, oaktat vad man tycker om deras politik i övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in