2015-09-29, 12:31
Medlem
Tog 65 toppisar fick inga hallisar bara massa sjuka tankar om att jag trodde att allt var påhittat och att vi människor var jätte små och hade en liknande ctasy känsla vill gärna ha hallisar då jag tycker det är riktigt häftigt hur måna bör ja ta då tror ni?
Citera
2015-09-29, 12:50
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oblivion1996
Tog 65 toppisar fick inga hallisar bara massa sjuka tankar om att jag trodde att allt var påhittat och att vi människor var jätte små och hade en liknande ctasy känsla vill gärna ha hallisar då jag tycker det är riktigt häftigt hur måna bör ja ta då tror ni?
Vad har du tagit innan som gjort att du fått hallisar och hur mycket av det?
Citera
2015-09-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Sen så kan man äta >2 sockerbitars storlek svamp med orellanin utan att det är det minsta skadligt. Om man äter mer rekommenderar giftcentralen(? eller vad den nu heter) att man uppsöker läkarvård. Så det torde vara mycket ofarligt att ha 99% rätt svamp även om den 1% är den farligaste svampen!

Ja precis det har du helt rätt i..
som toppisplockare har man rätt lite att oroa sig för... om man nu inte är av den typen som ser en liten kul svamp och automatiskt tänker att ...det där måste ju ba va rätt juh. .. 50 st blir nog fett.. vissa postar ju bilder på svamp som inte det minsta liknar toppisar. ..
Värre är det för slarviga kantarellplockare..säg att du är ute i skogen och orienterar hehe... och plötsligt finner dig stående i ett hav av trattkantareller... bråttom har du ju så du sliter snabbt åt dig ett par rediga grabbnävar med trattisar. ..sen visar det sig stordelen av dessa var giftig toppspindling... du överlever sannolikt men kanske måste gå på dialys resten av livet...

Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Har gått nu i fårhagar,kohagar och hästhagar och hittar fan inte en endast knarksvamp. Inga proplem att hitta andra svampar, men knarksvampen verkar ju lika sällsynt som tryffel! Tröttsamt. Ni säger att de växer vid högt gräs, men då kan ju inte de hagar ni letar i vara några där djur betat i år? Sällan jag sett gräs längre än 20 cm i de hagar jag varit i där djur betat i sommar.

Prova vanliga gräsmattor istället.. när det har regnat ett par dagar så vänta en dag eller två så svamparna torkar lite... de blir betydligt lättare att se då än när de är fuktiga.. gå sakta över gräsmattan och svep med blicken... stanna till ibland och sätt dig på huk.. det kan hända att du har massvis runt fötterna som du inte sett när du stod upp... särskilt när de är fuktiga kan de vara riktigt svåra att få syn på...

Mvh
Citera
2015-09-29, 12:53
Medlem
Jag tog 5ectasy då fick ja väldigt grova halissar konstigt nog
Citera
2015-09-29, 12:58
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oblivion1996
Jag tog 5ectasy då fick ja väldigt grova halissar konstigt nog
Ingen aning hur stor dos mdma det är. Har du aldrig tagit en vanlig hallucinogen? De man får av mdma är inte samma.
Köp syra istället.
Citera
2015-09-29, 14:11
Medlem
okey men hört att man kan fått grova hallisar av toppisar med
Citera
2015-09-29, 18:50
Medlem
Hur går det för er runt STHLM?

Vart ute och kikat två dagar i rad och har hittat några få, men inte mer än så.

Hittade ett fåtal på en villatomt med välklippt gräs, såg de från vägen så var tvungen att smita in och plocka dom jag såg (vågade inte stanna för länge då de verkade vara hemma)

Hittade sen ett fåtal på en fotbollsplan (tänkt gå tillbaka dit efter regn då de vart fint väder i Sthlmområdet några dagar.

Till sist hittade jag 5st jättestora rackare i en stor kohage där de gick kor och betade, även tänkt gå tillbaka dit efter regn.

Hur har det gått för övriga i STHLMområdet? Är det jag som är dålig på att leta eller hittar jag de inte pga vädret? Känns som de jag hittat kanske vuxit till sig för en vecka eller lite mer sedan då de flesta var riktigt stora och fina och alltid bara några få breve varandra, när jag letat förut har jag hittat uppemot 10 runt samma grästuvorna.

Regna nu Stockholm!
Citera
2015-09-29, 18:52
Medlem
Hade förresten kunnat dra ut och plocka med någon vänlig själ och dela med mig av mina svampställen (förutsatt att personen i fråga också gör det)

Så hojta om nån vill ha sällskap

Ps. Fotbollsplanen låg vid en gammal övergiven idrottsklubb så tror inte folk "spelar bort" svamparna.
Citera
2015-09-29, 19:01
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Hur går det för er runt STHLM?

Vart ute och kikat två dagar i rad och har hittat några få, men inte mer än så.

Hittade ett fåtal på en villatomt med välklippt gräs, såg de från vägen så var tvungen att smita in och plocka dom jag såg (vågade inte stanna för länge då de verkade vara hemma)

Hittade sen ett fåtal på en fotbollsplan (tänkt gå tillbaka dit efter regn då de vart fint väder i Sthlmområdet några dagar.

Till sist hittade jag 5st jättestora rackare i en stor kohage där de gick kor och betade, även tänkt gå tillbaka dit efter regn.

Hur har det gått för övriga i STHLMområdet? Är det jag som är dålig på att leta eller hittar jag de inte pga vädret? Känns som de jag hittat kanske vuxit till sig för en vecka eller lite mer sedan då de flesta var riktigt stora och fina och alltid bara några få breve varandra, när jag letat förut har jag hittat uppemot 10 runt samma grästuvorna.

Regna nu Stockholm!
Helt omöjligt för mig med, hur många av oss finns det som norpar dessa svampar före oss (det där lätt lite skumt)..
Nej, men finns det någon som vet något bra ställe runt sthlm (och
inte kräver ett blåsjobb som tack för hjälpen) så är alltid ett pm mer än välkommet haha.
Citera
2015-09-29, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Helt omöjligt för mig med, hur många av oss finns det som norpar dessa svampar före oss (det där lätt lite skumt)..
Nej, men finns det någon som vet något bra ställe runt sthlm (och
inte kräver ett blåsjobb som tack för hjälpen)
så är alltid ett pm mer än välkommet haha.

Jag kan nog hjälpa dig för ett slaskigt rimjob istället...

Och jag kommer yttra ordet ''Apologise...''
Citera
2015-09-29, 19:54
Medlem
Psilokatts avatar
ID på dessa? http://i.imgur.com/62g6rAQ.jpg
Citera
2015-09-29, 20:13
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilokatt