2015-09-28, 13:38
Medlem
IQ130s avatar
Det är vår tradition att ha koll på alla som gör att systemet går i baklås, verkar det som. Om en person utan id begår brott, hur dömer man människan då? Blir det ingen rättegång? Uppstår problemet bara vid marköverträdelser, där man vill avhysa? Går det att lagföra de här människorna för ockupationen?
2015-09-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Detta betyder väl inte att zigenarlägret får vara kvar va? Det betyder väl egentligen bara att dom inte kan motas bort med hjälp av miljödomstolens "lagar", utan att polisen får luta sig mot andra lagar för att få väck dom?

Och det tror du de kommer att göra. Nej detta är Sverige 2015. De som har makten vill att vi ska ha tiggare och slumområden. Folket måste uppfostras att bli toleranta med allt och alla.

Vi kommer garanterat att få allt fler och allt större slumområden i framtiden, så det är bara att vänja sig.
2015-09-28, 13:40
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Och det tror du de kommer att göra. Nej detta är Sverige 2015. De som har makten vill att vi ska ha tiggare och slumområden. Folket måste uppfostras att bli toleranta med allt och alla.

Vi kommer garanterat att få allt fler och allt större slumområden i framtiden, så det är bara att vänja sig.
Nej, det tror jag inte. Tyvärr så tror jag du har helt rätt, men jag lämnar en mkt, mkt liten dörr öppen för att polisen för en gång skull gör det rätta och kastar ut fanstygen därifrån.
2015-09-28, 13:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Detta betyder väl inte att zigenarlägret får vara kvar va? Det betyder väl egentligen bara att dom inte kan motas bort med hjälp av miljödomstolens "lagar", utan att polisen får luta sig mot andra lagar för att få väck dom?

Ingen Svensk myndighet kommer att ta i frågan om detta läger utan fortsatt hänvisa runt i moment 22 karusellen.

Enda sättet att bli av med lägret är om det är någon dåre som kastar in en molotov cocktail, eller bildar ett medborgargarde. och med tanke på den frustration som varit så är det väl inte helt omöjligt att någon eller några tar lagen i egna händer eftersom alla myndigheter sår frågande och handfallna
mycket märkligt att det inte ska finnas en säger en driftig person i alla dessa turer som varit kring lägret som kunnat bringa ordning och få dessa ockupanter avhysta
2015-09-28, 13:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte. Tyvärr så tror jag du har helt rätt, men jag lämnar en mkt, mkt liten dörr öppen för att polisen för en gång skull gör det rätta och kastar ut fanstygen därifrån.

polisen hat ju redan lämnat WO i ärendet
om jag fattat det rätt så HAR de alltså möjlighet att avhysa personerna som befinner sig i lägret men skiter fullständigt i att ge markägaren möjlighet att få tillträde till området.
vore jag markägare skulle jag börja med att ta en bulldozer för att iordningställa min egendom
2015-09-28, 13:57
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
polisen hat ju redan lämnat WO i ärendet
om jag fattat det rätt så HAR de alltså möjlighet att avhysa personerna som befinner sig i lägret men skiter fullständigt i att ge markägaren möjlighet att få tillträde till området.
vore jag markägare skulle jag börja med att ta en bulldozer för att iordningställa min egendom
Exakt. Först fram med bulldozern och sen elda upp allt. Det är nog det enda sättet att få bukt med alla jävla bakterier och skit zigenarna lämnat efter sig.

Jag lider verkligen med markägaren så fått sin egendom "stulen".
2015-09-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinkokos
Jodå, det fungerade för att få bort lägret i Pildammsparken, man erbjöd hemresa och ett par veckor senare revs lägret där och har inte kommit tillbaka. Det handlar inte om brist på vilja att göra något från någon obestämd "man", det handlar nog snarare om att polisen haft andra prioriteringar efter att polisanmälan slutligen gjordes och att fastighetsägaren (även tidigare) låtit tomten stå tillgänglig för skräpsamling, eldning av kopparledningar och boende de senaste tio åren. Man måste hantera varje situation för sig när det blir problem, det leder ingen vart att skylla på att just en tiggerilag saknas eller "så har zigenare alltid gjort osv".
Egenmäktigt förfarande och olaga intrång finns det redan lagar emot. Jag är säker på att tomten kommer att städas och lägret tas bort, låt polisen göra sin utredning.
Det här är väl inte riktigt sant... Att det inte kommit ett nytt läger i parken betyder bara att de bosatte sig på nobelvägen när de återvände från blixtvisiten efter tre veckor. Vi blev inte av med en enda - vi bara flyttade problemet... Viss skillnad. Betald hemresa har ju i nästan alla fall visat sig vara totalt verkningslöst.
2015-09-28, 16:56
Medlem
IQ130s avatar
Polisen har bestämt sig för att börja jobba med frågan… som de försökte mörka att de inte ens var skyldiga att göra i UG…?! Nå, nu när de sent om sider tömmer lägret, vart tar tiggarna vägen då? Pildammarna igen? Hur ska man slutgiltigt lösa problemet med boende för tiggarna i Malmö? Göra som i Karlstad, låta dem bo organiserat på en enda plats? Serva med toaletter och vatten? Alltså, den här frågan blir inte löst ens om lägret töms. Vill vi ha omfattande tiggeri eller ej? Svar nej! Alla tycker det, så det så… vad gör man då? Förbjuder tiggande… Löfven är en skam för Sverige. Han måste sätta stopp för detta råttspel nu.
2015-09-28, 17:17
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Polisen har bestämt sig för att börja jobba med frågan… som de försökte mörka att de inte ens var skyldiga att göra i UG…?! Nå, nu när de sent om sider tömmer lägret, vart tar tiggarna vägen då? Pildammarna igen? Hur ska man slutgiltigt lösa problemet med boende för tiggarna i Malmö? Göra som i Karlstad, låta dem bo organiserat på en enda plats? Serva med toaletter och vatten? Alltså, den här frågan blir inte löst ens om lägret töms. Vill vi ha omfattande tiggeri eller ej? Svar nej! Alla tycker det, så det så… vad gör man då? Förbjuder tiggande… Löfven är en skam för Sverige. Han måste sätta stopp för detta råttspel nu.

"Det finns alltså en plan. När den sätts i verket är dock oklart."
http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...migrantlagret/
2015-09-28, 19:29
Medlem
Läs min tidigare tråd varför Malmö kommun tycker att situationen är
OK o spelar ihop med polis o kronofogde.

MEN samhället kunde hantera ZiggeROM-problemet på 1950-talet o
tvinga dem att "packa ihop o draga vidare" efter 24 tim ibland o
några dagar i andra fall - o de hade ju ingenstans att ta vägen för
de hade ju inte pass o liknande.

Tvingar man dessa TiggeROM/ZiggeROM att packa ihop o draga vidare
var 24e tim tröttnar de o åker hem. De bor ju i ett annat land där de
har bostäder (ofta egna hus/hem) och släktingar/barn mm

Men sånt fattar inte ankdammsidioterna en masse. Singoalla Millon
skulle kunna lära kommunerna m fl
2015-09-28, 23:48
Medlem
TeamJesuss avatar
Det finns i lagen att man inte får upprätta läger, det finna gamla lagar för det
2015-09-29, 17:19
" Polisens ambition är att tömma EU-migrantlägret vid Industrigatan före årsskiftet."
http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...ll-arsskiftet/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in